Combi snoek- en forelvissen bij de Ruigenhoek 2022

Started by Gert, December 28, 2021, 10:38:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

En helaas moet ik ook afzeggen. We hebben een nieuw huis gekocht en ik moet zorgen dat zondag alles klaar is voor de fotograaf voor op Funda :(

Gert

Jammer Perry en Rudi, maar voor jullie 2 anderen mits het weer een beetje meevalt.  ;)
Goswit en zijn schoonzoon hebben laten weten onder voorbehoud ook te komen.

Plantje

Zou mooi zijn! En jammer dat ik niet kan. Ook lang geleden dat ik Gos nog eens in real life gesproken heb!

Gerrit59

Ik moet door familieomstandigheden helaas afhaken.

Gerrit

PdH

Gezien de weersomstandigheden zondag, ik ben niet zo heel handig vliegvissend bij ZW6. Denk dat mijn lijn 4 rond mijn nek terecht komt en de streamer in mijn oor.
Wat is de mening van de rest.
grtn, Peter.

Gert

Ik heb net ff op Buienradar gekeken. Verwachting voor zondag is: 's morgens Z4 en 's middags ZW5.
Maar wel regelmatig een bui. (Hoe harder het waait, des te sneller waaien die over  ;)).

Ik zal er zijn, als mede-organisator. Maar hoop wel op een beetje opkomst....


jo flyfishing

#31
Tenzij calamiteiten, zal ik er ook zijn.


Arne zal er evenwel niet bij zijn (en dus helaas ook niet de sponsor streamers) wegens herstelwerkzaamheden tengevolge van ..... stormschade  :-[ 
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Herman

Zoals het er nu naar uitziet en de problemen op het spoor een beetje uit willen blijven staat mijn komst zondag niet onder druk....
Iets met wachtdienst voor m'n werk.
Ik ga er van uit dat ik er gewoon ben!
Streamer omhoog gooien en door de wind een eind laten vliegen is ook een leuk alternatief  bij hogere windsnelheden 8)
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gerrit59

Ik ben er helaas door familieomstandigheden niet.
Ik hoor net (19.00 uur) de laatste berichten: ook op zondag een stormachtige wind (mogelijk opnieuw storm) en tussen de 10 en 20 mm regen wordt veracht.
Ik hoop uiteraard op beter weer voor jullie!

Gerrit

FSCHAMP

Ik wacht voorlopig de weersberichten af. Ik heb reeds bij 7 beaufort gevist, alleen zie ik het niet meer zo zitten als het constant regent. Als het niet te erg (<7 beaufort) is kom ik zeker af, mits ze niet teveel regen voorspellen. Ik kijk er echt naar uit, want het zal mijn eerste visdag zijn van 2022 en op dus ook mijn eerste vis(sen) te vangen van het jaar.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

goswit

Helaas ben  er niet bij ,flink verkouden . Schoonzoon dochter en 2 kleinkinderen Corona .  Ik had heel graag meegedaan na 2jaar binnen zitten .
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

weerwolf

als iedereen af zegt en dan de lange rit en het weer overwegende.....kom ik ook niet. Ik zal een volgende keer weer graag aanschuiven.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

PdH

Ik ga proberen er morgen gewoon te zijn.
De berichten zijn  wat minder slecht dan van de week.
ZW5 moet kunnen. Zoek wel een plekje windje mee .
grtn, Peter.

Gert

We gaan het zien welke bikkels er uiteindelijk op komen dagen  ;)

Herman, jo flyfishing en ik zijn er in ieder geval. En ik heb via Herman ook nog wat namen doorgekregen van oudgedienden die zich niet via het forum maar via Facebook hebben aangemeld.

Gert

Ik heb trouwens vorige week zaterdag een paar uurtjes op de forellenvijver gevist (en er 3 gehaakt), en toen stond er ook een stevige bries. Omdat het een rechthoekige bak is kun je altijd wel ergens je vlieg in het water krijgen, en de vis zit overal, ook redelijk dicht langs de kant.

FSCHAMP

Heren,
ik moet spijtig genoeg afhaken. Ik stel net lichte stormschade aan mijn tuinhuis vast toen ik mijn hengels uit het tuinhuis wilde halen. Deze schade (ruiten) moet onmiddellijk hersteld worden.
Ik wens jullie alvast veel suc6 op deze visdag.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

Dat is jammer Gino. Succes met de herstelwerkzaamheden.
Je leest het later wel hoe het geweest is met 5 man of zo....

Jan Damman

Was gezellig mannen, beetje nat maar dat mocht de pret niet drukken. ;D
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

PdH

Leuk om weer eens wat forumleden gesproken te hebben.
Had 2 aanbeten maar de snoeken bleven niet hangen.
Heb de sloten in het gebied rond Rick nog nooit beter bekeken maar was aangenaam verrast.
Met wat beter weer nog maar eens proberen.
Bedankt Jo, Jan, Herman, Gert en Rick.
grtn, Peter.

Gert

#44
Ik zal niet zeggen dat de thuisblijvers helemaal ongelijk hadden, maar 's morgens was het goed te doen qua wind, en er was nauwelijks regen.
Maar tijdens de lunch werd het een stuk slechter, en ook meer wind. Dus die lunch maar flink uitgebreid en uiteindelijk ook maar meteen de prijsuitreiking erachteraan gedaan, want niet iedereen was nog van plan om te gaan vissen.
Maar Herman en ik hebben zelfs tot na 16:00 uur doorgevist.
Vangsten waren niet geweldig. Jo had een snoek van 69 cm. Peter had 2 missers en heeft na de lunch als enige nog even op de forellenvijver gevist, zonder resultaat.
Jan had niets en ging na de lunch naar huis.
Herman had een snoek van 74 cm - waarschijnlijk dezelfde die 2x op mijn streamer dook.

Maar het was weer gezellig en goed om elkaar af en toe eens te zien en bij te kletsen.
Wordt ongetwijfeld nog een keer over gedaan!

Dank aan de deelnemers, mede-organisatie en sponsors.
Groet,
Gert


JB

Jammer van de slechte vangsten, had er toch graag bij geweest :D
Volgend jaar beter.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

PdH

Omdat de combi met het forelvissen tijdens de tour niet lukte, ben ik gisteren maar even terug gegaan naar Rick.
Dat ging een stuk beter, de forel was los op droge vliegen.
Dat vind ik toch de mooiste aanbeten. 2 stuks geland, meerdere aanbeten gehad. Veel lossers.
Maar ok, niet erg , was leuk om weer eens mee te maken. :)
grtn, Peter.