Ijs?

Started by jo flyfishing, February 03, 2015, 17:37:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jo flyfishing

Is er een manier waarop je kan te weten komen of er ijs op het water in e polder ligt of niet?

Ik plan dit weekend nog eens te gaan vissen in de Krimpererwaard, maar rijd niet zo graag 130km om dan tot de conclusie te komen dat er niet gevist kan worden.

Jo.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Ik zal het voor je in de gaten houden Jo, ik zit wel iets westelijker, maar hier liggen sommige polders al met wat ijs.

Floor

Dat kan ik je zo vertellen....  Maar dan moet je het tegen het weekend nog eens vragen want, ze geven nog wat vorst op
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

jo flyfishing

Ok bedankt al op voorhand.  ::goodjob::

Ik breng de topic wel weer omhoog vrijdag.

Jo.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

p.forel

Kan je vrijdag precies vertellen of er ijs ligt in krimpenerwaard  moet er dan zijn voor mijn werk .

FSCHAMP

Jo,

ga je alleen?  Ik was ook van plan om op zaterdag naar Nederland te gaan, maar ik zie net dat ze - 4 geven voor de nacht van vrijdag op zaterdag.
Trouwens nog bedankt voor je cadeautje in Charlerloi.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

Nied noodzakelijk alleen, maar het zal last minute zijn dat ik weet of ik ga of niet. genre zaterdagochtend, en dan nog in functie van weer.
j.

Quote from: FSCHAMP on February 03, 2015, 20:09:26
Jo,

ga je alleen?  Ik was ook van plan om op zaterdag naar Nederland te gaan, maar ik zie net dat ze - 4 geven voor de nacht van vrijdag op zaterdag.
Trouwens nog bedankt voor je cadeautje in Charlerloi.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

jo flyfishing

Zo, even een bumpje.
Wat zijn de opinies over de ijsgang morgen?

Als plan B nodig zou zijn, denk ik OVM maar al eens te verkennen. Nog een eindje rijden, maar dan is de dag niet verloren.

Jo.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Floor

In de krimpenerwaard ligt redelijk veel ijs, er wordt nog een klein beetje vorst afgegeven.
Ik denk dat 70% dicht ligt. De grotere boezems liggen hier en daar nog gedeeltelijk open.
Persoonlijk zou ik er geen 130 km voor rijden.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Hier ligt ook veel dicht hoor, aan het eind van de dag is veel weer open door de wind/zon icm watervogels.
Dat wordt dus de zinklijn met een vette muddler eraan alle dammetjes afvissen in de linker bovenhoek van het kaartje de grote plas inwerpend ;) veel verplaatsen/meters maken.

jo flyfishing

Bedankt.

Hoe is de bodem daar eigenlijk? niet te veel risico op vastlopen?

Jo.

Quote from: MarcelN on February 06, 2015, 17:28:27
Hier ligt ook veel dicht hoor, aan het eind van de dag is veel weer open door de wind/zon icm watervogels.
Dat wordt dus de zinklijn met een vette muddler eraan alle dammetjes afvissen in de linker bovenhoek van het kaartje de grote plas inwerpend ;) veel verplaatsen/meters maken.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Vlak 'onder' de dammen kan je wat stenen aantreffen, maar dan kan je erin lopen om los te maken, of de hengel eerder heffen al vallen ze dan vaak net aan, verder nergens troep, 1 grote zandbak.

jo flyfishing

Quote from: MarcelN on February 06, 2015, 17:28:27
Dat wordt dus de zinklijn met een vette muddler eraan alle dammetjes afvissen in de linker bovenhoek van het kaartje de grote plas inwerpend ;) veel verplaatsen/meters maken.

Deze zoek ik toch ook even te water te laten.



"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Werkt ook zeker goed diep vissend, eventueel haakloze booby erboven voor 'the pursuit' scenario, werkt nóg beter!
Die zonker werkt ook goed over een paar maandjes hoog zwemmend, vette golven erachteraan  8)