zeeforel

Started by paul de bruijn, June 12, 2016, 11:25:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paul de bruijn

Na een helaas niet doorgegane visvakantie in april dan op 4-6-2016 toch even een weekje naar Funen.
De week ervoor een slijmbeursontsteking in rechterschouder opgelopen,dus veel pillen en hopen op het beste.
Ik wilde toch erg graag de nieuwe Vision GT4 Seatrout testen!
Info bij jens(GoFishing) leerde dat er niet best gevangen was/werd,zeker niet overdag,en dat de geep dit jaar niet veel was en ook niet groot.
Maandag Gabet geprobeerd,op wat geep na niet veel.
Dan dinsdag wat stekken bezocht,maar de wind maakte die onmogelijk.
Dan maar even een kleine stek proberen op hindsholm,en zowaar erg veel kleine geep op een zelfbedacht patroontje,die gingen er echt voor.
Erg lollig om ze met zijn 10en tegelijk achter je vlieg aan te zien gaan.Net op het moment dat ik wilde stoppen(schouder begon erg te protesteren) een stevige beuk op het wierbed.
Een mooie 50er wilde de vlieg heel graag hebben en na een mooie dril en jump van bijna 1mtr de vis onthaakt en teruggezet.Mooi resultaat voor een uurtje om 3 uur s middags met volle zon.
Helaas gaf de schouder dusdanige problemen dat vissen de rest van de week vrijwel onmogelijk werd,nog 1 uurtje gabet gedaan,maar daar was de vis verdwenen.
Totaal aan visuurtjes 6 uurtjes kunnen vissen,de hengel bevalt erg goed dus dat is het nieuwe wapen voor Funen.
Misschien een overbodige tip,check het weer op Funen.
Deze week flink wat wind en geen dag uit dezelfde hoek,wat stekkeuze lastig maakt,ook ivm losgeslagen wier etc.
En nee,juni overdag is niet de beste tijd,maar toch weer een mooie dikke forel gezien.
Nu maar s kijken hoe schouder op te lossen,want in september moet het weer een serieuze aangelegenheid worden......

Rena

Hei Paul,

Ik reageer op je laatste zin.
Schouderproblemen en vliegvissen is vaak een combinatie van te zware/lange hengels en werptechniek, die laatste lichamelijk/fysiek gezien.
Verdiep je hier eens in en kijk of er een beweging cq. houding is die bij jou problemen veroorzaakt.
Als je schouderproblemen houdt kun je dit wellicht voorleggen aan een fysiotherapeut (evt werpen laten zien).
Dan kun je wellicht samen tot een oplossing komen en evt een werpinstrukteur raadplegen om je houding cq techniek te verbeteren mbt je schouder.

Zomaar mijn twee øre :)

Succes Peter

paul de bruijn

Nou Peter,helaas was dit t resultaat van een paar weken met een zware tang boven mijn hoofd werken(loodgieter/installateur)
Pillen gaven niet het gewenste resultaat,ben bang dat de spuit er in moet ::hulp::
Sta normaal in Denemarken dagen achter elkaar te zwiepen,nooit last gehad.

jackoss

Wees voorzichtig Paul ik heb ook slijmbeurs gehad. Goed uitzieken anders komt het terug. Groeten Jack

Beertje

Als je zware hengels, zeg:#8/#9 of #10 wil gebruiken, pak dan een 2 handige. werpt veel gemakkelijker.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

paul de bruijn

Blijkt ontstoken gewricht en pezen,kan wel ff duren.
Enne,gebruik een 6je hoor voor de zeeforel :)

RiverHunter

Slijmbeurs ontstekingen, bijna altijd blijvend. Er zijn er maar heel weinig die er echt van genezen. Opereren is ook niet de oplossing want je haalt niet het probleem weg, ze maken ruimte voor het probleem.   
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-