Gooyergracht

Started by emgz84, March 24, 2018, 13:51:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

emgz84

Vandaag een kijkje genomen bij de gooyergracht in de buurt van blaricum. Ik zag daar een hele hoop karpertjes van een cm of 40/50 bij elkaar in ondiep water (water was hooguit 30/40 cm diep) het water stroomt verder rustig. Vond het een beetje vreemde plek voor karper. Die hele gracht wordt nergens echt veel dieper dan dat. Heeft iemand ooit geprobeerd in dat soort water karpers te vangen, en zijn er meer plekken in Nederland waar ze zich zo ophouden? Dacht dat karpers altijd meer van de grotere rivieren waren als het om stromend water ging.

goswit

Polderslootjes ,  singels/ grachten in woonwijken . ;)
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

henkverhaar

Ondiepe kantsloten in de polder ergens tussen Heiloo en Alkmaar (ooit gekampeerd ivm een NK zwemmen aldaar). Vangen met een verzwaarde damselnimf, over de bodem gevist.

Menno_siemensma

Karper kan overal zitten, ze kunnen vrij goed tegen verschillen wat dat betreft in kwaliteit. Probleem is als het heel koud is lange tijd en de boel helemaal dichtvriest maar dat hebben we al een tijdje niet gehad. Gewoon proberen met de vlieg :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

emgz84

Wat ik eigenlijk bedoelde, er zitten van die wandjes verdeeld over die gracht waar het water door een versmalling heen gedrukt wordt. Die karpers zullen toch moeten springen om daar overheen te komen. Vind dat niet echt wat voor karpers. Anyway inmiddels geprobeerd aan te werpen. Reageerden helemaal nergens op.

Fly4Fish

Bij mij in de buurt loopt ook een stadswater van aaneengeschakelde vijvers. In de zomer zie je ook veel karper in het ondiepe.
Vandaag wezen kijken en water is nog vrij troebel met geen vis te bespeuren.
Als straks wat helderder en warmer wordt, proberen wat ruisvoorns te vangen  :)