dekschild materiaal

Started by Beertje, December 07, 2013, 10:31:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Bij de xenos gekocht. lint dat er uitziet als transtransparante plastic raffia.Kleuren: bruin, beige/brons en wit. op een spoel van 5 mtr.






If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Beertje

#1
Bij de xenos gekocht. lint dat er uitziet als transparante plastic raffia.Kleuren: bruin, beige/brons en wit. op één spoel van 5 mtr.
ligt bij de kerstspullen.


Re: dekschild materiaal





If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

merijn1982

Goede tip! Gaan we halen:-)
Tight lines!!

Arie de Vries

Groet, Arie

Ron

Ook mooi voor vleugeltjes  ;) ,bedankt voor het delen Beertje

HappyFisherman

Ligt ook bij de action, ook in groen en bruin
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Mooi spul! Ook maar eens regelen!

Beertje

Quote from: Plantje on December 09, 2013, 14:36:49
Mooi spul! Ook maar eens regelen!
Dacht ik ook. En nog ijzersterk ook, niet kapot te trekken.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Inderk

En als je het breed uitvouwt dan kan je ook nog leuke sedge vleugeltjes er mee maken
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


gijsie20

#9
Ik heb ook van dat sierband in verschillende kleuren van de Action. Kan je leuke lijfjes voor nimpfjes van draaien.

Knip 1 rand eraf, en haal dan de horizontale fibers eruit, je houdt dan leuk materiaal met verticale fibers over om een lijfje van te wikkelen.
Ik weet niet of ik dit van het forum hier had, of elders..kon het zo gauw niet meer vinden...er stond ergens een stappenplan.

Mocht ik het hier niet meer kunnen vinden zal ik zelf even wat foto's maken.

Gr

Beertje

#10
@Gijsie20, dat band waar jij het over hebt, is "Organza lint" maar dat is heel wat anders.Maar idd hier kun mooie lijfjes voor nimfen van maken.
het lint waar ik het in deze posting over heb, is ander materiaal. Dit is transparant zonder draden er in. De tip van Henk de Kermit is ook een goeie.dat je  er vleugeltjes van kan maken.

Nog even teraanvulling op jou verhaal (voor de gene die dit nog niet weet), om er nimf lijfjes van te maken: knip een stukje van c.a  10 cm (langer mag ook) van het lint, knip nu de zelfkant aan één zijde af, met een dubbingnaald steek je de lengte draden opzij weg (niet allemaal tegelijk want dan stroopt het op) wat je overhoudt is: aan een zijde een vaste kant waaruit fibers haaks uitsteken. als je het wil inbinden voor een lijfje, knip je aan een eind de dwarse fibers schuin af zodat het  een puntje vormt zet het achter op de haak vast, waarbij de dwarse fibers naar achteren wijzen en de vaste zelfkant naar het oog v/d haak. Nu wikkel je  met aansluitende slagen naar voren laat wat ruimte voor een thorax naar eigen keuze en bind af. Mooie en goed vangende nimf is klaar.

Sorry, foto is niet zo scherp, maar ik heb geen statief.




If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

#11
Quote from: Beertje on December 10, 2013, 11:44:08
Sorry, foto is niet zo scherp, maar ik heb geen statief.

Ook niet een stapeltje boeken of zo, en een camera met een selftimer? (Of heb je alleen een mobiel - want die kun je volgens mij nooit ergens op zetten zonder dat ie er affl@kkert...)

Groet,
Gert

gijsie20

@Beertje,

Ja dat spul bedoelde ik idd. Het leek me er een beetje op op de foto  :P

HappyFisherman

Als je dat lint nou schuin doorknipt heb je 2 stukken dat je kunt gebruiken en loopt je lijfje taps toe ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Beertje

Goeie tip Bram. ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Inderk

Via de mail kreeg ik van Kees Pootjes ook nog een goede tip over deze kunstraffia.
Heb zijn bericht maar even gekopieerd, zodat jullie ook allemaal je voordeel er mee kunnen doen.

"Hoi Henkie,

Het is hetzelfde wat ze inderdaad als kunstraffia verkopen, in de vliegbindhandel wordt het verkocht als Swiss Straw........................en daar worden nou die polystickles van gemaakt.
Ooit een ontwerp ontsproten uit de brain van Richard Walker, dat was een zeer bekende Engelse visser en binder,

The Classic Fly Rod Forum • Richard Walker Polystickle fly
http://classicflyrodforum.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=67540‎

A classic fly of sorts, designed by the noted British angler Richard Walker, called thePolystickle, poly being polythene, as in ziplock type bag ...

Mzl

Kees P


"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rossie69

was ook van dat sieraden elastiek
dus mooie body,s draaien voor je nimfen.


Beertje

Klopt Henk, alleen, ik vind het jammer dat het niet rond is maar hoekig.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

eendagsvlieg

Bedankt Beertje voor de tip, Xenos even opgezocht en jawel de eerste vliegjes zijn gedraaid .

Top


Groet,
Eendagsvlieg

Beertje

Quote from: eendagsvlieg on December 19, 2013, 15:46:10
Bedankt Beertje voor de tip, Xenos even opgezocht en jawel de eerste vliegjes zijn gedraaid .

Top
Groet,
Eendagsvlieg

Plaats een foto van de vlieg = leuk. :)                                                                 
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

eendagsvlieg

Komt ervan, het is nu een beetje laat !

MarcelN

Sieraden elastiek, goedkoper kan niet, heb hier ook al 10 rollen liggen uit China voor €1,50 gewonnen incl. verzenden, die chinezen nr.39 zijn gek haha
http://www.ebay.nl/itm/380773372552?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649  ja de mooie ronde versie ::goodjob::