Ronde Bleek 26/11

Started by BV, November 21, 2011, 20:24:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BV

Gaat er nog iemand naar de Ronde Bleek zaterdag as?

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

vliegvisgek

helaas was ik druk bart verbouwing grote zelfs maar ga er december zekers heen mail je dan wel vr gr jeroen ;)

Herman

Iemand wel geweest dan???
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

BV

Ben zelf ook niet geweest.
Laatste moment een vraag van een klant gekregen om om twee uur 's namiddags in de buurt van Luik naar een bouwwerf te komen.
Dus maar (vruchteloos) opzoek geweest naar vis in de Ambleve tot 's middags :(
Maar was niks

Nootjez

Eventjes wat vraagjes, zou graag morgen voor de eerste maal naar de Ronde Bleek gaan...

- Valt er wat te vangen met de droge vlieg op dit moment van het jaar?
- Kan je met een drijvende lijn ook diep genoeg met de streamer?
- Kan je goed van de kant vissen of is het echt noodzakelijk om een vlot te huren?

Bedankt alleszins moest iemand van dienst kunnen zijn :)

grtz!

harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

Quote from: Nootjez on January 15, 2012, 11:08:26
Eventjes wat vraagjes, zou graag morgen voor de eerste maal naar de Ronde Bleek gaan...

- Valt er wat te vangen met de droge vlieg op dit moment van het jaar?
- Kan je met een drijvende lijn ook diep genoeg met de streamer?
- Kan je goed van de kant vissen of is het echt noodzakelijk om een vlot te huren?

Bedankt alleszins moest iemand van dienst kunnen zijn :)

grtz!

Ik ben niet een groot Ronde Bleek kenner, maar zal toch wat antwoord geven naast de tip van Harlin:

1. Is zeker niet onmogelijk, maar dat zal dan waarschijnlijk slechts voor een beperkt deel van de dag gelden. Geen idee welk deel...
2. Ja, dat kan. Blijkbaar zit de meeste vis op een bepaalde diepte, en als dat minder dan 2,5 meter is moet het nog lukken met een lange leader. Maar neem zeker ook buzzertjes mee, in combinatie met een beetverklikker en een (hele) lange leader.
3. Ik zou voor een vlot gaan. Je kunt slechts op een paar plekken van de kant af vissen, of liever gezegd vanaf en paar steigers.
En naast het huren van een vlot, kun je waarschijnlijk ook een hengel huren met een zinklijn, als je die niet zelf hebt.

Succes, en laat het ons weten!

Groet,
Gert

Rossie69

de avond schijnt het beste te wezen.

voertijd mischien ?

Nootjez

Heb een vlot gereserveerd en de reservatie is al bevestigd!

Kijk er al naar uit! Nu nog hopen dat we wat vangen.

Heb nog snel wat streamers gemaakt en een poging tot enkele buzzers... (Ik bind namelijk nog maar een paar maand)
Iemand een idee of er daar ook nog buzzers te verkrijgen zijn?

Goed of slecht, ik zal alleszins wel een verslagje maken :)

vliegvisgek

waneer ga je nootjez( vissen bij de rondebleek)  en wat speycast al aan geeft daar heb je vliegen zat en zekrs wel goede die jan (eigenaar)je aanbeveelt waar vaak mee gevangen word ;D

Nootjez

Morgenvroeg om 8 uur de auto in. Zullen wel wat file hebben in Antwerpen maar hopen er tegen 10 uur te geraken :) Tot zonsondergang normaal gezien.

Zal ook leuk weertje zijn morgen  8)

BV

Nootjez,

als je gaat buzzeren, maak je die "superlange leader" maar , maar zet je beetverklikker eens een uurtje op 2,5m van je onderste vlieg.
Dan wed ik dat je er gegarandeerd een vangt.

Vorig weekend , heel veel mensen op 5m diepte aan het buzzeren , en enkel diegene op 2,5m  waren aan het vangen...

De booby's vingen wel heel diep zag ik.

Nootjez

ok, bedankt voor de tips allemaal!

Gert

Quote from: BV on January 15, 2012, 22:32:25
Nootjez,

als je gaat buzzeren, maak je die "superlange leader" maar , maar zet je beetverklikker eens een uurtje op 2,5m van je onderste vlieg.
Dan wed ik dat je er gegarandeerd een vangt.

Vorig weekend , heel veel mensen op 5m diepte aan het buzzeren , en enkel diegene op 2,5m  waren aan het vangen...

De booby's vingen wel heel diep zag ik.

Ja, dat bedoelde ik ook: de meeste vis zit op een bepaalde diepte - maar het is niet altijd dezelfde diepte. Dus het is geen garantie dat het morgen ook 2,5 m is. En het zal ook wel per locatie op het meer verschillen denk ik. Heeft alles met de temperatuursverschillen in de waterlagen te maken.

vliegvisgek

en nootjez hoe waren ze te verleiden vandaag  bij de kool met zinklijn float glas booby,s buzzers we horen het vast ;D

Nootjez

Jammer genoeg geblankt vandaag  :(

wel enkele aanbeten gehad en zelfs 2 die bleven hangen. De eerste, een kleineren van +- 1 kilo, loste net voor het net. De tweede was duidelijk zwaarder. Na enkele minuten loste ook deze  ???

Enkel aanbeten gehad in het midden van het meer met de buzzer op 3 meter diepte. In de kanten zat duidelijk ook vis aan de oppervlakte maar die waren blijkbaar met niets te verleiden, althans niet door 2 beginners zoals wij :)

Op 1 iemand met de bellyboat na waren we de enige op DRB. Deze persoon komt er al 3 jaar en volgens Jan was het de eerste keer dat hij geblankt had. Misschien hebben we gewoon een verkeerde dag uitgekozen?

volgende keer beter!

Nootjez

Positieve noot van het verhaal: we stonden zelfs met de file in Antwerpen al op goed anderhalf uur in Sterksel. Valt al bij al nog meer als je een hele dag gaat, dus er komen zeker nog bezoekjes aan de ronde bleek  8)

HappyFisherman

En dan toch nog liever een slechte dag vissen dan een goede dag werken?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Nootjez

Binnen een uurtje ga ik werken met de nachtshift...

zal wel goed moe zijn tegen 7 uur morgenvroeg vrees ik :)

Rossie69

jammer man.

werk zzzzzzzzzzzze en weltrusten.
voor morgen vroeg.

die nasleep krijg je de rest vd week wel mee ;)

Bikkel