De Jeker in Maastricht

Started by Woenos, January 24, 2018, 16:13:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Woenos

Weet iemand of er op de Jeker gevist mag worden?
Visplanner geeft deze aan als 'onbekend' en ook google levert niet veel op....

Hans-oet-remunj

Kan me voorstellen dat daar een halve of een hele eeuw niet meer gevist is .... Was erg smerig meen ik.
Jammer want van nature een juweeltje. De Jeker was vroeger erg visrijk, maar dan hebben we het wel over de periode van voor 1900 (orde grootte). 

Nu is idd de waterkwaliteit de laatste jaren stukken beter geworden maar of het al is wat het moet zijn ?
Zit daar nu dan al iets interessants ?


JEVDE

Er zit vis. zonder meer. In de oude binnenstad zijn plekjes (bruggetjes) waar je, als je er een snee brood in gooit, vele, vele vissen kunt voeren. Als ware het een vijver.

Woenos

Ja ben erg benieuwd, er zitten iig veel bevers. Maar die zijn beschermd dus geen houtvliegen gebruiken.

Menno_siemensma

Quote from: Woenos on January 29, 2018, 10:28:11
Ja ben erg benieuwd, er zitten iig veel bevers. Maar die zijn beschermd dus geen houtvliegen gebruiken.
Jup  ook takkevissen dienen direct in het zelfde water te worden teruggezet.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Woenos

Maaarrrrr......mag er gevist worden ja of nee?

wh82

Het lijkt er op dat het visrecht niet is verhuurd door het waterschap roer en overmaas. Ze zijn (naar wat ik vind op internet) wel uitgebreid met expirimenten vispassages enz. bezig in de jeker dus het zou kunnen zijn dat het niet verhuren bewust is en je er inderdaad niet mag vissen.

Woenos

Quote from: wh82 on January 30, 2018, 12:15:18
Het lijkt er op dat het visrecht niet is verhuurd door het waterschap roer en overmaas. Ze zijn (naar wat ik vind op internet) wel uitgebreid met expirimenten vispassages enz. bezig in de jeker dus het zou kunnen zijn dat het niet verhuren bewust is en je er inderdaad niet mag vissen.

Is het waterschap dan de juiste instantie om deze vraag te stellen denk je?

wh82

#8
Denk het wel? Weet het niet zeker.. Ik ben een leek op dit gebied.
Wellicht bij de "Verenigde Vissers Maastricht"? http://www.visstandverbetering-maas.nl/Over_ons.htm

Fly4Fish

De Jeker heeft een tijd terug volgens mij een herinrichting gehad.
Ik heb vluchtig gekeken op de website van VisstandVerbeteringMaas, maar kan daar geen info over de Jeker vinden.

rockmenow

Momenteel in de buurt van Maastricht op vakantie. Zag vandaag flinke vissen in de Jeker zwemmen. Heeft iemand alsnog informatie of je in de Jeker mag vissen?

JEVDE

Hier kan je het beste informeren lijkt me. Daar de Jeker onder de VBC grensmaas valt als ik me niet vergis.

Contact met de VBC Grensmaas

Secretariaat

P/a Sportvisserij Limburg
T.a.v. de heer M. Budé
Noordhoven 19a
6042 NW Roermond
Telefoon: 0475-350053

Plantje

Ben benieuwd! Ben altijd gecharmeerd geweest van de Jeker. Heeft veel potentie volgens mij!

JEVDE

ALs je op het bruggetje bij de leeuwenmolen staat zie je grote scholen. Altijd mooi om ze brood te voeren :-) Beter dan eendjes haha

Plantje

En dat zijn scholen van wat?

JEVDE

#15
Heb beeldmateriaal dus kijk gerust mee :-) Ik zie kopvoorn en barbeel

https://youtu.be/ZmvYuuog24Y


Plantje

Schitterend! Ik zou mijn best doen als ik jou was!

JEVDE

Ik woon er niet in de buurt. Bij lange na niet. En... volgens mij is nog steeds niet duidelijk of je er überhaupt mag vissen. In dit topic is het iig niet duidelijker geworden.

Raymond

Even kort door de bocht: Als niemand de uitzonderlijke visrechten op een water heeft, het wat is gewoon openbaar te bereiken en er staan nergens bordjes dat je er niet mag komen, mag je er dan niet gewoon vissen als je in bezit bent van een vispas?
::wtf::

Woenos

De visplanner laat niets zien, dus dan is het toch echt verboden te vissen ben ik bang.

Scaramouche

Quote from: Raymond on June 19, 2020, 17:54:23
Even kort door de bocht: Als niemand de uitzonderlijke visrechten op een water heeft, het wat is gewoon openbaar te bereiken en er staan nergens bordjes dat je er niet mag komen, mag je er dan niet gewoon vissen als je in bezit bent van een vispas?

Nee. De Vispas geeft je alleen het recht op die wateren die specifiek zijn ingebracht door de visrechtouders. Als die niet aan een persoon of organisatie zijn verleend, dan liggen ze nog bij de overheid.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Gert

Quote from: JEVDE on May 19, 2020, 09:30:25
Hier kan je het beste informeren lijkt me. Daar de Jeker onder de VBC grensmaas valt als ik me niet vergis.

Contact met de VBC Grensmaas

Secretariaat

P/a Sportvisserij Limburg
T.a.v. de heer M. Budé
Noordhoven 19a
6042 NW Roermond
Telefoon: 0475-350053

Maar heeft er al eens iemand hiernaartoe gebeld?

Woenos

Volgens mij niet! Ok, wie gaat er bellen en niet allemaal tegelijk? Dan heeft de beste man geen rust meer.