vissen in de Leubeek

Started by Dréke, January 05, 2021, 10:39:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dréke



UPDATE 2:

Na het zien van het weerbericht besloten om maandag as te gaan, temperatuur is dan ook wat hoger en geen regen ;D





UPDATE 1:

Na het zien van het weerbericht toch maar besloten om volgende week te gaan, temperatuur is dan ook wat hoger  ;D



Ga morgen eens vissen in de Leubeek en de Neerbeek, en NEE, het komt niet door visTV  8)
Ik woon daar in de buurt en ga het weer eens proberen met de vlieghengel en streamer

Wel vaker daar gevist maar dan met de werphengel  ::wtf::

Nu dus met de vlieghengel


Vliegvissen, een passie die nooit ophoudt

henkverhaar

Is daar wel ruimte voor een vliegenhengel? Ik ben er afgelopen jaar ook geweest (aangespoord door de melding op de site van SVN dat de Tungelroyse beek was toegevoegd aan de landelijke viswateren onder de vispas), maar mijn inschatting is dat je op veel plekken alleen ruimte hebt voor een spin- of vlokhengel...

EB86

Daar moet in de zomer toch ook barbeel gevangen kunnen worden.

Zag er mooi uit op VisTv. Roofblei en snoek genoeg.

JurjenF

Is idd een heel mooi stuk viswater. Was op de achtergrond volgens mij ook nog een bever te zien. Met de vliegenhengel vissen daar : moet je wel een indianenvisserij-technicus zijn. Maar ook al kun je niet vissen op een plek er is meer dan genoeg te zien. Mooie reportage ook wel.
Fishing is cheaper than therapy

Dréke

Quote from: henkverhaar on January 05, 2021, 11:51:25
Is daar wel ruimte voor een vliegenhengel? Ik ben er afgelopen jaar ook geweest (aangespoord door de melding op de site van SVN dat de Tungelroyse beek was toegevoegd aan de landelijke viswateren onder de vispas), maar mijn inschatting is dat je op veel plekken alleen ruimte hebt voor een spin- of vlokhengel...

Ben daar zondag geweest om te wandelen en heb diverse plekken gezien waar je heel goed met de vliegenlat kunt hengelen  ;D neem wel voor de zekerheid de spinhengel mee


Vliegvissen, een passie die nooit ophoudt

Fly4Fish

Het is een mooi stuk natuur en water  :)

In de buurt van Neer, zit je in bosrijke omgeving en lastiger met de vlieg te vissen.
Ga je stroomopwaarts richting Stramproy en Heythuysen, kom je in opener gebied en kun je kilometers vreten. Over de gehele lengte van deze beek zitten snoeken.

Ikzelf heb vaker op de Tungelroyse beek gevist met de streamer en op sommige plaatsen ligt de snoek zowat opgestapeld. Meerdere vangsten en aanbeten op een klein stukje zijn geen uitzonderingen, maar je moet natuurlijk wel geluk hebben. Momenteel is een met een watertemperatuur van nog geen 6 graden erg koud en de snoek weinig actief.

Dréke

Quote from: Fly4Fish on January 07, 2021, 14:21:54
Het is een mooi stuk natuur en water  :)

In de buurt van Neer, zit je in bosrijke omgeving en lastiger met de vlieg te vissen.
Ga je stroomopwaarts richting Stramproy en Heythuysen, kom je in opener gebied en kun je kilometers vreten. Over de gehele lengte van deze beek zitten snoeken.

Ikzelf heb vaker op de Tungelroyse beek gevist met de streamer en op sommige plaatsen ligt de snoek zowat opgestapeld. Meerdere vangsten en aanbeten op een klein stukje zijn geen uitzonderingen, maar je moet natuurlijk wel geluk hebben. Momenteel is een met een watertemperatuur van nog geen 6 graden erg koud en de snoek weinig actief.

Klopt, thanks voor de aanvulling, was dit ook van plan om te doen ondanks de watertemperatuur moet je toch een snoekje kunnen vangen  ;D


Vliegvissen, een passie die nooit ophoudt

Dréke

Helaas niets gevangen, lag echt niet aan de hengel of streamer of hengelaar.
Lag toch echt aan de temperatuur  ::agree::

Volgende keer beter


Vliegvissen, een passie die nooit ophoudt

Fly4Fish

Quote from: Dréke on January 11, 2021, 16:51:46
Helaas niets gevangen, lag echt niet aan de hengel of streamer of hengelaar.
Lag toch echt aan de temperatuur  ::agree::

Volgende keer beter

Jammer, Dréke.

Het water is momenteel dan ook wel erg koud.
Veel snoeken worden nu met dood aas gevangen op dieper water.

Als het water rond de 7-8 graden komt, worden de kansen om een snoek met de vlieg te vangen al weer wat beter.
Al met al best frustrerend vind ik deze periode. Je gaat wel vissen omdat je wilt vissen, maar eenmaal aan de waterkant besef je dat je waarschijnlijk toch weer gaat blanken  :-\

Dréke

Klopt helemaal, maar goed de dag was weer om en de omgeving was ook heel mooi

Vlgd keer beter


Vliegvissen, een passie die nooit ophoudt

Ben Tabak

Niet mee eens hoor.

Ik heb compleet geblankt bij ultiem "snoekweer" en me klem gevangen bij omstandigheden waarbij je denkt maar beter thuis te moeten blijven.
Wil echt niet opscheppen, maar gisteren had ik er 6 binnen 3 uurtjes.
Gewoon gaan dus!

Grt. Ben

Dréke

Nou Ben, dan had jij meer geluk (of kunde) dan mij

Maakt niet uit, ik blijf er ook in geloven en ga gewoon weer vlgd week


Vliegvissen, een passie die nooit ophoudt

Ben Tabak

Noem het maar geluk hoor. Ik wil hier alleen mee zeggen dat de periode dat snoek actief is bijna niet te voorspellen is.

Dréke

Quote from: Ben Tabak on January 14, 2021, 18:59:25
Noem het maar geluk hoor. Ik wil hier alleen mee zeggen dat de periode dat snoek actief is bijna niet te voorspellen is.

::agree::


Vliegvissen, een passie die nooit ophoudt

Gert

Gisteren weer eens gemerkt dat je het niet te snel moet opgeven op een plek waar je snoek vermoedt.
Niet na 2 worpen weer doorlopen maar "net zo lang doorgaan" tot ie toehapt of in ieder geval achter je streamer aankomt. Ze zitten er echt wel, maar je moet ze even triggeren.

Dréke

Quote from: Gert on January 15, 2021, 11:47:52
Gisteren weer eens gemerkt dat je het niet te snel moet opgeven op een plek waar je snoek vermoedt.
Niet na 2 worpen weer doorlopen maar "net zo lang doorgaan" tot ie toehapt of in ieder geval achter je streamer aankomt. Ze zitten er echt wel, maar je moet ze even triggeren.

Dat denk ik ook, maar het is zo koud, en die lijn is nog kouder met water erop  >:(


Vliegvissen, een passie die nooit ophoudt