GEZOCHT: polders zuid holland!!

Started by quaden, January 09, 2015, 20:09:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

quaden

hallo allemaal,

Mijn Belgische vismaat en ik willen zondag de polders in. zelf woon ik in meerssen (nabij maastricht) en kris woont net over de grens. Nu waren wij aan het denken aan de provincie zuid holland. weet iemand leuke stukken polder in deze provincie.

als iemand ons wilt helpen, graag!!!!!!

merijn1982

Ik heb geen idee want woon in het midden van het land. Maar pak google maps er eems bij en ga zoeken. Zo hen ik al meerdere mooie stekken gevonden voor het voorjaar!!
Tight lines!!

Scaramouche

In de Krimpenerwaard kun je leuk uit de voeten. Valt onder het viswater van Groot Rotterdam, zit niet in de Vispas dus wel een dagvergunning kopen al vallen de controles mee geloof ik.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

PdH

Je kunt ook de stekkenkaart van de VNV  (VNV.NU) bekijken. Tussen Woerden, Mijdrecht en Alphen a/d Rijn zijn wel plekken te vinden.
Maar waar je Vispas dan wel of niet geldig is moet je zelf even bekijken.

grtn,

Peter
grtn, Peter.

quaden

heb al iets op het oog, die ook in de lijst van viswateren staan!!


PdH

En Quaden, ben je nog op pad geweest?
Lijkt me wel leuk om je ervaringen te horen.

grtn,

Peter
grtn, Peter.

jo flyfishing

Op facebook onlangs een berichtje gelezen, van iemand die in de buurt van Berkenwoude na zijn vissessie met een landbouwer gesproken had.

Hij kreeg te horen dat de eigenaar net het water elektrisch had leeggevist...

Weet er iemand meer of een specifieke locatie?

Dit kan een beetje frustratie besparen...

Jo.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Twan

Quote from: jo flyfishing on January 12, 2015, 20:43:48
Op facebook onlangs een berichtje gelezen, van iemand die in de buurt van Berkenwoude na zijn vissessie met een landbouwer gesproken had.

Hij kreeg te horen dat de eigenaar net het water elektrisch had leeggevist...

Weet er iemand meer of een specifieke locatie?

Dit kan een beetje frustratie besparen...

Jo.

Zoals ik elders op het forum al had geplaatst

Quote from: Twan on January 11, 2015, 17:00:09
Vandaag ook wezen snoeken in de polder dus de hele dag de wind vol op de bakkus en ik kan zeggen, het viel niet mee inderdaad zoals anders ook al hadden gemeld. Kou viel mee, maar oohhh wat waaide het hard!!

Na +/- 5 worpen meteen een kolk. Mis!! Gewoon doorstrippen en de snoek miste nogmaals. Ik zag de snoek, maar voelde niks. Balen dus, maar goed voorteken, dacht ik.

Verder de hele dag niets gevangen of gevoelt, alleen maar nogmaals 1 kolk achter de streamer gezien ::)

Dit was dus in de buurt van Berkenwoude, vlakbij stolwijk  :-[ :-[ :-[

Wat bedoel je met de eigenaar had net het water elektrisch leeggevist? Een land eigenaar rondom zijn eigen land?

jo flyfishing

Wat ik al geschreven heb is wat ik gelezen heb. Meer weet ik niet.
Vandaar mijn vraag.


Quote from: Twan on January 12, 2015, 20:50:30
Zoals ik elders op het forum al had geplaatst

Dit was dus in de buurt van Berkenwoude, vlakbij stolwijk  :-[ :-[ :-[

Wat bedoel je met de eigenaar had net het water elektrisch leeggevist? Een land eigenaar rondom zijn eigen land?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

quaden

ja op pad zijn we geweest, kris kreeg de dag ervoor een telefoontje van een andere visvriend  die een marcraft boot heeft. verticalen op snoekbaars werd het dus. normaal ga ik wel eens met de bellyboat op pad maar dit was ook erg leuk om te doen. met windkract 6-7 het haringvliet op. het water was heel erg ruig, maar met een 90pk motor was het nog redelijk te doen. aangekomen op de eerste stek bleek dat vissen eigenlijk niet mogelijk was en zijn we een haven in geweest. in totaal hebben we  9 vissen gevangen waaronder één 50 baars en een 40+. toen we eenmaal van het water af waren zijn we door naar de polders gegaan. helaas was het water onwijs troebel en hebben we helaas geen beet gehad.

ondanks de weersomstandigheden hebben we een leuke dag gehad