Een dagje streameren

Started by FSCHAMP, December 19, 2014, 21:08:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Maandag weer even een dagje gaan streameren in Bergambacht.  :) :) :) Ik vertrok 's morgens met gietende regen  :( , hopende dat het in Nederland beter weer zou zijn. Ze hadden immers op zondagavond in het weerbericht gezegd dat het een dag vol opklaringen zou zijn. Ik vertrok wel met een bang hart omdat er in België gestaakt werd en er aangekondigd werd dat ze wegen gingen blockeren.  Echter ik ben nog nooit zo gemakkelijk op een weekdag naar Rotterdam gereden  :D . Echter eens aangekomen op de A16 net voor Rotterdam was het weer koekenbak nl. File en de GPS gaf ogenblikkelijk een half uur langer aan  :( . Echter dankzij het vlotte verkeer in België arriveerde ik op 8h20 op de stek, die ik wilde belagen. Echter de regen was in wolkjes gewoon met mijn wagen meegereisd denk ik want ik had gewoon 2h30 in de regen gereden. Gelukkig had ik mijn hengel al opgetuigd en had ik mijn regenkledij al van thuis aan. Na de wagen langs de weg geparkeerd te hebben en een 10-tal minuten gewandeld te hebben, begon ik dus te streameren. Na de derde worp was het al raak, goed begin dus  :) :) . Echter de platbek was niet zo groot (zie foto), maar de 25 cm grote oranje streamer gebonden in Niklaus Bauer style was wel zogoed als volledig verdwenen.

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

#1
Echter mijn geluk was van korte duur, want de volgende 5 uur zag ik gewoon niets, worp na worp in de regen verdween het goede gevoel van de eerste gevangen snoek en verdween de moed in mijn schoenen, die dieper en dieper in de poldergrond zakte. Plotseling stopte het met regenen en kwam er zowaar een water zonnetje door. Ik stond aan een stuk dat net iets breder was dan de rest van de polder en na een paar minuten verscheen er een kolk achter mijn streamer, ik stopte met strippen en liet de streamer hangen. Dit was ondertussen een witte streamer met rode kop geworden. Ik wachte geduldig op de aanbeet en na enkele doodse seconden voelde ik de bonk, ik deed een strip strike en hangen en er volgde een mooie dril. Na, enkele runs gaf de platbek zich gevangen en schoof hij in mijn grote net. Na de vis gemeten te hebben werd hij mooi terug in het water gezet en zwom deze traag weg. Oef nummer twee was binnen na heel wat gezwoeg en plots zag de dag er weer heel wat mooier uit, want het was een mooie 76 cm grote eendebek.

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Volle moed ging ik er dus terug tegen aan en na een half uurtje werpen, haakte ik een derde snoek, ook een mooie van zo'n 73 cm groot. De volgende 3 uur was het opnieuw stilletjes en had ik opnieuw enkele buitjes over me heen gehad  :( :( . Plotseling opnieuw een kolk en opnieuw liet ik de streamer hangen, dit keer niets, ik stripte een tweede keer en opnieuw een kolk achter de streamer, dit keer versnelde ik de streamer echter zonder aanbeet. Na enkele worpen in de buurt van de kolken zonder succes, wisselde ik de streamer voor een andere, echter ook dit keer geen succes.  Ik dacht binnen een uurtje kom ik terug. Ik viste ondertussen twee dwars slootjes af zonder succes. Na dit gedaan te hebben stond ik opnieuw op de plaats waar ik de beide kolken achter mijn streamer zag.  Ik ging het nogmaals proberen met dit keer nog een andere streamer nl. een groen gele. Ik zette de worp in en stripte heel langzaam de streamer binnen, na drie strips opnieuw een geweldige kolk en opnieuw stopte ik en wacht vol ongeduld op de take, maar die kwam er niet, na nog enkele worpen gaf ik het op.  Ondertussen was het 16h20 geworden en begaf ik me terug naar mijn wagen. Bij mijn wagen aangekomen, wou ik toch nog ff aan de andere kant van de weg proberen. Na twee worpen met de geel groene streamer kreeg ik opnieuw klap op de streamer en zette ik de haak. Een dril volgde en de snoek kwam korter bij echter op een metertje van mijn net schudde hij geweldig met zijn bek en mijn streamer floepte er uit en weg was de eendebek. Shit Shit Shit  >:( . Volgende keer beter.



[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wouter veuger

Toch weer een mooi resultaat Gino!

En verdiend na zoveel uren rijden,en ploeteren door de regen! ::goodjob::


Goed bezig!

