Drentse wateren...

Started by Gerrit72, October 08, 2014, 22:05:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72


Vandaag een tochtje door Zuidwest-Drenthe gemaakt. Wateren die normaal gesproken schoon zijn, trof ik helemaal vol gegroeid aan. Het werd zoeken dus naar water waar je kon vissen.



Toch verschillende mooie plekjes kunnen vinden, waar ik in alle rust mijn streamer zwemles kon geven. Gelukkig werd er ook nog op de streamer gehapt, een mooi gezicht in kraakhelder water.



Vorige week reed ik door Zuidoost-Drenthe waar de situatie qua water wat beter is. Op een plek waar ik regelmatig mooie avonturen beleef zag ik zowaar een andere vliegvisser staan. Van grote afstand herkende ik dit forumlid direct, dus stoppen om even een praatje te maken. Jullie herkennen hem natuurlijk ook...



Na een praatje even mijn zelfgebonden streamertje (nou ja...er zit wat aan de haak  ;)) te water gelaten, de actie leek helemaal niet gek. Helaas leverde mijn gesmijt met de streamer geen vis op. Ons bekende forumlid stond subtiel naar de overkant te werpen met een kralen nimf, hij ving wel vis... Altijd leuk om een medevliegvisser te treffen en wat ervaringen uit te wisselen en even samen te vissen (was ook nog eens heerlijk zacht weer).



Echter nu het weer wat ruiger wordt, komen ook er bij mij meer snoeken op de kant (bij Sjoerd ook zag ik  :)).



Heerlijk, dat herfsterige najaarsweer! Laat de big-mama's maar komen...


Beertje nog bedankt voor je hopper! Die ga ik zelf ook mooi knutselen bij de kachel, voor de baars en Baggelhuizen  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

succes met het binden van de hoppers.
Ik doe er nog even een mooie hopper bind site kado bij. ;) :)

http://hopperfishing.wordpress.com/page/2/
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rossie69


FSCHAMP

Prachtige site met mooie stap voor stap foto's

::goodjob:: Beertje

Mooie snoeken Gerrit
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wouter veuger

mooie plaatjes gerrit!

lekkere zomer gehad,maar nu idd snoektijd hoor ::agree::

Gerrit72


Mooie hoppersite Beertje  ::klappen:: thanks!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jan114

Hè Gerrit probeer ook de beilervaart eens, laatste keer in tweehonderd meter 4 snoeken.

Joost S.

Mooie stekken. Die heb je hier ook wel, alleen het water is hier erg troebel helaas. daar ben ik wel een beetje jaloers op, dat heldere water.


Gerrit72


Bedankt voor de reacties  :)

Jan, ben er gisteren nog geweest...
Joost hier is het ook niet overal helder hoor, maar al toerend zoek ik de mooie heldere en rustige stekkies.
Vandaag op de Hunze gevist, was troebel, toch een paar snoekjes kunnen strikken (ze werden steeds kleiner, hoop niet dat die trend zich voortzet...)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Mooi werk Gerrit!

De Hunze is wel een mooi watertje om sterke snoek te vangen lijkt me zo.