Vangsten 2022

Started by MartinT, April 19, 2022, 21:33:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MartinT

De eerste van het stromend water dit seizoen zijn binnen.
Paar uurtjes gevist afgelopen Paasweekend aan de Ourthe.
Moesten van diep komen met een zware Nymph, maar dat mocht de pret niet drukken.
Was weer eens lekker, over twee weken tripje Duitsland.
[attachment id=1 msg=184390]

gerben

Beste Martin,

Mag ik vragen waar je geweest bent.
Ben je op een openbaar stuk geweest van de Ourthe of bij Houffalize?
Ik ga namelijk zelf de 3e week van juni naar Houffalize en wilde graag weten hoe de vangsten daar zijn.
Glass is not dead

MartinT

3e week juni zal de situatie echt anders zijn ivm temperatuur.
Ik ben op het openbare stuk geweest maar alleen omdat ik dit weekend niet veel zou vissen en ik de rest van het seizoen ander (verenigings-) water op zoek.
Wil je serieus kans maken op Forel dan zou ik het ook op verenigingswater zoeken waar met regelmaat wordt uitgezet.

gerben

Bedankt voor de info.
Ik ga al jaren naar Houffalize verenigingswater van La truite en ken de omgeving goed.
Ben benieuwd wat het gaat worden in juni.
Glass is not dead

Menno_siemensma

Dit lente seizoen mogen starten met een leuke karper én een nieuwe vissoort op de vlieg, een mooie Giebel :) wel in een vijver maar desalniettemin.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

gijsie20

Quote from: gerben on April 20, 2022, 08:04:06
Beste Martin,

Mag ik vragen waar je geweest bent.
Ben je op een openbaar stuk geweest van de Ourthe of bij Houffalize?
Ik ga namelijk zelf de 3e week van juni naar Houffalize en wilde graag weten hoe de vangsten daar zijn.

Van het weekend ook weer geweest, vangsten op de No Kill vielen tegen, als in niks. Daarbuiten dan juist weer wel gevangen. Ook mooie formaat vis. Het is nu nog redelijk koud, betere tijden komen nog richting Mei/Juni.

sarca2

Afgelopen dagen goed gevangen bij Stavelot. Veel (voor mijn doen dan; 10+) grote (30 cm en meer) vissen, allemaal regenboogforellen, sterke vissen, leuk drillen met 12/00 en #3 hengel.
::new::

gijsie20

Ha das mooi! Zetten ze daar regenboog uit ja ??? ? Is dat verenigingswater of openbaar? Maar mooi te horen dat de vangsten goed waren.

guidogast

Klinkt goed Sarca! Mooi om te vissen daar rond Stavelot.
@gijsie20 ja volgens mij sinds een paar jaar naast beekforel ook regenboogforel, met oa de gedachte (regel als ik het goed heb) dat alleen regenboogforel meegenomen mag worden zodat de beekforellen daar eindelijk eens wat groter kunnen worden  ;D

Afgelopen maandag voor het eerst dit seizoen weer een paar flinke brasems op de rivier (Waal/Merwede) kunnen vangen, 48 - 58 cm, ze verzamelen zich weer voor de paai en zijn nu flink aan het vreten. Mooie, dikke, sterke en puntgave vissen.

S'avonds nog iets bizars, in het donker in een hoekje langs een blokkendam, waar ik een paar weken geleden een leader met twee vliegen verspeeld had aan de bodem, voelde ik nu dat ik iets van bodem haakte. Dat kwam los, en 2 seconden later voel ik een aanbeet en sta ik een brasem te drillen. In het donker zag ik m'n dropper 1,5 meter boven de vis bungelen, dus ik dacht: oké, hij heeft m'n puntvlieg gepakt. Maar toen zag ik vanaf de dropper nog een ander lijntje hangen...ik dacht: ....  :o wa's da? Ik schep de vis, en zie tot m'n verbazing een zwarte vlieg in z'n bek terwijl ik op dat moment met twee witte vliegen aan het vissen was! Bleek dat m'n dropper-vlieg de dropper van de verspeelde leader gehaakt had, daarmee trok ik de hele leader los (da's op zich al best toevallig) en een vis pakt vervolgens de puntvlieg van de verspeelde leader  ;D
::agree::

sarca2

ha Gijsie, weet niet hoe ik hier op jouw bericht reply kan doen, dus dan maar zo.

idd verenigingswater, la truite stavelot malmedy (45 euro/jaar no-kill vergunning) , ja net als op de ronde bleek  ;D regenbogen, maar gewoon leuke sport met sterke en mooie vissen. Ze geven met bordjes aan dat je regenbogen mag houden (als je kaart van 70 euro hebt) en vlagzalm en bruine moet terugzetten. Best druk bevist (zag er 10 per keer) met 80% spinvissers en zelfs wormenvissers die overigens allemaal vrijwel geen xxxxx vingen.
::new::

guidogast

Prachtig zulke regenbogen met superveel stippen!

