bijzondere vangst

Started by sjoerd, October 26, 2016, 20:24:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Vanmiddag met de nimf en met de streamer op pad geweest.
De snoeken waren niet erg los en dat was maar zachtjes uitgedrukt. Ik zag twee liggen in het ondiepe glasheldere water maar ze keken nog niet eens naar mijn dartelende streamer.
Wel kreeg ik een aanbeet en tijdens de dril bleek dat niet een snoek maar een grote zeelt de streamer had gepakt. Of toch niet? In ieder geval zat dat haak ( zie foto) in de onderlip maar ik kan mij eigenlijk niet goed voorstellen dat een zeelt in dit koude jaargetijde de streamer zou pakken. Dus dan toch vals gehaakt?Ik weetmhet dus niet. In ieder geval een bijzondere vangst tijdens het snoekstreameren. Heel wat jaren geleden ving ik mijn eerste graskarper ooit ook aan een snoekstreamer maar die was gemaakt van groengele marabou en zou dus een stuk wier kunnen imiteren voor de graskarper.
Met de nimf kon ik in ieder geval wel een dikke 20tal voorns haken en landen. Dus ondanks de weigerachtige snoeken toch nog een leuke middag zwerven  in de polder met ook nog de nodige ijsvogels die langskwamen.



Floor

Vals gehaakt of niet, het is een prachtige vangst en bijzonder voor op de vliegenlat.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

lambert63


wh82

Dat is een hele forse zeelt!

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bone F

Zo wat een dikzak zeg mooi hoor.  Vals gehaakt lijkt me anders zou de haak 180 graden gedraaid moeten zitten, maar hangen is hangen.

lambert63

Hoe je de vis haakt is een kwestie van purisme, dat je de vis weet te landen is klasse.
TL lambert63