zomerkarper, zeebaars of toch OVM???

Started by sjoerd, September 17, 2014, 21:46:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Dat "luxeprobleem" had ik vandaag toen ik wilde gaan vissen. Ik was al in Oostvoorne en had dus minimaal deze keuzes.
Het OVM is nu niet echt primetime. De zeebaars wilde ook nog niet echt meewerken, dus toen ik vanmorgen op de fiets karpers spotte in een slootje was de keuze op deze zomerse dag snel gemaakt. Dus later die dag met de 7 hengel die kant op.
En het bleek geen slechte keus want naast enkele missers door te vroeg aanslaan en zo, wist ik op zicht deze prachtige 82 cm schubkarper te verleiden om de vlieg te pakken.
Zou het de laatste zomerkarper zijn? Ik weet het niet want er komen nog enkele fraaie nazomerdagen.
Gr Sjoerd



Klein slootje, kromme hengel....



Leuk, tijdens de dril kwamen er ineens enkele karpers meezwemmen. Op de foto zie je nog ééntje achter de
gehaakte vis meezwemmen



close up


een fraaie onbeschadigde vis

Bert J.

Hel beste karper! Heel apart om te zien dat andere karpers meezwemmen.
Nog nooit eerder gezien of gehoord.
Lekker helder die sloot.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

j.klopper

Dat meezwemmen heb ik wel eens in de paaitijd gezien.
Met een snoek heb ik het een keer in december meegemaakt.

sjoerd

Ja dat klopt in de paaitijd is dat wel gebruikelijk. Zelfs een keer gehad dat een snoekje paaigedrag vertoonde toen ik een karper ving en tijdens de dril meezwom. Als mijn net toen wat groter was geweest had ik ze beide kunnen scheppen! ;D

Sjoerd

Rossie69

zekers een mooie vis.

en goede keus genomen.



maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

sjoerd



vanmiddag nog even geweest en deze vis weten te foppen.

Dick


Gerrit59


merijn1982

Mooie karper sjoerd! Ik zit in dubio voor het weekend. Wellicht de laatste keer karper of toch snoek? Daar heb ik toch ook wel weer erg veel zin in..
Tight lines!!

wouter veuger

Prachtige karpers sjoerd zo op het eind van het seizoen!

Ben zelf net terug van een weekje vakantie in de kop van noord Holland,heerlijk weekje gehad met het gezin en natuurlijk top weer!

Papa had uiteraard wel een hengeltje meegenomen...,in de buurt van het park waren enkele prachtige heldere sloten met veel wier,heb er geen karper gezien maar wel veel ruisvoorn en die heb ik volop gevangen zowel op de nimf als kleine droge vliegjes.
Ik ving hoofdzakelijk visjes van zo'n 15-20 cm,maar gisterenmiddag stuitte ik ineens op een school met hele dikke ruisers,mijn hart schoot echt mijn keel in.
Ongeveer 15 vissen en allemaal dik over de 30 cm,en een paar moeten rond de 40 cm zijn geweest!

Ik heb ze zeer voorzichtig beslopen en uiteindelijk heb ik er nog 2 kunnen vangen van de school,de eerste was echt een prachtige baksteen ruisvoorn van 37 cm,als laatste ving ik er nog een van 32 cm,daarna was het uit met de pret en waren ze verdwenen.maar ik was al de koning te rijk.


Zo heb ik in totaal ongeveer 8 a 9 uurtjes gevist deze week en ongeveer 90 vissen en visjes gevangen,meest ruisvoorns ,maar ook diverse grote blankvoorns van tegen de 30 cm (waarvan enkele op een klein droog cdc vliegje)
En nog een paar baarzen.

Perfecte afsluiting van het zomerseizoen wat mij betreft!

sjoerd

Hai Wouter lekker gevist daar. Vanmiddag zag ik op een plek, een school windes aan de oppervlakte en een stukje verder in een ondiep deel, een aantal karpers azen en zwemmen. Hengel lag wel in de auto maar.....ik was met vrouwlief op pad dus vissen zat er vanmiddag even niet in :) :-[

gr Sjoerd