MarcelN

Joh die laatste telt ook hoor Gino, scheelt weer natte handen.
Maar mooie foto van die sloot zeg, ben benieuwd waar dat is precies qua coördinaten, ik zal die van een paar snoeken langs de weg ook even sturen, kan je er altijd snel een paar uittrekken ;)

gijsie20

Mooie vissen Gino!

Wat ik me toch af vraag...ik zie dat je vaak in NL komt vissen op snoek/zeebaars e.d. Valt er zo weinig te snoeken in Belgie? Puur uit interesse hoor  :)
Ik kom namelijk naar Belgie voor de forel en vlagzalm...maar de Belgen komen hierheen voor Snoek etc? Is dat niks in Belgie?

Greets

FSCHAMP

Er zit wel snoek in België, maar niet zoveel. De reden is dat de vis bij ons niet beschermd is en de grotere exemplaren verdwijnen dus regelmatig in de zak voor consumptie. In Nederland daarentegen is de vis beschermd en hierdoor kan je er meer vangen.
Ik geef je een voorbeeld, ik heb een aantal jaren op de oude arm (lees afgesloten arm) van de Demer gevist, waar ook een witvis club zit (vaste stok hengelaars). Ik ving er mooie snoeken (65cm tot 1m en er zaten grotere exemplaren) tot er enkele mensen dit gezien hadden en op één jaar tijd waren alle grote snoeken verdwenen   >:( en weg was mijn kleine vis paradijs  :( (dit was op 15 min. rijden van mijn deur en ik ging bijna ieder weekend een paar uur vissen met als resultaat 2 of meerdere snoeken van een mooi formaat). Dit is nu dus afgelopen en ik ben dus naar Nederland beginnen komen.  Een vriend van mij viste zo op de Kleine Nete met de vlieg op snoek en daar net hetzelfde verhaal en resultaat.  Daarom houd ik van jullie land want de eendebek is er beschermd.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Jan Damman

Mooie snoeken Gino, en een leuke dag geweest zo te lezen, goed verslag. ::top::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

gijsie20

#8
Mooi om te horen iig dat het snoekvissen je hier goed afgaat! Voor jou jammer dat je er nu verder voor moet rijden. Vroeg me het puur af uit nieuwschierigheid, omdat ik hier wel wat Belgen tref die specifiek hier komen snoeken etc.

En is een snoek serieus te nassen (eten)? heb wel eens Baracudda op, vergelijkbaar?  ;D Buiten NL eten ze werkelijkwaar alles...Voorn/Karper/Snoek..

Greets

FSCHAMP

Quote from: Jan Damman on December 20, 2014, 00:08:17
Mooie snoeken Gino, en een leuke dag geweest zo te lezen, goed verslag. ::top::

Jan, inderdaad, maar er moet steeds hard voor gewerkt worden om zo'n vissen te vangen. Je kiest een dag uit (en ik moet dit zo'n week op voorhand toch aanvragen bij mijn baas), je moet er ook zo'n 5h in totaal voor rijden (160km, maar veel file in de week) en als het weer dan niet mee zit, moet je er toch het beste van maken. Verder moet je er veel afstand voor afleggen  in de "vettige zware" poldergrond (immers de meeste sloten tegen de weg, worden door iedereen bevist en dan is het altijd een stuk moeilijker), maar ik kan je zeggen dat het de moeite waard is als je dan zo'n resultaat haalt en dan kruip je moe en voldaan met een fris hoofd in je bed 's avonds.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit59

En daar doen we het nou allemaal voor Gino!
Ik ben niet zo bekend met het snoekwater in Belgie, maar ik kan me herinneren dat ik Belgische kennissen wel eens heb horen spreken over snoekwater in de buurt van Diest. Is dat geen optie?

Gerrit

FSCHAMP

Dit is een half uurtje uit de buurt en dit zou een mooi alternatief zijn voor een half dagje. En hoe heet dat water dan wel? Je mag het me ook PMen als je het niet openbaar wil maken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Rossie69

Lekker toch zo vangen vooral ,na die klote regen.
werd je beloond.

FSCHAMP

Yep Henk dat is zo en ik zal in de volgende 2 weken nog eens langskomen in dezelfde omgeving want ik heb nu 2 weken verlof.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit59

Oei Gino, 2 weken verlof en geen winter!
Dan kun je nog wel achter de groenjassen aan!

Gerrit

FSCHAMP

Inderdaad Gerrit, vermoed dat ik a.s. zaterdag terug richting Nederland ga.  Ik wil mijn eerste meter snoek nog in 2014 vangen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>