Een dagje snoeken

Started by FSCHAMP, December 01, 2014, 21:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Om 6h vertrokken in Tremelo richting Bergambacht. De thermometer gaf 3 graden aan en het was mistig.  De GPS gaf aan dat ik omstreeks 8h06 ter plaatse zou zijn en dit was perfect want dan zou het net licht zijn.  Het verkeer ging vlot tot ik op de A16/A15 richting Europoort op zo'n 35 km van mijn bestemming  was en plots een file opdoemde   >:( . Vanaf toen begon de miserie nl. stapvoets aanschuiven en het uur op mijn GPS veranderde onmiddellijk van 8h06 naar 8h45  :(. Na zo'n 40 minuten verloren te zijn, kwam ik op de stek waar ik drie weken terug geëindigd was langs de N210 in Bergambacht.  Ik had daar toen een mooie snoekdame aangehad van om en bij de 90 cm. Effe proberen met een andere steamer om te zien of ze er nog zat. Na deze stek afgevist te hebben zonder resultaat was het 10h30 geworden en zagen mijn handen vuurrood ondanks de bescherming van mijn neopreen handschoenen zonder vingers.  :'(  Immers ik had de wind pal op kop en het was zeer koude wind.  Netjes alles in de wagen geplaatst, vervolgens een 10-tal minuten mijn handen op de blazers van mijn wagen geplaatst en ik kreeg terug gevoel in de vingertoppen.  Dan maar richting Zuidbroekse opweg gereden en de wagen vervolgens op de parking geplaatst.  Ik had de keuze om richting Zuidbroek te gaan ofwel richting Loet.  Na mijn keuze gemaakt te hebben vertrok ik en na een half uurtje gooien kreeg ik mijn eerste aanbeet en onmiddellijk hangen. Na een korte maar krachtige dril wist ik mijn eerste van de dag te laden. Een mooie eendebek van 70 cm op de kop.  :) :) Ondertussen was het bijna twaalf uur geworden.  De nul was eraf.  Volle moed zette ik mijn weg verder en na een uurtje kreeg ik weer een felle aanbeet en nummer twee was een feit.  :) :) Deze was 63 cm.  Ondertussen voelde ik de kou niet meer van de adrenaline, die door mijn bloed stroomde. 

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Ondertussen verstreek uur na uur zonder dat de snoeken teken van leven gaven.  Ik viste alles meter per meter af en er gebeurde niets meer.  ??? ???
Rond een uur of vier kreeg ik opnieuw een hevige aanbeet en deze vocht geweldig echter een metertje voor ik hem kon landen koos hij het hazepad. Nu, het was geen heel grote (ongeveer 50 cm), maar wel een zeer vinnige, dus het was beter zo. Ik had opeens terug moed en dus zette ik geduldig mijn weg verder. Een 10-tal minuten later was het opnieuw prijs, die keer bleef de plus minus 50 cm eendebek wel hangen en deze werd netjes teruggezet. Vervolgens zette ik mijn weg verde, echter er kwam niets meer en de duister begon stilaan in te treden. Rond 16h35 hield ik het voor bekeken en wandelde ik terug naar mijn wagen zonder dat ik alles demonteerde, wat ik normaal wel doe als ik het voor bekeken houdt.  ::denken:: Toen ik bijna aan mijn wagen was, zag ik net voor de brug enkele visjes wegschieten. Dit wees op een jagende vis en mijn hengel was nog opgetuigd, precies of mijn onderbewust zijn had een voorgevoel gehad.  ;)  Ik trok onmiddellijk 10 meter lijn van de reel en zette mijn worp in richting de plaats waar de visjes uit het water sprongen.  Langzaam viste ik mijn muppet binnen zoals Rossie hen noemde, echter zonder de verwachte aanbeet.  Ik zette een tweede worp in ongeveer een meter naar links en viste tergend langzaam de 20 cm grote roodwitte streamer binnen, ook ditmaal kwam er geen aanbeet. Dan maar een nieuwe worp een meter naar rechts van de plaats. Na twee keer gestript te hebben kwam er een felle aanbeet. Ik zette de haak met een strip-strike en er volgende ineens een geweldige run. Ik liet behoudzaam mijn lijn door mijn hand schuiven tot de lijn zich opspande op mijn reel.  Vervolgens drilde ik de vis op de reel en na enkele heftige runs zag ik eindelijk de mooie snoek.  Ik kon de vis landen en dit was de grootste van de dag nl. 80 cm rond.  Net toen ik de foto genomen had, passeerde een loper.  Ik vroeg de man snel een foto te nemen voordat ik de vis terug in het water zou plaatsen.  Doordat ik het snel wilde laten gaan en geen tijd wilde verliezen, zie je dat de vis nog vol bladeren hing.  Deze natte bladeren zijn er op gekomen toen ik hem onthaakte  en een foto nam.  Na de vis enkele keren door het water gehaald te hebben waren de bladeren eraf en zwom ze tergend langzaam weg.  Ondertussen was het echt donker en vatte ik de weg terug aan.  Twee en een half uur later was ik moe, maar voldaan thuis. Weer een schitterende visdag met 4 stuks en een losser.  :D :D


