Haringvliet toch open.. Goed nieuws voor de zalmtrek...

Started by Sieger, June 23, 2011, 22:15:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Mooi bericht (vind ik...) brengt de mogelijkheid om een inlandse zalm te vangen weer een stapje dichterbij...  :D

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/130935/Haringvlietsluis_toch_op_een_kier.html


Sieger

hendri

ha nou laat die zalmen maar komen dan (op de vecht ::green:: ::green:: ::green:: ::green::)

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hilco

Die polder zou ook onder water komen ................is het nu echt een besluit?  of draaien we ook dat weer terug  >:(

Sieger

Quote from: Hilco on June 23, 2011, 22:23:41
Die polder zou ook onder water komen ................is het nu echt een besluit?  of draaien we ook dat weer terug  >:(

Nee dit is een correctie op het besluit om het niet te doen... ;)


Sieger

Hilco

een van de weinige goede besluiten van deze regering  >:(

zal me niks verbazen als ze de zalm eerst willen laten inburgeren alvorens ze de rivier op mag  :P

maurice

nee hoor doen ze niet, ze denken dat ze door trekken naar Duitsland
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

Quote from: maurice on June 23, 2011, 23:03:11
nee hoor doen ze niet, ze denken dat ze door trekken naar Duitsland
:D Doen ze ook... Waar ik laatst bij de Wupper ben geweest zetten ze elk jaar uit eigen kweek massa's jonge zalm uit en vorig jaar hadden ze al tegen de 400 volwassen terugkomers (via de Maas... ) om daar eitjes af te zetten... Het schijnt dus wel te kunnen.. :D




Sieger

maurice

Quote from: Sieger on June 23, 2011, 23:07:41
:D Doen ze ook... Waar ik laatst bij de Wupper ben geweest zetten ze elk jaar uit eigen kweek massa's jonge zalm uit en vorig jaar hadden ze al tegen de 400 volwassen terugkomers (via de Maas... ) om daar eitjes af te zetten... Het schijnt dus wel te kunnen.. :D


weet ik, heb er laatst een mooi stuk over gezien op de Duitse T.V.
de vissers zetten de jonge zalmen uit maar de plaatsen die op verschillende plaatsen worden ook broedplekken  gemaakt en of gekozen.
vaak in mooie stukken beek in geweldig mooie natuur.
(1000 eitjes per plek zijn niks)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

christianvt


Sieger

Quote from: maurice on June 23, 2011, 23:17:01

weet ik, heb er laatst een mooi stuk over gezien op de Duitse T.V.
de vissers zetten de jonge zalmen uit maar de plaatsen die op verschillende plaatsen worden ook broedplekken  gemaakt en of gekozen.
vaak in mooie stukken beek in geweldig mooie natuur.
(1000 eitjes per plek zijn niks)

Heb daar toen veel van deze zalmpjes gevangen... Noemen ze een smolt... zalm vlak voor de 1e keer naar zee...



Nu nog een paar jaar doorgroeien en dan lekker met de dubbelhandige hengel...  :D


Sieger

HappyFisherman

Gisteravond was er ook een stukkie over in het nieuws geloof ik. Het klinkt ook allemaal zo idioot, want omringende landen pompen er een paar honderd miljoen in en dan zetten ze hier de deur dicht. Aan de andere kant zou je daar maar een goed lopend bedrijf hebben dat afhankelijk is van zoet water en ze zetten de deur open waardoor het oppervlaktewater sterk verzout... Elk nadeel heb z'n voordeel, maar elk voordeel kan ook een nadeel hebben ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

pas

kijl goede berichten maar het zal nog wel een tijdje duuren voor dat we gericht op zalm kunnen vissen op onse rivieren
::wtf::

Gretl

Quote from: HappyFisherman on June 24, 2011, 08:57:46
Gisteravond was er ook een stukkie over in het nieuws geloof ik. Het klinkt ook allemaal zo idioot, want omringende landen pompen er een paar honderd miljoen in en dan zetten ze hier de deur dicht. Aan de andere kant zou je daar maar een goed lopend bedrijf hebben dat afhankelijk is van zoet water en ze zetten de deur open waardoor het oppervlaktewater sterk verzout... Elk nadeel heb z'n voordeel, maar elk voordeel kan ook een nadeel hebben ;)

Da's ook precies de reden waarom ze de deuren op een kier hebben gezet.... Kunnen de boeren rustig een claim uitrekenen wat aanpassing van hun 'benatting' kost.

Maar... wel mooi voor de visstand :)

HappyFisherman

En die claim kan naar Brussel, geen probleem dus om open te zetten die handel ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

jelle

Quote from: HappyFisherman on June 24, 2011, 11:20:25
En die claim kan naar Brussel, geen probleem dus om open te zetten die handel ;)
Nou naar brussel?
De boeren daar is tien jaar geleden al een goeie toevoer van zoet water beloofd.
Snel beginnen met een kanaal te graven dus = meer viswater ;)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

A{b}r{a}xa{s}

niet onbelangrijk....ook voor de palingtrek is deze kier heel belangrijk

Rossie69


mrproper

Quote from: Sieger on June 23, 2011, 23:57:28
Heb daar toen veel van deze zalmpjes gevangen... Noemen ze een smolt... zalm vlak voor de 1e keer naar zee...



Nu nog een paar jaar doorgroeien en dan lekker met de dubbelhandige hengel...  :D


Waarom met een dubbelhandige hengel Sieger.??????






Sieger

Quote from: mrproper on June 24, 2011, 15:28:48

Waarom met een dubbelhandige hengel Sieger.??????

Ja waarom eigenlijk...  ??? omdat ik dat leuk vind... ;D Kan natuurlijk net zo goed met een enkel handige hengel...

Behalve op plekken waar je er daarmee niet bij kunt...


Sieger

Youri

hoop dat het lukt,
tegen die tijddat het goed gaat  ben ik groot genoeg om er zelf met de auto heen te gaan.