Vissen in de Cantal

Started by jo flyfishing, June 26, 2016, 22:10:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jo flyfishing

2 weekjes in de Cantal streek. Geen visvakantie, maar het alle riviertjes materiaal + gerelateerd bindmateriaal gaat toch mee, want watertjes, en er zullen wel wat uurtjes beschikbaar zijn om te vissen.
De niet al te brede riviertjes die onder de loupe genomen worden zijn de Jordanne in de eerste week en de Cère in de 2e week, vrij dicht in elkaars buurt.

De eerste week zit het weer niet echt mee, met een vrij hoge waterstand, die het waden de komende 2 weken zo goed als onmogelijk zal maken.

Niet tegenstaande waag ik toch een poging op een vrij goed toegangkelijke stek op de Jordanne in de buurt van Lascelle.
Met direct een zebrée als resultaat.



Er volgen er nog die week, zo gauw de omstandigheden het toelaten, en we niet op wandel zijn in de prachtige streek.







2de week in week van de vallei van de Cère.
Ik had al een paar plaatselijke vissers ontmoet, en had ik een paar stekken om te proberen.
Op de weg van Yolet naar het gehucht Lalo is een mooie redelijk boomvrije oever langs een mooie weide, en daar vonden de rest van de meeste wapenfeiten plaats.












Toch nog een laatste stek die ik van een 'local' doorgespeeld gekregen uitgeprobeerd ook, en die leverde na vele frustrerende aanbeten die ik niet kon verzilveren toch een vlagzalmpje op.



Al met al geen bijzondere vangsten, maar genoeg om me te vermaken.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Herman

Je hebt je weer leuk vermaakt dus! Dank voor t delen.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Menno_siemensma

In ieder geval weer wat gevangen toch, hoeven ook niet altijd monsters te zijn. :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

wh82

Mooi! Heb vroeger in de omgeving van Aurillac gevist. Ook op de Cere, alleen witvis gevangen toen, dat doe jij beter!

Chaisedieu