De Kool - onderwater: forel en insecten

Started by guidogast, June 03, 2018, 22:38:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

guidogast

1,5 week geleden voor het eerst gevist op De Kool, en m'n gloednieuwe action camera meegenomen. Vanuit de bellyboat gevist en genoten van de mooie plas en omgeving, en wat onderwater opnames gemaakt. Een stukje van een dril, en de release van dezelfde vis, en ook een aantal keer 5 minuten op de bodem gevist, op verschillende plekken. Ik had gehoopt en verwacht wat meer forellen te zien op te beelden en wat meer tegelijk, dat viel tegen, met name bij het afzinken van de camera zag ik af en toe een forel, maar verder weinig: ze schrikken waarschijnlijk toch even van zo'n cameraatje dat opeens komt opdoemen. Maar, ik vond het toch wel leuk om te zien. Meest interessant om te zien vond ik het stukje op de bodem waar het iets minder diep was, ik schat 4-5 meter en waarop duidelijk verschillende insecten en andere beestjes te zien zijn, een soort kronkelende larve op de bodem met een wit kopje (zo'n goudkopnimf slaat dus wel echt ergens op), had ik nog nooit gezien. En een zeer dun snel kronkelend wormpje. Enz. Voor sommigen misschien gesneden koek en zeer bekend, maar voor wie het interessant vindt, hier een compilatie van zo'n 3,5 minuut: https://www.youtube.com/watch?v=ZMNTTvY6B-U
::agree::

gijsie20

Leuk filmpje! En vind het altijd leuk vissen daar. Mooie sterke vis.

Naar dat kronkelend ding op 2.20 lijkt wel een verloren Booby?

guidogast

Bedankt Gijsie, ik heb nog eens gekeken maar ik zie niets wat een booby zou kunnen zijn, naast die kronkelende larve ergens bedoel je?

Quote from: gijsie20 on June 04, 2018, 07:45:49
Leuk filmpje! En vind het altijd leuk vissen daar. Mooie sterke vis.

Naar dat kronkelend ding op 2.20 lijkt wel een verloren Booby?
::agree::

Martijn


gijsie20

Quote from: guidogast on June 08, 2018, 22:10:03
Bedankt Gijsie, ik heb nog eens gekeken maar ik zie niets wat een booby zou kunnen zijn, naast die kronkelende larve ergens bedoel je?

Ja dat rode kronkelende ding zag ik ook..maar op de bodem zweeft iets heen en weer..dacht dat je die ook bedoelde, en dat leek me een verloren booby die wat in de stroming zweeft  :D