Heerlijk middagje Almelo-Nordhorn kanaal... (1 oktober 2010)

Started by Sieger, December 20, 2010, 11:47:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Vandaag maar weer eens naar mijn geboorte streek gereden... Twente...
Nu niet op een van de beken, maar naar het Almelo-Nordhorn kanaal. Een kanaal dat eind 1800 gegraven om de handel met Duitsland te bevorderen, een tijd in gebruik is geweest, maar nu al tientallen jaren niet meer bevaarbaar...



Doordat het niet meer gebruikt wordt is het een redelijk natuurlijk water geworden... Kraak helder en het ligt er super mooi bij. Aan beide kanten van het kanaal lopen van oudsher de zogenaamde trekpaden... inmiddels veel onverharde en deels verharde weg... Voor de vliegvisser voldoende ruimte, maar je moet wel de gaten tussen het riet opzoeken.... Zomer is het riet manshoog en is het toch wel lastig...
In de herfst worden de kanten gemaaid en kun je beter bij het water komen... Wel ligt het water nog vol met lelieblad en andere waterplanten... Lekker pielen dus en goed voor je werpkunsten...



Ik zag veel vis aan de oppervlakte dus eerst maar eens met de droge vlieg geprobeerd... Helaas een uur lang bezig geweest (ook met een spidertje) maar geen aanbeet gezien... Kennelijk te weinig insecten om het interessant te maken.. Toch maar een nymph eraan geknoopt... Bij mij doet een gewone "Brassie" of een soort "Midge" het voor de voorn altijd prima...


Midge-nymph


Beadhead Brassie

Om de rest van de uren kort samen te vatten... Ik ben heerlijk  bezig geweest, heb goed gevangen en nog een paar heel mooie maten ook... Kon het niet laten er toch een paar plaatjes van te maken... Op naar een volgend rondje Heimat....  :D

1e Ruiser aan mijn Hardy Glass... 23 cm...


Ruiser 2 18 cm


Ruiser 3 20 cm


Sieger