Een dagje snoeken

Started by FSCHAMP, December 01, 2014, 21:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Het is niet altijd even makkelijk met handschoenen. Vingerloze heb je niks aan want dan krijg je nog koude vingers. Bovendien heb je voor het binnenstrippen van de lijn voor iedere hand eigenlijk alleen maar de duim en wijsvinger nodig. Je zou dus ook van normale vingerhandschoen alleen die betreffende "vingers" kunnen afknippen. Nadeel van veel wanten is dat als ze nat worden niet meer warm zijn.
Is het niet al te koud dan wil ik ook nog wel eens van die dunne soort werkhandschoenen gebruiken, die zijn lekker stroef en waterdicht aan de ene zijde en daar is goed mee te vissen.
Gisteren op de fiets naar mijn stek met neopreenhandschoenen koude jatten maar later tijdens het vissen helemaal geen handschoenen meer nodig gehad. Temperatuur was hetzelfde, steeds min 3. Ik was verder wel heel goed ingepakt, dat scheelt ook wel.
Alleen maar latexhandschoentjes? Helpt echt niet tegen de kou. Ik heb ze wel eens gebruikt onder een wollen handschoen om droge handen te houden maar het blijft behelpen.

Sjoerd

merijn1982

Handschoenen is gewoon k#t om mee te vissen. Hengel houd niet lekker vast. Je hebt niet echt contact met je lijn en je lijn blijft hamgem achter de dubbelgeslagen vingers e.d. zit niks anders op dan afzien
Zorgen dat de rest van je lichaam warm blijft. En af en toe je handjes warmen
Tight lines!!

hendri

handjes int koude water steken, ff afzien maar daarna gaan ze gloeien. ;-)

Hilco de Visser

net als op de motor is het deje body warmte die bepaald of je koude handen krijgt.
zorg dus voor een warme body dan stel je de koude handen wat uit.

ik heb altijd zon ouderwetse had mof van vroeger om hangen   (soort beenwarmer zonder voet)  zodat je af en toe even de felle kou van je handen af kan halen .

maar ik ik  vis veel in kleiner water , en hoef dan geen afstanden te halen ,  dat gaat prima met een hengel zonder reel. (10 meter vliegenlijn aan onderste oog geknoopt)
dan kan je gewoon met je handschoenen aan vissen. (rolworpen)  ::goodjob::
krijg je dan een aanbeet kan je linker handschoen uit doen en de vis binnen strippen
 

FSCHAMP

Dit gaat wel niet zogoed als je een streamer binnen vist Hilco.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>