[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Jan Damman

Mooie dag zo Gino en ja dikwijls moet je er hard voor werken maar vier stuks is een mooi resultaat.

Dat is een mooie volgevreten dame Gino. ::duim::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

wouter veuger

Mooi verslag Gino! En goed gevangen,mooie dikkerd die laatste!

Wat zijn ze gaaf he die aanbeten ::agree::

Gert

Is een mooie dag geweest Gino, met een heuse herfstsnoek op het laatst ;)

Groet,
Gert

Inderk

Prachtig om te lezen!

Dank voor je geweldig mooi verslag
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Gerrit59

Mooi uitgebreid verslag Gino met mooie vangsten.
Ik mis trouwens wel de Loop Cross op de foto.

Gerrit

Bert J.

Mooi verslag en echt afzien met die kou!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Allen bedankt voor de mooie replieken.

@Gerrit : De Loop Cross S1 #10 is niet zo optimaal voor deze visserij in de polders. Deze wil ik inzetten als ik met de Belly-boat op groot water op snoek (en daar vond ik het vandaag toch te koud voor) of om op zeebaars te gaan vissen.  Verder heb ik deze ook aangekocht met het oog om op Bonefish en baby-Tarpon te gaan vissen  Je gaat hem zeker nog te zien krijgen.

@Bert : inderdaad echt afzien, mijn vingers hebben ondertussen al terug gevoel, maar ik kan je verzekeren dat ze een hele tijd getinteld hebben.  Dit is echt wel wat anders dan zeebaars vissen in de zomer.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wouter veuger

Ieder seizoen z'n charmes he... ;D

jo flyfishing

Mooi verslag van een mooie dag.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

merijn1982

Mooi verslag! En loon naar werken. Vier snoeken is een mooi aantal!!
Tight lines!!

BV

Dat is een mooi aantal acties.

GJ

Mooi om te lezen. Hoe hou je het vol in de kou?

Floor

Zo wordt doorzetten wederom beloond!

Stuk voor stuk prachtige vissen.
En dat bijna in mijn achtertuin... :)
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Heintje Davids

Een diepe buiging voor je doorzettingsvermogen Gino. Maar wat ben ik blij dat ik midden in de polders woon. Als ik het na een half uurtje koud krijg, ga ik lekker naar huis en probeer het later op de dag of de volgende dag wel weer. De hele dag in de kou is niks voor een oude Indo  8)

maurice

 ::goodjob::

Mooie visjes.
Had ik de tijd er maar voor  :'(
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Een heuse camouflagesnoek :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

ignace

prachtig man , om jaloers op te zijn ::goodjob::
ik ga der voorlopig van dromen , kmoet de 1ste nog vangen

