Zoutwatervliegen, waar te bestellen ?

Started by Mike, December 07, 2013, 16:59:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Ik weet even niet onder welke topic ik deze vraag moet plaatsen dus doe ik het maar even hier.
Als het ergens anders hoort kan de webmaster het wmb even verplaatsen.


Ik ga in maart zeer waarschijnlijk naar Cuba om te vissen op, tarpon, bonefish, snook, baracuda, jacks en weet ik wat nog meer.
Nou ben ik dit jaar ook naar Belize en Aruba geweest en ik had daarvoor op ebay wat vliegen besteld.
De kwaliteit was nogal wisselend moet ik zeggen. De meeste vliegen zagen er wel goed uit maar een groot aantal tarponstreamers was niet op roestvrije haken gebonden.

Voor de trip naar Cuba wil ik graag goed voorbereid zijn en ik wil daarvoor een ruim assortiment vliegen aanschaffen.
Nou bind ik zelf ook maar alleen als het echt niet anders kan, echt leuk vind ik het namelijk niet.

Ik vroeg mij af of iemand een goede tip heeft, waar ik mooie zoutwatervliegen voor de eerder genoemde soorten kan bestellen.
Ik kom zoveel sites tegen op ebay maar ik twijfel nogal aan de meeste.
Zijn er mensen ( die zelf goede ervaringen hebben met bepaalde sites / verkopers ) die mij een goede tip kunnen geven?

Grt, Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Henkie

Misschien dat Edwin van Dyckers (http://www.dyckers.com/shop.php) iets voor je kan betekenen?

Arno

Je zou Edwin ook een mailtje kunnen sturen met wat je gaat doen en wat je wilt dan kan hij volgens mij wel een pakket voor je samen stellen
Edwin heeft ook ruime ervaring in dit soort visserij.

Gr Arno

MarcelN

Ja inderdaad, kijk eens bij Rene V. H. ::) hengelsport te R'dam hihi, maar Dyckers gaat dat klusje wel klaren denk ik ::goodjob::

eendagsvlieg

Mike,

Smartflyfishing heeft een behoorlijk aantal in hun assortiment. http://www.smartflyfishing.nl/c-951259/zeeforelvliegen/
Goede service van hun en snelle levering. Goede ervaring mee en kwalitatief goede producten.

Groet,
eendagsvlieg

Mike

Thx voor de tips.

Ik ben inmiddels zelf al begonnen met binden omdat het anders een beetje prijzig wordt allemaal.
Neemt overigen niet weg dat ik ook al weer honderden euries aan bindzooi kwijt ben, maar goed, het houdt je bezig, zal ik maar zeggen.
Nou ben ik alleen niet zo'n goede binder maar met you tube kom ik een redelijk eind.

Ik heb besloten om in elk geval 1 of 2 vliegen per dag te maken todat ik vertrek. Als het goed is heb ik tegen die tijd wel een aardig zooitje bijelkaar geknutseld.

Hier even een plaatje van mn creaties, tot dusver



EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Bone F

Maak ook maar een stel "visjes " van silly skin. Ik had de laatste jaren op Caye Caulker (Belize) veel succes met een kleine uitgave van de Pattegrisen.
En btw ik ga in februari ook die kant uit dus misschien kunnen we voor die tijd wat meer bevindingen uitwisselen. Ik ben nl. nog op zoek naar flats aldaar. Ik ga "met" dus het wordt niet alleen vissen.

Mike

Quote from: Bone F on December 23, 2013, 20:51:34
Maak ook maar een stel "visjes " van silly skin. Ik had de laatste jaren op Caye Caulker (Belize) veel succes met een kleine uitgave van de Pattegrisen.
En btw ik ga in februari ook die kant uit dus misschien kunnen we voor die tijd wat meer bevindingen uitwisselen. Ik ben nl. nog op zoek naar flats aldaar. Ik ga "met" dus het wordt niet alleen vissen.

Hoi Bone F,

Ik ben ook benieuwd naar je Belize ervaringen.
Ik heb het zelf als behoorlijk moeilijk ervaren, vooral de bones.

Vwb Cuba en flats,  voorzover ik begrepen heb gaan we daar voornamelijk vanuit de boot vissen.
Veel wadend vissen is er voor ons volgens mij niet bij.

Maar ik wil graag onderling alle info uitwisselen mbt deze visserij.
Alle hulp en tips is welkom.

Grt, Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER