Lifehacks

Started by HappyFisherman, August 21, 2014, 15:33:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Afgelopen TourOV (in gelderland...) een mooi magnetisch doosje gekregen voor haakjes, maar die had ik al netjes in een systeem opgeborgen. De laatste jaren had ik alle wolfraam kralen in zakjes zitten en elke keer was het weer zoeken naar de goeie. Dat bij elkaar opgeteld en een half uurtje werk heeft dit opgeleverd:


Nu nog eens een klos in elkaar draaien om al mijn tools in te zetten en ik heb het wel zo'n beetje netjes genoeg op mijn bindkamertje :)

Welke handige trucjes gebruiken jullie om het binden wat makkelijker/overzichtelijker te maken?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Ik heb een bindtafel met een klosje waar ik de bobbin holder over kan hangen. Erg handig! Daarnaast heeft mijn broer een bind koffer gemaakt met alle haren, veren enz er in. Alleen is die laatste tegenwoordig helaas weinig gesorteerd :(

Raymond

Ziet er inderdaad goed uit.  ::duim::

Ik heb sinds vorige week een klein kamertje helemaal opgeruimd en overnieuw ingedeeld met een bureau en een nieuw aangeschafte kast. Op het bureau komt nog een goede lamp en de vice met standaard gereedschap kan er nu permanent op blijven staan. Kralen, haken en garen had ik reeds gesorteerd in dozen en de rest van de materialen zoals veren, haren en speciale materialen ga ik in de nieuwe kast in dozen sorteren zodat ik ze grijpklaar heb.

Ik ben bijna klaar voor het (winter) bindseizoen... ;)
::wtf::