FSCHAMP

Quote from: Heintje Davids on December 02, 2014, 14:44:15
Een diepe buiging voor je doorzettingsvermogen Gino. Maar wat ben ik blij dat ik midden in de polders woon. Als ik het na een half uurtje koud krijg, ga ik lekker naar huis en probeer het later op de dag of de volgende dag wel weer. De hele dag in de kou is niks voor een oude Indo  8)

Heintje bedankt, nu ik heb al meer gevist in slechtere omstandigheden en met succes  :D. Een aantal jaren terug viste ik in eind december in Frankrijk op een reservoir en het vroor toen.  Ik moest dus regelmatig de hengel met de ogen in het water steken om de ogen ijsvrij te krijgen en dit was gisteren zeker niet het geval (wel zeer nadelig voor je vliegenlijn). Ik wist toen mijn grootste regenboog forel te vangen op een fluo roze booby en deze was groter dan mijn grootste snoek gisteren nl. 84 cm. :D :D  (een PR dat zeer moeilijk te verbeteren zal zijn)

Ook aan alle anderen bedankt voor de leuke reacties.  En inderdaad de aanhouder wint altijd, dit is een les die ik allang geleden geleerd heb en zoals in een andere topic op dit forum is aangehaald : "there's no such thing as bad weather, there's only bad clothing"... :D

Alleen de handen is een probleem, je heb immers graag je vingertoppen bloot om het gevoel van het strippen onder controle te houden en daar heb ik nog steeds geen perfecte oplossing voor gevonden.  Voor de rest kan je je goed kleden zonder ook maar enige vorm kou te leiden.



Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Floor

Wat wel eens wil helpen tegen koude vingers, zijn een paar latex wegwerp handschoenen.
Niet bepaald isolerend maar ze helpen wel wat tegen de wind en houden je handen droog.
Alle beetjes helpen zullen we maar zeggen.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

FSCHAMP

Floor,

bedankt voor de tip, ga ik zeker eens uitproberen, alleen heb ik nogal zweet handen, dus ik vermoed dat ik ook wat talkpoeder zal moeten gebruiken om ze droog te houden, maar ik wil het zeker uitproberen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Heintje Davids

#22
Ik gebruik tegen koude handen ook wel van die latex wegwerp dingen onder mijn vingerloze simms handschoenen; werkt redelijk. Overigens zit in de meeste latex handschoenen al talkpoeder omdat je ze anders bijna niet normaal kunt aantrekken.
Wat ook wel fijn is (vind ik dan) zijn van die vingerloze neopreen handschoenen waar een soort losse flap aanzit zodat je ze ook als wanten kunt gebruiken en die je dus over je vingers kunt trekken. Zodra ik het koud krijg, even de flap er over om een beetje op te warmen. De mijne zijn van Efgeeco Ranger maar ze zijn er ook van andere merken. En toevallig zag ik gisteren een testje op het Duitse vliegvisforum van vingerloze handschoenen van Amerikaanse bizon wol. Men claimt dat het ook warm blijft als het nat is, maar dat doet fleece in principe ook en de €69 vond ik toch een beetje te gortig voor een paar handschoenen zonder vingers.

FSCHAMP

Heintje ik heb neoprene handschoenen met zo'n flappen, maar de flappen vind ik niet echt handig voor het vissen behalve als je een stukje moet stappen, dan kan je wel je vingertoppen effe opwarmen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

#24
Ik ben meestal met de fiets of op de motor, dus ff lekker in de auto zitten is er dan niet bij.
Maar ik heb jaren geleden een paar van deze zakwarmers gekocht bij een plaatselijke hengelsportzaak die ging sluiten, en die werken wel, en nog steeds na al die jaren.
http://www.metsjachthuis.nl/a-38770425/warmers/zakwarmer-voor-koolstaafjes/
Zijn wel goedkoper te vinden op het net, maar daar staat nogal vage tekst bij....
http://shop.wolfswinkel.nl/faunastore/warmte-producten/broek-jas-zak-warmer-pocket-heater

Groet,
Gert

Edit:
Op Marktplaats: 4,95 voor de zakwarmer, en 1,95 voor 12 staafjes....
http://link.marktplaats.nl/m868817293