Wel een heel " gouden"uurtje!!

Started by sjoerd, May 21, 2017, 21:17:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Wel een heel "gouden"uurtje!
Dit weekend stonden we met ons campertje op een boerencamping in de omgeving van Leiden. Naast de camping lag een mooie sloot waar we even stonden te kijken of er vis zat. Vrouwlief Mieke, wees mij op wat oranjekleurige beweging tussen de leliebladeren: Vis! Verderop zagen we nog karpers kolken in het ondiepe water. De volgende avond moest er even gevist worden. In nog geen uurtje tijd wist ik vijf karpers te foppen met een geel zalmeitje. Vier goudkleurige karpers en een naturel schubkarper. Een hele grote graskarper weigerde helaas om de vlieg te nemen. Maar ik was erg blij met dit gouden uurtje. Hoe die goudkarpers daar gekomen zijn? Wellicht losgelaten door iemand die zijn vijver opruimde? In ieder geval leuk , zo'n boerencamping.

de eerste na enkele minuten vissen

en nummer 2 volgde al snel

nummer 3 niet moeders mooiste

nummer 4 die echt op de vlieg afschoot, mooi om te zien

en ook nog een echte schubkarper

HappyFisherman

Allemaal prachtige vissen Sjoerd!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit59

Je weet os wel weer te verrassen Sjoerd!
Mooie vissen.

Gerrit

Mike

Volgens mij zit jij gewoon in iemand zn koi vijver te vissen  ;D
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Menno_siemensma

lekker hoor, die waren wel los en nog niet aan de paai dus.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Joost S.

Wat een mooie rijenkoi zeg,  showmodel! ::goodjob::.

Gert

Mooi resultaat Sjoerd!
Is die vlieg wat nr. 4 in z'n bek heeft ook een zalmeitje? Lijkt zo te zien meer op een vierklant of rechthoekig blokje van het een of ander. (Sponsvlieg?)
 

sjoerd

Nee hoor Gert, is een gewoon zalmeitje, maar door  het vangen van meerdere vissen raakt zo'n vlieg wel wat vervormd. Heel mooi rond hoeven ze ook niet te zijn, mag best een beetje warrig eruit zien

Gert


Marcel A


Justin Justinson