Ligt het aan mij of zijn er nu twee topics met "Vangsten 2022"? één onder Nederland Algemeen en één onder Overige zaken. Weet niet of dat expres is en dat de eerste voor NLse vangsten is oid?
::agree::

iMarco

Afgelopen dagen heb ik voor de eerste keer gevist tussen Stavelot en Malmedy. In twee dagen heb ik een tiental vissen kunnen vangen. De meeste van jullie kunnen er vast meer vangen ;-) maar ik was er al wel tevreden mee. Een regenboog en de rest bruine forel. Op twee vissen na waren de afmetingen wat beperkt maar het blijft een feestje om met mijn #3 splitcane ook kleinere vis te vangen. De meeste vissen zijn gevangen met spiders en sedges. Op ondiepe snelle stukken lukte het moeilijk om vis te vangen.

Ik was blij verrast dat er controles werden uitgevoerd op de vergunning. Dat zouden ze in NL ook meer moeten doen. Qua drukte was het nu nog te doen. Ik had de indruk dat de spin vissers niet zo succesvol waren als de vliegvissers.

Cheers
Marco

Quote from: sarca2 on May 04, 2022, 10:36:09
Afgelopen dagen goed gevangen bij Stavelot. Veel (voor mijn doen dan; 10+) grote (30 cm en meer) vissen, allemaal regenboogforellen, sterke vissen, leuk drillen met 12/00 en #3 hengel.

sarca2

klinkt als een leuke trip, zoiets ving ik laatst daar ook, dan heb je leuke dagen. goed dat het ze lukt om controles te doen. als je met ondiep en snel bedoelt zoals op onderstaande foto dan heb ik dat ook, geen idee op zo'n brede rivier waar de goede plekken zitten. ik sla dat gewoon over. ondiepe snelle stukjes die niet te breed zijn lukt vaak wel. prettigste qua nymphen vind ik de wat diepere stukken.
::new::

iMarco

Ja die bedoel ik inderdaad. Die sla ik niet altijd over en het lukt regelmatig om ook daar vis te vangen. Maar je moet er wel akelig snel vissen wil je een beetje contact houden en een aanbeet kunnen registreren.

Quote from: sarca2 on May 16, 2022, 17:43:37
klinkt als een leuke trip, zoiets ving ik laatst daar ook, dan heb je leuke dagen. goed dat het ze lukt om controles te doen. als je met ondiep en snel bedoelt zoals op onderstaande foto dan heb ik dat ook, geen idee op zo'n brede rivier waar de goede plekken zitten. ik sla dat gewoon over. ondiepe snelle stukjes die niet te breed zijn lukt vaak wel. prettigste qua nymphen vind ik de wat diepere stukken.

sarca2

vorige week donderdag halve dag gevist op de no-kill van Houffalize, toen super laag en helder water maar best redelijk gevangen (de eerste keer dit jaar dat me dat daar lukte, eerder al 2 x geblankt), zes stuks waarvan 2 (circa) veertigers. ik denk dat het niveau nu wel weer redelijk is want best veel regen in de laatste paar dagen
::new::

gijsie20

Klopt, ben er van het weekend ook weer geweest. Waterstand was prima, zondag behoorlijk geregend dus zondag en maandag werd t al gauw bruiner. Zaterdag morgen even kleine twee uur kunnen vissen verder te veel andere dingen op de planning  :) Maar had er 15 waarvan de kleinste 25CM was en een aantal veertigers inderdaad. Was best druk op de No Kill ivm uitzettingen, dus ergens anders was niet te vissen vrijdag en zaterdag. Maandag barste het van de wormen vissers buiten de No Kill.

sarca2

Quote from: gijsie20 on June 10, 2022, 18:02:08
Klopt, ben er van het weekend ook weer geweest. Waterstand was prima, zondag behoorlijk geregend dus zondag en maandag werd t al gauw bruiner. Zaterdag morgen even kleine twee uur kunnen vissen verder te veel andere dingen op de planning  :) Maar had er 15 waarvan de kleinste 25CM was en een aantal veertigers inderdaad. Was best druk op de No Kill ivm uitzettingen, dus ergens anders was niet te vissen vrijdag en zaterdag. Maandag barste het van de wormen vissers buiten de No Kill.
mooie vangst! hoop ik ook nog eens mee te kunnen maken. 
heb je het over uitzettingen op de no-kill?
en ja is een apart verschijnsel die horden wormenvissers, alleen maar op de dag van de uitzettingen te zien.
::new::

Woenos

#17
Even tussendoor en off topic maar, waar kan je voor 45 euro vergunningen krijgen voor die mooie stukken no kill in de Ardennen?

Leuke vangsten, vooral die brasem op de verloren vliegen, prachtig!


Woenos


gijsie20

Quote from: sarca2 on June 10, 2022, 18:38:13
mooie vangst! hoop ik ook nog eens mee te kunnen maken. 
heb je het over uitzettingen op de no-kill?
en ja is een apart verschijnsel die horden wormenvissers, alleen maar op de dag van de uitzettingen te zien.

Waren die twee dagen over het gehele parcours en zijrivieren uitzettingen. Men mag die twee dagen dan enkel vliegvissen op de No Kill. Vandaar hoop vliegvissers op het No Kill gedeelte. Dagen daarna verspreid zich dat weer een beetje, alleen dan zie je idd veel wormenvissers weer na die twee dagen op het parcours.