De Tipbosch

Started by Peter B., October 25, 2012, 22:14:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peter B.

Ik ga zondag m'n geluk beproeven in Hellendoorn, iemand nog tips/tricks wat het beste is daar?

hendri

hoe het er nu is geen idee, maar ik had altijd wel succes met groene nimfjes, snel door de scholen forel strippen die je daar altijd goed kon zien zwemmen.

ben

Laatst met droog in de school, helemaal TOPPIE stuk of 12 in een uurtje!!!

Rossie69

#3
als je schooltjes ziet in dat heldere water.
gebruik een poppertje of een abc vlieg of een gurgler.


vliegvisgek

gurgler en droog maar denk dat ze al wat diepr zitten dus zou voor verzwaarde streamertjes gaan olive,wit,geel
werken daar bijna altijd wel succes man wij gaan zaterdag berenkuil ,zondag denk marshoek  ;)

Peter B.

Thanks, das jammer Jeroen.
Zit er nog verschil in vijver of maakt het niet zoveel uit welke vijver je kiest?

dartmayor

De vijver in het hoekje is de makkelijkste vijver.
Gaat meestal ook het meeste in.

De grote vijver is wisselvallig, soms boven in en soms onderin.

De andere vijver (achter het kweek gedeelte) meestal diep.

Gewoon een streamer of grote nimpf eraan en rustig binnen strippen dan zou het moet lukken.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Peter B.

Maar daar staan dan ook de meeste mensen te vissen of niet?

dartmayor

Ja maar ik verwacht niet dat er erg druk zal zijn.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Peter B.

Ik zou verwachten juist van wel. Dan is iedereen vrij, maar ja welke idioot gaat op zondag nou zo vroeg uit z'n nest om te gaan vissen...Ik dus  ::agree::

HappyFisherman

Ik zal er dan zondag ook wel weer een keer naar toe gaan Peter. Ik hoorde gisteren van de vakantiewerker bij de kwekerij dat er heel goed gevangen werd de laatste dagen.

Nog meer zin om ook te gaan?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

dartmayor

Ik heb ook wel zin, maar als ik kan ga ik naar emst op de zalmforelput.

De filet is bijna op.
Dus moet ik maar weer eens gaan vissen.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Peter B.

Quote from: HappyFisherman on October 26, 2012, 10:14:38
Ik zal er dan zondag ook wel weer een keer naar toe gaan Peter. Ik hoorde gisteren van de vakantiewerker bij de kwekerij dat er heel goed gevangen werd de laatste dagen.

Nog meer zin om ook te gaan?

Gezellig! Even afspreken welke vijver enz...

HappyFisherman

#13
Je mag in alle vijvers vissen, het gehele jaar door... Ik zie net dat de website (na 3 jaar) ook weer up to date is :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

wat de jongens al aan geven peter gewoon waar je veel beweging ziet vissen vang er normaal altijd mijn visje wel
maar ja soms heb je van die dagen dat alles lukt en wil en de dag erna niks wil blijft mooie hobby vliegvissen haha

Peter B.

Dat is nog mooier! Dan zul je me wel zien staan klungelen....Zoals Guido (en Mark) zeiden "Je doet je arm te ver naar achteren"  ::blabla::  :P

Peter B.

Quote from: vliegvisgek on October 26, 2012, 07:55:14
gurgler en droog maar denk dat ze al wat diepr zitten dus zou voor verzwaarde streamertjes gaan olive,wit,geel
werken daar bijna altijd wel succes man wij gaan zaterdag berenkuil ,zondag denk marshoek  ;)
De streamer zoals in dat filmpje Jeroen?

vliegvisgek

Quote from: Peter B. on October 26, 2012, 11:20:09
Dat is nog mooier! Dan zul je me wel zien staan klungelen....Zoals Guido (en Mark) zeiden "Je doet je arm te ver naar achteren"  ::blabla::  :P

we spreken wel af zal ik je wat tips en trucks laten zien en helpen zodat je zekers beter gaat gooien guido ook destijds op weg
geholpen .

en ja zoals in de film meschien iets anders maar zelfde idee peter

Peter B.

Super! Op zich lukt het gooien wel, maar de vlieg komt te vaak op de grond achter me... Beginners foutjes denk ik...
Je zal me niet missen. Franse trilaminaat cammo jas en witte pet  met de tekst ::new::
;D

Peter B.

De witte pet ga ik maar verruilen voor m'n muts...

vliegvisgek

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ::goodjob:: brrrrrr vandaag brrrrrrr komt goed

HappyFisherman

Ik kon vanmorgen, nadat ik m'n tanden had gepoetst lekker nog weer een uur in bed kruipen. Ik was iets vergeten HAHA! Veel vis bovenin, maar heel moeilijk te vangen. Wel mooi dat Peter er 1 pakte op zijn eigen gemaakte vliegje!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Ik heb alles wel geprobeerd wat ik in m'n doossies heb, maar ze waren meer geïnteresseerd in elkaar dan in vreten...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Peter B.

Quote from: HappyFisherman on October 28, 2012, 17:02:51
Ik kon vanmorgen, nadat ik m'n tanden had gepoetst lekker nog weer een uur in bed kruipen. Ik was iets vergeten HAHA! Veel vis bovenin, maar heel moeilijk te vangen. Wel mooi dat Peter er 1 pakte op zijn eigen gemaakte vliegje!
Nou, je was niet de enige die vroeg op was Bram. Ik was om 5 uur al wakker  ::wtf::
Die eerste op mn eigen vliegje was inderdaad cool! Later heb ik er nog een gevangen op een gele streamer, maar het was dat ik in eens mn vlieg kwijt was en aanslag, anders had ik het niet eens gemerkt  ::)

vliegvisgek

hahah aldoende leert men komt allemaal goed

maar weet iemand of de tijden vanaf 1nov gelden bij tipbosch  dus zondags van 12.30 tot 17.00 uur los is
::goodjob::