Rivier (De) Aa

Started by Ron-O, November 08, 2012, 11:11:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ron-O

Nu kwam ik deze rivier tegen op Google, weet iemand wat meer over deze Nederlandse rivier(tje) ik weet niet of er al eens eerder een topic over geweest is, maar dit geeft wel weer de nodige discusie en info. In mijn ogen ziet de rivier er perfect uit, en lokt om er eens een dagje er te gaan vliegvissen. Maar wie heeft er al eens gevist? Gevangen, wat voor jaargetij, welke vlieg en wat is er te vangen.

Ik heb mooie foto's gezien van smalle stukjes, maar ook van hele brede stukken. Ook waren er volop stuwen te zien, op een foto een vliegvisser in de verte.

Wie weet er wat????

Gr, Ron-O :)


Gerrit72


Ik denk dat je wat specifieker moet zijn (hier heb je de Drentsche Aa), maar die bedoel je
denk ik niet (is niet echt een rivier). Is wel een heel mooi lieflijk stroompje, voor vliegvissen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Ron-O

Wat ik gezien heb, was in de buurt van Den Bosch, Beek en donk en dan gaat ie heel veel verder?

Gr, Ron.


Ron-O

euh ik vraag toch niet om: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aa_(Noord-Brabant) heb jij dan daar gevist Marcelk?? Ja lezen heb ik genoeg gedaan, ik zou graag horen van pesonen die daar vissen.

Gr, Ron. :D

Marcelk

Nee, niet gevist maar wel naar staan kijken toen ik
eens in Den Bosch was  :)
Gezien je vraag omtrent de lengte van dat water dacht ik dat
je dat artikel niet gelezen had.














Plantje

Welk artikel? Als ik op de link klik kom ik bij een lege Wikipedia pagina uit.

Marcelk

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aa_(Noord-Brabant)


Aa (Noord-Brabant)



[/font][/size]
Aa (Noord-Brabant)
Lengte67 kmDebiet[/b]11 m³/sVanMeijelNaarDiezeStroomt doorLimburg, Noord-Brabant
De Aa bij Beek en Donk
Portaal    [/c]Geografie[/b]De Aa is een beek en stroomafwaarts een kleinere rivier in het midden-oosten en uiterste oosten van de Nederlandse provincie [/color]Noord-Brabant. De gekanaliseerde beek ontspringt bij Nederweert in Limburg en komt bij de Citadel in het centrum van 's-Hertogenbosch samen met de Zuid-Willemsvaart en de Dommel. Aa en Dommel vormen daar de Dieze, die even ten noorden van 's-Hertogenbosch in de Maas uitmondt. De beek, waarvan de naam water betekent, is in de jaren '30 van de 20e eeuw gekanaliseerd. Door ruilverkaveling in de jaren zestig van de 20e eeuw is sindsdien het oude cultuurlandschap in het Aa-dal aanzienlijk veranderd.

Inhoud
[[/color]verbergen]
    • [/color]1 Ouderdom
    • [/color]2 Loop van de beek
    • [/color]3 Zijbeken
    • [/color]4 Afvoer
    • [/color]5 De Zeven Moeren
    • [/color]6 Bewoning langs de Aa
    • [/color]7 Watermolens en overstromingen
    • [/color]8 Kastelen
    • [/color]9 De Aa als vaarweg
    • [/color]10 Kanalisatie
    • [/color]11 Waterkwaliteit
    • [/color]12 De Aa in de moderne tijd
    [/list]

    Gerrit72


    Door ruilverkaveling in de jaren zestig van de 20e eeuw is sindsdien het oude cultuurlandschap in het Aa-dal aanzienlijk

    Dan zou je toch eens onze Aa eens moeten zien, een machtig mooi stroomlandschap, waar je elk moment een mammoet verwacht tegen te komen. Is heel erg mooi daar (maar je mag niet overal vissen helaas).

    Helaas kan ik over jouw Aa niets vertellen.
    The only difference between men and boys is the price of their toys.

    Ron-O

    Nou Gerrit, daar bij jouw, de aa klinkt ook erg goed, ik kwam wat foto's tegen op google earth, en het leek mij een heel mooi stroompje daar bij Beek en Donk, veel stuwen vertakkingen en mooi helder water, eigenlijk leek het wel een beetje op de Kyll, op sommige stukjes dan he. Geen probleem verder.
    Vind het wel stilletjes op de Site, zeker allemaal nerveus voor morgen. :-X 8)

    Gr, Ron-O