Boxmeer - Stevensbeek

Started by FSCHAMP, December 23, 2018, 09:57:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Zijn er hier vliegvissers, die in de buurt van Boxmeer en Stevensbeek gaan vliegvissen?
Ik ga nl. een project doen vanaf februari 2019 voor mijn werk in deze twee plaatsen voor de firma MSD. Nu, ik zal wekelijks voor 7 maanden enkele dagen moeten overnachten in de buurt van deze twee plaatsen. Ik ben dus opzoek naar enkele plaatsen/rivieren/waterlopen waar ik zou kunnen snoeken met de vlieg waar ik terecht kan met de vispas van Groot Rotterdam?  Of welke vispas heb ik eventueel nodig om daar te kunnen vissen?
Verder zie ik ook dat de Maas hier niet veraf ligt en mijn tweede vraag is dan ook : wat wordt er zoal op de Maas gevangen met de vlieg?  Snoek, roofblei, .... .
Of in de buurt van Nijmegen, want dit ligt er niet zover af?
Ik vraag geen details van stekken (nu, dit mag altijd wel), maar had wel graag wat info gekregen, daar ik toch beperkt in tijd ben (enkel 's avonds na het werk is er de mogelijkheid om enkele uurtjes te struinen met de vliegenhengel) en dus niet zo heel veel tijd heb om alles uit te zoeken ter plaatse. Zelf ben ik wel al op zoek via het internet, maar ik vind er weinig over.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

goswit

Ben een klein beetje bekend in Boxmeer.   Niks nop nada althans geen echt vliegviswater.

  De jachthaven aan de overkant ,kan je ca 25 mt het water in lopen ,vanaf de kant niet te vissen .  Bij de ingang van de jachthaven ,Beugen i s het te doen , zelf nog niet gedaan.  Bij de andere kant van de jachthaven zou ook kunnen ,op de kop.   Sambeek beneden de stuw zou kunnen echter geen parkeerplaatsen .  in Vierlingsbeek bij de watermolen is een vistrap gemaakt ,dus de vis kan opzwemmen van de maas via de trap richting Overloon  ,Snoek.   het afwaterkanaal bij sambeek zit snoek  , zit veel privegrond due pas op .  oeffelt tot Cuijk   Kribben goed te vissen .  Niers prachtig water , nog nooit een vis gezien ,dus niets gevangen .   

Viswater staat in de grote vergunning ,Kijk op internet voor de loop van de rivieren .  De hengelsport vereniging hier kan je ook niet helpen , ben de enigste voor vliegvissen hier in Nederland 2 stuks allen buitenland .  Wil je nog wat weten hoor ik het wel.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Alex

Beetje doorrijden en je bent met drie kwartier bij de ronde bleek.
Kun je ook nog soep met balletje eten, bespaar je die tijd ook weer.

Alex

FSCHAMP

Quote from: Alex on December 23, 2018, 16:17:41
Beetje doorrijden en je bent met drie kwartier bij de ronde bleek.
Kun je ook nog soep met balletje eten, bespaar je die tijd ook weer.

Alex

Alex, dit heb ik al bekeken gehad, maar het is ongeveer een uur rijden van waar ik zit, maar ik vis de laatste tijd niet meer op reservoir (uitgezette vis), omdat dit me niet genoeg voldoening meer geeft.  Misschien probeer ik het wel eens.

Goswit bedankt voor de info. Ik zal wel zien wat het wordt dan.


Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Gelijk heb je, domme pelletvarkens daar, da's toch geen vissen :-\

Rene V.

Jawel Gino,die plek zag ik.Niet geprobeerd is zeker niets vangen ;)

Alex

Als reservoirvissen je ding niet is
AA bij Gemert en omgeving is zeer uitdagend en kan zeker lonen
Alle kribben en strandjes van de Waal. Veel visrijker dan de Maas
Half uurtje vanaf Boxmeer


henkverhaar

Linkeroever van de maas weinig - wellicht de benedenloop van de molenbeek bij wanssum (naar t zuiden) overkant van de maas: niers bij gennep? Gelderns kanaal bij de hamert. Of de swalm en de roer? Maar noordlimburg is niet echt gezegend met vliegviswater...

goswit

Jachthaven Gennep ,is te doen .  Niers  nee.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

FSCHAMP

Quote from: goswit on December 26, 2018, 13:54:31
Jachthaven Gennep ,is te doen .  Niers  nee.

Goswit is er te vissen met een BB? Kan je in deze jachthaven met je BB gemakkelijk aan het water te geraken?
Verder zie ik dat je voor op de arm van de oude maas een vispas moet hebben van een plaatselijk club, correct?
Ik wend me vooral tot U, daar ik de indruk heb dat jij wel wat afweet van het vissen aldaar.  Woon je daar soms in de buurt?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>