Koppeling

Started by Arie de Vries, January 25, 2014, 18:33:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arie de Vries

Iemand enig idee waar deze koppelingen te koop zijn, stonden tot voor kort op Ebay maar kan ze daar niet meer vinden.
Koppeling is te gebruiken op een asje van een magnetronmotor om er bijvoorbeeld een vliegendroger van te maken

[attachment deleted by admin]
Groet, Arie

Beertje

Arie, waar zijn die voor? Ze lijken wel op kabel eindklemmen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Arie de Vries

Jan,
Dit is een koppeling die je over de as van bijvoorbeeld een magnetronmotor schuift en dan met een schroefje vast kunt zetten. De schroef op het uiteinde kun je gebruiken om bijvoorbeeld een schijf foam te borgen waarna je een epoxy droger voor vliegen hebt
Of je kunt er een voorziening op maken die je kunt gebruiken bij het afbouwen van een hengel.
Deze koppelingen stonden een paar dagen terug nog op Ebay maar zijn nu helaas onvindbaar
Groet, Arie

Inderk

Kan je zelf niet iets maken wat op een verbindingsbus lijkt?

En heel misschien kan ik jou wel helpen Arie.
welke as-diameters moet je met elkaar verbinden?
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Beertje

Hoe groot moet dat gaatje zijn? Als ik het zo op de foto bekijk,is mijn opmerking nog zo gek niet.Kijk eens bij en motor/brommer zaak/reperateur die heeft
vast wel van die klemmetjes.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Arie de Vries

As diameter is 7 mm Henk
Jan, op bijgaande foto's wordt misschien duidelijk wat de bedoeling is

[attachment deleted by admin]
Groet, Arie

Nol78

Jan de klemmetjes die jij bedoelt zijn zogehete poulietrekkers dat gaat hier niet werken.

Arie heeft het asje van het motertje een gat met schroefdraad?
Dan zou je het mischien op kunnen lossen door de hengelhouder er rechtstreeks op te schroeven.

Heeft ie zo`n gat niet in de as kan je die mischien boren en er een boutje of iets dergelijks in vastlijmen, mocht dat niet willen
kun je er mischien een klein pijpje overheen lijmen die je weer vastlijmt aan je steun.

Arie de Vries

Nol, er zullen best wel mogelijkheden zijn om het op te lossen maar het koppelingetje was naar mijn mening de mooiste. Wacht dus nog even af.
Groet, Arie

JB

@arie, Volgens mij staan ze nog op eBay .
Home > eBay Stores > KIMKE-WEI > Machinery Parts - Motors > Gear and Coupling


Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Gert

#9
Conrad heeft dat ongetwijfeld ook  ;D

Deze bijvoorbeeld:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/385655/RobbeNavy-Direkt-koppeling-Extended-54x30-1-1747?ref=searchDetail

Die is dan om 2 assen met elkaar te verbinden, en jij zoekt blijkbaar iets om er zo'n kerstboomstandaard op te schroeven. Hebben ze vast wel, maar ja - lastig zoeken. Staan tienduizenden koppelingen op die site :o

Groet,
Gert

Arie de Vries

@JB ook bij KIMKE-WEI gaat de binnendiameter niet verder dan 6 mm

@Gert het is inderdaad niet de bedoeling twee assen met elkaar te verbinden, maar om er nou een hele kerstboom op te laten draaien....hengel in aanbouw is al mooi genoeg :)
Groet, Arie

gijsie20

Hoi Arie,

Ga je een hengel bouwen? Ik zal anders even een voorbeeld foto van mijn stellage neerzetten. Dat is wel hobby bobby hoor...maar voldoet prima.

maurice

Als je wilt kan ik die van mij er ook wel bij zetten Arie
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Arie de Vries

@Gijsie20, laat maar zien, ben benieuwd.

@Maurice, als het helemaal niet lukt houd ik me aanbevolen Maurice, maar heb nagenoeg alle componenten in huis, alleen de verbinding/koppeling nog
Groet, Arie

Gert

Arie, met dat dingetje van Conrad kom je sowieso al een heel eind. Als je de ene kant op het asje van de motor klemt en aan de andere kant schroefdraad tapt heb je in feite wat je zoekt toch?

En het zal vast nog wel ergens te koop zijn, maar ja onder welke naam....

weerwolf

dan kan je net zo goed een gat is de as van de motor boren en daar schroefdraad in tappen!

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

JB

Quote from: Arie de Vries on January 26, 2014, 11:29:02
@JB ook bij KIMKE-WEI gaat de binnendiameter niet verder dan 6 mm

kleine aanpassing met boortje 7mm scheelt maar 0,5 mm wanddikte  :)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Inderk

Ik zie wel mogelijkheden Arie!

Zal even gaan struinen voor je.
Dit is voor iemand die ooit eens is opgeleid tot instrumentenmaker nog wel te doen.
Ook zonder draaibank is hier wel iets voor te bedenken
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Arie de Vries

het "koppeling-probleem" lijkt, met dank aan Inderk opgelost.
Ook op Ebay wordt het koppelingetje weer aangeboden.
Dank voor het meedenken
Groet, Arie