Voorjaar 2022 Ierland

Started by Dorski, November 02, 2021, 21:54:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dorski

Hi Volgend jaar wil ik met een maat gaan vliegvissen in Ierland.
We willen vliegen op Dublin en een auto huren.
We zijn niet op zoek naar forelenvijvers, maar houden erg van de natuur.
Tevens zoeken we ook geen records in vissen, liever veel kleine vissen dan een paar hele grote.
Verder hebben we geen interesse in snoek of witvis, maar is het doel Forel.

Ieder tip is welkom.

Nootjez

Wij zijn daar geweest met ons groepje (ontstaan uit dit forum) en hebben er matig tot goed gevist op de Boyne.

Echter de leukste visdag hebben we gehad op de Blackwater in Kells. "Dit is als een Lunapark voor de vliegvisser", hoor ik Troutbuster nog zeggen :) Veeeel forel, een zalmpje, baars, ....

Als je nog meer info wenst, wil ik dat morgen wel voor je opzoeken, laat maar weten.

Dorski

Zekers, alle info is welkom.
Ik kan eventueel ook via pb mailadres delen als dat makkelijker is.

FSCHAMP

Vele jaren geleden op de Drowes en Lough Melvin gevist nabij Bundoran in het Graafschap Donegal. Dit ligt een stuk hoger dan Dublin aan de andere zijde van Ierland tegen Noord Ierland aan. We hebben er vooral op de Drowes gevist en Grilse en zeer veel bruine forel gevangen (lees vooral forel). We visten stroomafwaarts met een 10 voet aftma 7 met 3 vliegen. Op de topdropper en tweede dropper visten we vooral Ierse vliegen zoals bumbles, Green Peter, enz. Op de puntvlieg visten we met een zalm vlieg. We vingen vooral zeer veel forel en af en toe een Grilse. Bijna iedere worp hadden we een brown trout op één van de Ierse vliegen. Op het meer kon je een soort zwarte forel vangen, die alleen daar voorkomt. De natuur is er zeer prachtig. We zijn er met de auto naar toe gereden en we huurden er een huisje voor een week.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Dorski

Thnx Gino. Ik eens war ouderwets google werk ondernemen.