hardy 7/8

Started by melvinv, January 16, 2011, 21:30:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

melvinv

ik heb zojuist een hardy gekocht.. en krijg hem binnen paar dagen binnen..
ik vind het een pracht stok om te zien..hoop ook dat hij betje werpt..
wie heeft er een? en wat vind je ervan?

ben erg benieuwd :D

Herman

Er zijn natuurlijk wel verschillende soorten Hardy's............
Degene die ik heb (#4 maar type moet ik nog ff kijken) heb ik indertijd gekocht, helaas nog niet mee gevist.
Ga ik trouwens ook niet doen, ik heb er iemand voor die aan het sparen is..........
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

melvinv

kweet het niet precies hij heeft een donkrbruinroodachtige blank met geelachtige wikkels.

Forelletje


Gefeli met je nieuwe aanwinst
Donkerroodbruin gele wikkels Welkom bij de Glas club  ;D
In iedergeval geen strakke hengel ..ik heb er pas nog een verkocht .

Gr Richard

Sieger

Mooi hoor Melvin... lijkt er inderdaad op dat je een Glas hengel van Hardy hebt gekocht.. Als het goed is zitten er stickers op en staat er in handschrift ook iets op geschreven... Dat is het type hengel... Op de sticker staat bv. JET... of in letter... Fibalite (PErfection)...

Ik heb er zelf ook een aantal en ben er heel erg blij mee... Lekker langzaam... en niet te vergelijken met moderne hengels (als het een glas-hengel is tenminste.. )

Plaats anders ff een fotootje..


Sieger

melvinv

zal ik zeker doen als goed is krijg ik hem morgen thuis verzonden.. ben ook heel erg benieuwd!
ik zal morgen dus even een foto plaatsen!

melvinv

#6
hier de fotos laat even weten wat je ervan vind: :D ;D




Uploaded with ImageShack.us

hij ziet er ergt super uit vin ik zelf het is de type resevoir superlight..280cm en een7/8#
als jullie er wat over weten alles is welkom

melvinv

morgen aleen even naar hengelsport arnhem in deventer even kijken voor een mooi reeltje nog

Sieger

#8
Ziet er in elk geval mooi uit Melvin... weet zo alleen niet of het nu een glashengel is of niet... Als je op de blank kijkt, dan zie je net boven het handvat 2 letters staan... Als je die even in de topic zet kan ik kijken uit welk jaar die komt... Misschien staat hij dan in een catalogus die ik heb uit 1973/74...

Maar volgens mij heb je hier wel een heerlijke hengel aan... Wel lang... 9,3 voet.... Niet te zwaar?

Laat maar ff weten dan zoek ik even...


Sieger

melvinv

ja 280cm uhm moet zeggen er staat superlight op maar hij is ook echt redelijk licht heb er nog niet mee gevist morgen even deftig reeltje voor halen..

er staat wel op nog boven handvat 1/0 kun je hier iets mee?

Sieger

denk dat het L/O is???


Sieger

melvinv

ja dat zou ook kunnen ..heeft iets weg van een:  I/O   zoiets

Sieger

Dan is het I/O en dan komt hij uit augustus 1972 ... Mooi oudje dus.... en het is een glashengel... En heel gek... er staat op de hengel Richard Walker, maar hij is ontworpen door Dick Walker... ???

Speciaal gemaakt voor de Engelse Forelputten... Om lange lijnen te gooien en grote vis goed te kunnen drillen...

"The Superlite is made from mathematically calcutaled compound taper, high density phenolic-bonded fibre glass blanks."

Length: 9'3" (2,80m)
AFTM line #8 ST (denk dat dat WF is...???)
0r #7 DT...

Mooi hengeltje ben benieuwd hoe die bevalt... :D


Sieger

melvinv

zo dat is leuk omt e weten bedankt! zeker een oudje..
heb hem gehaald om een beetje mee te snoeken..hoop dat dt wel btje gaat..
ik ben ook erg benieuwdhoe die het doet.... neem anders wel mee ook naar forumdag.. kun je hem zien..

nu gaak nog een mooi reeltje zoeken met een btje classic-look!

Gert

Quote from: Sieger on January 25, 2011, 17:28:39
AFTM line #8 ST (denk dat dat WF is...???)
0r #7 DT...


ST is uiteraard Single Taper. En mits je de lijn niet verkeerd om erop zet is dat inderdaad hetzelde als Weight Forward ;D

Mooie hengel hoor. Hoop wel dat het niet tegenvalt als je carbon gewend bent.

