waar aast de vis op?

Started by johannes, July 17, 2012, 13:03:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johannes

gisteren laat terug van 3 dagen in de bergen vissen op een meer met een zeer gezond bestand aan vis kleine visjes maar ook hele dikke vissen tot 4 kilo.
eerste dag waren de kids mee maar het weer was niet om over naar huis te schrijven en die zijn de tweede dag terug gegaan.
de laatste dag lag ik met de BB op een ondiepte 2,5-3 meter de wind viel weg en rond me heen overal head&tail rises van serieuze vissen maar niks kunnen vangen.
heb alles geprobeerd droog nat klein groot streamers spiders buzzers alles maar niks leverde vis op.

Mijn vraag ik hoe kan ik er nu achter komen waar die vis op aast? kon niks zien waar op geaast werd.

zijn er nog handigheidjes om hier achter te komen

De eerste dag vonden de kinderen deze in het gras dus toen was de vliegkeuze snel gemaakt





en dit was de gemiddelde maat vis.



het vlees van de vis is knalrood en de maaginhoud vertelde veel muggen, rode muggelarven en libellenimfen waarvan een groot deel nog leefde.

lessen voor mij.

altijd een schepnet mee in de bb miste een vis ver over de kilo omdat ik em niet in de bb kreeg.
een aantal beetverklikkervliegen heb ik nodig. kreeg een hartverzakking omdat er een forel van op m'n dobber klapte met een agressie waar een snoek niks bij is.
s'avonds en s'nachts is het het beste vissen voor de grootte vis.
moet een serie met klasieke natte vliegen binden/leren te binden dat was vereweg de beste vlieg.

Wilco

Johannes,
Misschien kan je met een piepschuimballetje en daaronder een rode muggenlarve de vis tegen het opp. wel tot een aanbeet verleiden. Zie de SVS die ik heb gemaakt.
Buzzer met een piepschuim balletje

hendri

mooie plaatjes! mooi avontuur weer. ja schepnetje kan best eens handig zijn.
en ja als de kans zig weer voor doet misschien toch ff zon piepbalbuzzert proberen?

Gerrit72


Mooie wereld daar, je hebt het goed voor elkaar! :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

johannes

@wilco die heb ik geprobeerd

heb de film fluefiske til fjells weer eens bekeken toch wel wat dingen die ik anders kan doen