Nieuwe video snoekvissen

Started by FSCHAMP, December 26, 2018, 09:15:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Allen,

hier mijn laatste video ivm het snoekvissen in Rotterdam en het uittesten van mijn nieuwe GoPro hero7 black. Hopelijk vinden jullie het wat.

https://www.youtube.com/watch?v=lZqiI_nUB6w
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Heerlijk, zouden meer mensen moeten doen een bodycam ipv die rot foto's, beter voor de vis ook.

p.forel

af en toe een foto van je mega vis is niks mis mee
zie me al lopen met zo'n go-pro 

Martijn

Mooie compilatie!

Vraagje, als ik het filmpje bekijk lijkt het alsof grote delen niet scherp en korrelig zijn (bijvoorbeeld aan het einde, op 9.30minuten en verder), of ligt dat aan mij/ mijn laptop?

Foto's is niets mis mee toch, als je er maar geen hele foto-shoot van maakt waardoor de vis een half uur lang boven water moet blijven... een filmopname pakt ook weer niet alle beelden die je graag zou willen hebben, toch?

Mooi stabiel beeld trouwens, en mooie vangsten!

MarcelN

Ik begrijp dat mijn opmerking verkeerd wordt geïnterpreteerd hier..
Natuurlijk is er niets mis met een foto en bij een snoek is dat ook geen probleem daar die vaak toch de kant op moet om te onthaken.
Ik praat meer uit ervaring wat ik zie bij het forelvissen en met name op het OVM, daar komt bij het minste geringste (dus kleine vis) een grofmazig net tevoorschijn,
na een aantal schreeuwen van HANGEN e.d ik dacht effe dat de bekende TV-ploeg er stond ;D om vervolgens de gekste shots ervan te maken.
Dan krijg ik jeuk....

Ik zie ook iets van wazigheid in de kolken van de vis, klopt dat Gino? Instellingen? Upload resolutie? Youtube verziekt zelf ook vaak de kwaliteit, gewoon RAW uploaden.

sarca2

mooie video, brengt me op het idee om ook eens een polder in te gaan, nu even zoeken naar geschikt polderwater in de buurt
::new::

FSCHAMP

@ Martijn : na 9:30 wordt een stukje filmp in slow motion afgespeeld tegen 1/4 van de snelheid, dat gefilmd is met mijn Contour Roam2 (HD : 1920 x 1080 Pixel, 60 fps) bij valavond en dit is inderdaad een beetje wazig. Misschien is dat de reden?
De reden dat ik dit gedaan heb is, dit geeft een beetje een ander view en er stond ook meer op het beeld van de snoek, omdat deze camera op een pet staat. Hetzelfde heb ik ook gedaan bij een andere snoek omdat ik bij het scheppen met de GoPro enkel mijn strippingbak film.

Marcel, ik zag in de kolk van de snoek, die niet mijn streamer pakte, soms ook wazige stukken bij het afspelen, maar niet altijd, waarom weet ik niet, want het is enkel in de kolk dat ik het gezien heb. Misschien is dit wel iets van YouTube zelf dat gebeurt bij het opladen. 
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Martijn

Ik heb hetzelfde gevoel, als iedere vis opeens vanuit iedere hoek moet worden gefotografeerd Zeker als (mn. bij karpervissen) de vis in een bewaarzak wordt bewaard tot 's ochtends een foto kan worden gemaakt.

Maar ik overweeg ook een gopro7, vandaar dat ik even op een iets andere manier naar het filmpje kijk/keek.
Resolutie kan wat lager zijn ingesteld om opslagcapaciteit te beperken, maar kan ook een groot deel van de problemen oplossen, vandaar dat ik het me afvroeg...
(off-topic: ik twijfel tussen een Ricoh WG-60 en een Gopro-60. Eeuwige twijfel of ik een fototoestel met filmmogelijkheid wil hebben of een filmcamera, zoals Gopro7, met foto-mogelijkheid. Ik heb nu een Gorpo 2 en die bevalt niet meer, ik heb een Olympus Tough TG320 en dat is het ook niet....)

