welk hengel voor snoeken in polder/oostvoornse meer

Started by greg, January 04, 2022, 18:15:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

greg

Bedankt voor de tips!

Zo'n flexstripper lijkt me comfortabeler.
Minder gewicht, geen water in stripmandje en je hoeft niet precies in het bakkie te mikken.

Ik heb nog een plaatje bijgevoegd van een ander vleigenlijnhouder, iemand hier ervaring mee.

De reden is omdat ik zo min mogelijk gewicht, etc. mee wil dragen, op die thermosfles na dan  ;D

henkverhaar

Quote from: paul de bruijn on January 30, 2022, 20:46:04
Ik zweer bij een flexistripper,maar dat is mijn persoonlijke voorkeur

+1 - hoewel ik tegenwoordig nog eenvoudiger doe. Afgekeken van de commerciele producten waar je lange losse lussen vliegenlijn overheen hangt (Orvis had ooit een contraptie die je aan je (waad)riem kon hangen, met een soort van klemmetje waar je je lussen tussen kon schuiven - en een jaar of 3 geleden was er een duitser die een soort van ophanghaaksysteem had bedacht en gepatenteerd - ik kan het octrooi nog wel ergens terugvinden denk ik; bij dit soort systemen hangt je lijn in lange losse lussen -meestal 2 of 3- tot net niet op de grond) heb ik al een paar jaar geleden een simpel accessoire bedacht en gemaakt - een grote houten knop, met een gleuf zodat je m op een riem of draagriem kunt schuiven - het lijkt dan een oversized knoop, met een brede 'gleuf' waar je lijnlussen in vallen. Zelf heb ik m aan de draagriem van mijn schoudertas hangen - ik vis meestal met alleen 1 schoudertas, verder niks - ongeveer op borsthoogte. Werkt ook...

greg

Ha Henk,

Je bedoeld zo'n ophanging zoals op de bijgevoegde foto ?

Gert

Ik heb zo'n ding van Orvis, vergelijkbaar als op de foto.
En hier een filmpje.
https://youtu.be/Llm_rddkf_c

Ben er nog niet aan gewend - heb het maar 1 keer geprobeerd eerlijk gezegd - maar moet ik toch eens doen, want gisteren mijn vliegenlijn doormidden getrokken omdat ik elke keer vastzat aan de plantenzooi  :'(

Marco B

Ik heb ook zo'n coilkeeper van Orvis. Maar geef toch de voorkeur aan de flexistripper. Er is ook vast een reden geweest waarom Orvis al na 2 jaar gestopt is met de productie van de coilkeeper.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

henkverhaar


henkverhaar

Quote from: Marco B on January 31, 2022, 11:26:35
Ik heb ook zo'n coilkeeper van Orvis. Maar geef toch de voorkeur aan de flexistripper. Er is ook vast een reden geweest waarom Orvis al na 2 jaar gestopt is met de productie van de coilkeeper.
Duurzaamheid. De mijne viel na twee seizoenen uit elkaar...

Menno_siemensma

Ik gebruik een soort van strip plankje wel zelfgemaakt maar zoals onderstaande commerciele product. voordeel is best of both worlds, je kunt deze op normale striphoogte doen, en je hand kan door  de flexibele punten heen strippen, lijn blijft prima liggen, geen grote bak water die je met golven etc telkens krijgt met een stripmand.

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

henkverhaar

Flexistripper werkt prima - fijner dan een stripmand of -bak, maar zit mij toch nog te vaak in de weg, zeker als je in het water staat. Vandaar mijn houten knop - op borsthoogte werkt mij dat het fijnst, zowel op de kant als in het water...

Menno_siemensma

Ik sta zelden zover in het water dat ik iets nodig heb hoger dan standaard stripmand hoogte, indien dat wel zo is, dan strip ik wel in het water zelf die paar keer dat dat gebeurd.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

greg

Wel overduidelijk dat men de voorkeur geeft aan een flexistripper  :D

Denk dat ik deze dan ook ga aanschaffen, zal jullie mijn ervaring ook delen