Zelf heb ik ook nog een Pezon & Michel glashengel, maar vind het nix om mee te vissen.
Moet 'm misschien maar eens op marktplaats zetten.....

Groet,
Gert

Sieger

Quote from: Gert on January 25, 2011, 18:05:24
ST is uiteraard Single Taper. En mits je de lijn niet verkeerd om erop zet is dat inderdaad hetzelde als Weight Forward ;D

Mooie hengel hoor. Hoop wel dat het niet tegenvalt als je carbon gewend bent.

Zelf heb ik ook nog een Pezon & Michel glashengel, maar vind het nix om mee te vissen.
Moet 'm misschien maar eens op marktplaats zetten.....

Groet,
Gert

Kijk weer wat geleerd.... Gert: Glas is toch zooooo heerlijk om mee te vissen... Als je tenminste niet zo'n slappen dweil hebt als sommige hengels... De Hardy's zijn bv wat strakker dan de Fenwick die ik heb... Zondag nog mee naar de haven gehad... Man wat een mooie actie geeft zo'n 30m haven-voorn.... :D


Sieger

Sieger

Quote from: melvinv on January 25, 2011, 17:33:42
zo dat is leuk omt e weten bedankt! zeker een oudje..
heb hem gehaald om een beetje mee te snoeken..hoop dat dt wel btje gaat..
ik ben ook erg benieuwdhoe die het doet.... neem anders wel mee ook naar forumdag.. kun je hem zien..

nu gaak nog een mooi reeltje zoeken met een btje classic-look!

Denk dat hij het op snoek mooi gaat doen, maar wel heel anders dan een grafiet hengel. Denk dat je nog wel aan de actie moet wennen.. Aanslaan en drill is toch anders....


Sieger

Sieger

Oh ja... kijk voor een klassiek Hardy reeltje ook ff op marktplaats... Er is een Belg uit Tongeren die er vaak wat in de aanbieding heeft en als ze er niet opstaan gewoon ff mailen... Heeft meestal wel wat en is snel en betrouwbaar... :D


Sieger

Forelletje

Ziet er prachtig uit Melvin ga je een hoop lol mee beleven.
Ik heb er een van de hand gedaan[ben eigelijk wel benieuwt van wie je hem gekocht heb ] omdat ik hem te lang vind..ondanks dat de hengel lekker soepel is duurde het lang voordat de hengel goed lade.. ik zou er een WF 8 lijn op zetten die schiet er lekker uit.
En het is inderdaad een Glas hengel .
Veel plezier ermee.

Richard

melvinv

 gekeken al voor hardy reeltjes en vind 300 toch wel geld zat voor een gebruikt reeltje ;D
iemand een andere optie?


Marksman

Mooie hengel hoor ik heb zelf oa een hardy fibalite perfection #6, en ja ze zijn best wel traag maar dan kan je wel lekker op je gemak bedenken waar je vlieg of streamer mag landen.
Een mooie passende Hardy reel is best wel te krijgen voor een redelijke prijs, Zelf heb ik er ooit een van Bert Schouten van Handyfish gekocht voor een redelijke prijs.
Veel plezier met je hengel en succes met je zoektocht naar een passende reel.

melvinv

dag mannen kheb vandaag een reel gehaald een classic 8tige hij was nog wel splinternieuw..
het betreft een JW young&sons reel..
kent iemand deze..

melvinv

#22






wat vinden jullie ervan??

Sieger

Ziet er in elk geval mooi uit Melvin... heb er nog nooit van gehoord, maar dat zegt natuurlijk niets.. Had je de slip ff uitgeprobeerd?

Even over het plaatsen van foto's... ik denk dat er ff iets niet goed gaat bij je... (ik had gisteren de links ff aangepast) Foto's kunnen geplaatst worden m.b.v. imagetags.... Een link zoals jij die nu hebt geplaatst linked door naar de andere site...

Als je op de foto gaat staan en met de rechtermuis knop klikt kun je kiezen voor: Kopieer de locatie van de afbeelding... En die zet je dan tussen de Tags...

[img ]hier de link[/img ] (tussen de haken zonder de extra spatie...!!!!)

Dan moet het goed gaan en zie je de foto in je bericht...


Sieger

vliegvisgek

#24
tja kun je veel plezier mee hebben en vraag me wel af of het niet erg zwaar spul is met gooien en lang vissen met de vliegvishengels van nu