FSCHAMP

Martijn met de GoPro Hero7 black kan je makkelijk switchen tussen film en foto met zijn makkelijk te bedienen touchschreen. De eerste foto van de snoek op het meetlint is genomen met de GopPro Hero7 Black. De andere foto's zijn genomen met een Nikon AW 130 Camouflage. Dit laatste toestel is ook een waterdichte camera en hiermee kan men ook filmen, maar is belange niet zo handig als de GoPro Hero7 Black om te filmen.
Ik gebruik de Nikon AW 130 Camouflage soms om vanop een statief te filmen zodat je een meerdere views hebt zoals bevoorbeeld in het filmpje "Flyfishing on the river Kinzig in the Black Forest in Germany" (https://www.youtube.com/channel/UCrrxhImxV5hxGAa9yDFe7cA?view_as=subscriber).
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Martijn

Mooie filmpjes!!
Lastig, een goede camera is niet gemaakt om te filmen, een goede filmcamera is niet gemaakt om te fotograferen. Ik ga weer verder zitten overwegen 8)

Alwin V

Mooi

Ik zie een paar herkenbare plekken waar ik ook regelmatig kom. Er liggen op de meeste plaatsen nog een pak mooie polders achter maar daar ben ik telkens weggejaagd geweest door de eigenaars. Looprecht en visrecht is blijkbaar iets verschillend en daardoor gaat er een hele hoop mooi viswater verloren en is ook de reden dat ik niet meer zoveel naar NL ga vissen.

Met welke aftma vis je daar trouwens?

Gr
Alwin

FSCHAMP

Ik vis met een aftma 9 omdat ik redelijk grote streamers (lees halve kippen) werp. Ik vis meestal met streamers voorzien van een kop, die gevormd wordt met polar fox, raccoon of Polar bear hair, die redelijk wat water opzuigen en dus redelijk zwaar zijn. Als er dan wat wind staat krijg je deze alleen maar weggezet met een aftma 9.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

JB

Quote from: Alwin V on December 29, 2018, 23:00:30
Ik zie een paar herkenbare plekken waar ik ook regelmatig kom. Er liggen op de meeste plaatsen nog een pak mooie polders achter maar daar ben ik telkens weggejaagd geweest door de eigenaars. Looprecht en visrecht is blijkbaar iets verschillend en daardoor gaat er een hele hoop mooi viswater verloren en is ook de reden dat ik niet meer zoveel naar NL ga vissen.

Ja het is jammer dat verenigingen niet altijd gelijk of eerst in  overleg gaan met die boeren over looprecht. 
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

wh82

Als ik de plekken goed herken dan is dat looprecht niet zo'n probleem als je het eerst vraagt. Als je het niet vraagt mag je zeker niet maar wanneer je van te voren vriendelijk vraagt zijn ze (of waren ze toen ik daar nog vaak viste) vriendelijke genoeg om je toe te laten.

FSCHAMP

@ wh82 : het probleem is dat ik niet altijd weet van wie de weides zijn.  Je ziet alleen een hek en een bordje dat zegt dat je het niet mag betreden. Verder is er niets aangegeven. Ik zou graag eerst de toestemming willen vragen. Ik wil zelfs een kleine vergoeding geven als ik er terug zou mogen vissen, maar het is moeilijk als je niet weet van wie de eigendom is.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Gino, als je per pb eens doorgeeft wanneer en waar je gaat vissen, zorg ik dat de landeigenaar je geld aanpakt :)

wh82

Opgelost  ::goodjob::

Meestal weet overigens een van de omwonenden het wel, soms houd het ook gewoon op. Ik ken een paar plekken waar de eigenaar zelf graag vist en de stekken voor zichzelf houdt. Op andere plekken willen ze vooral de (drassige) oevers heel houden. Is allemaal voor mij al langer geleden, 10 jaar geleden verhuisd.

FSCHAMP

Quote from: MarcelN on January 02, 2019, 18:29:10
Gino, als je per pb eens doorgeeft wanneer en waar je gaat vissen, zorg ik dat de landeigenaar je geld aanpakt :)

Marcel zal ik zeker doen als ik nog eens ga.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Da's mooi, kan ik alvast wat nieuwe vliegvis spullen uitzoeken en wat minder werken, is duur land daar hoorde ik.... ::)

Alwin V

Ja eenmaal heeft er een eigenaar de moeite gedaan om uitleg te verschaffen waarom ik niet mocht vissen en ik kon die persoon wel begrijpen. Vroeger liet hij de vissers wel toe maar er zijn altijd wel mensen die rommel achterlaten en zelfs visdraad waar de dieren in verstrikt raakten, of sommige lieten zelfs het hek openstaan zodat er zelfs ontsnappingen mogelijk waren.  Wel jammer dat iedereen een verbod krijgt door die enkelen die zich niet kunnen gedragen maar wel begrijpelijk.

FSCHAMP

Inderdaad de goeie moeten het bekopen met de slechte, maar ja, daar kunnen we (de goeie) niets aan doen.  Ik neem altijd mijn rommel terug mee en ik ruim zelfs de rommel op van anderen dit te vermijden.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>