waar op zee baars en waneer

Started by rover, January 26, 2012, 23:17:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rover

heey,
Ik heb even een vraag ik vliegvis nu al een half jaartje en het lukt me ook al redelijk in de rivieren etc..
Maar ik wil ook een keer op zee baars proberen, Weet iemand waar goeien stekken zijn daarvoor en waneer daar ong de vis zit. Ik hoop snel op een reactie.

gr Erik

peter

FF kijken  naar evert en bertj hun topics van afgelopen najaar zijn helemaal verslaaft
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Bert J.

Dan zul je nog even geduld moeten hebben. April/mei zijn ze er weer. Ze zijn dan te vangen
op stekken met veel stenen en stroming die in verbinding staan met de Noordzee. Oosterschelde,
Westerschelde, havens, strekdammen etc.
Wij hebben alleen ervaring met de Maasvlakte, daar hebben we mooie zeebaarzen met de vliegenhengel
gevangen. Maar er is genoeg info te vinden over de wateren in Zeeland. Ik zie dat je uit Boxmeer komt,
waarschijnlijk is Zeeland dan het dichtst bij voor jou.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

haasie

En ijmuiden? Ga dit jaar ook mijn eerste pogingen doen

jur606

onder de zeeland brug avond-nacht sessie's met de kajak en dik stuk lood en zagers :)
(of shads huppelen over de bodem)

met vlievishengel zou ik het op de volgned emanieren benaderen,
vanaf de kant
proberen stukken te vinden met veel steenstort en weinig vissers paalhoofden e.d.
(want aan zeker 60 % vand e totaal zeebaars vissers staat er een maaltje te vangen vang jij er ergens 1 staan
er gelijk 3 man tegen je aan en gooien op jou plaats als het even kan) pakken het zelfde kleurtje en elfde shadje (been there seen it)

vanaf het water (voor mij vanuit de kajak) zou ik met d evleigenhengel op mooie zomer dagen tegen de avond langs de kanten driften en vrij dicht langs
de stenen vissen en kijken of ze omhoog komen.

welke vliegen/aasjes voor de vliegenhengel geen verstand van
wat ik wel weet het is heeeeeeeeeel veel uren maken.
en heeel veel vissen en dan hopen dat jij op het goede moment op de goede plaats ben :) (zeker vanaf de kant)

S6 het is zeker een super vis


Bert J.

IJmuiden heeft veel zeebaarsstekken. Zowel de Noord- als Zuidpier zijn goede plekken.
Maar ook het sluizencomplex heeft veel zeebaarsstekken.

http://www.shorecasting.nl/index.php?page=4&stek=79
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

rover

bedankt voor de re ik heb er zekker wat aan, en ik was ook pas van plan rond april mei te gaan maar dan weet ik tenminste
waar ik ong moet zoeken naar de vis  ;D