Eerste keer op forel

Started by Micha, May 30, 2019, 09:15:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Micha

Hallo allemaal,
gisteren voor de eerste keer aan een forelvijver gestaan. Keuze was gevallen op de Ruigenhoek. Woon in Gouda dus is lekker dichtbij. Op mijn bucketlist stond het vangen van een forel. Ik zeg bewust 'stond' want het is gelukt.. de eerste aanbeet miste ik helaas. Zag een mooie boeggolf komen achter mijn wooly bugger en vervolgens een tik, maar de vis had misschien de haak gemist ofzo of ik was te laat.. half uurtje later was het dan toch raak. Lekkere tik en de aanslag volgde.. hangen! Leuke forel van denk 30cm ofzo.. en ik zo blij als een kind haha. Ik heb alleen een #5 met een drijvende lijn en met het zonnige weer zat de vis vrij diep hoorde ik. Maar zag af en toe nog wel wat vis springen dus ik vis vol vertrouwen lekker door. Na een tijdje niks, krijg ik me daar toch een beuk op de lijn. Zet de haak op instinct.. hangen. Het 5je maakt een diepe buiging voor mijn nieuwe tegenstander en het gevecht kan beginnen. Meteen merk ik dat het een grotere vis is. Enorm gaaf. Na overgave blijkt ook wel dat het een 'betere' is. Schat de vis op een cm of 50.  Een prachtig exemplaar en ik kan mijn geluk niet op.
Ik was al behoorlijk verslaafd aan het raken aan het vliegvissen maar nu is de beer los.

Nu ook maar even oriƫnteren op een hengel met een iets hogere aftma. Ik heb nu een Greys GR10 #5. Maar iedereen die er mee heeft geworpen denkt dat het een #4 is.. wellicht door de medium actie.
Nu dus aan het kijken of ik een 6 of een 7 zal nemen met een zinklijntje voor de zomer... Dan kan ik wat meer situaties aan. En grotere forel...

Groeten Micha

Nb. De foto staat op instagram. Micha_vs_fish

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

guidogast

::agree::

goswit

oei oei , foute boel . Ik zou ,als ik jou was , maar in Januari melden in Apeldoorn .  Misschien kunnen zij jou op het goede spoor helpen.  ( al denk ik het niet )
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

RickB.

Verslaafd nu Micha??? ::goodjob::