Dutch waters... Drontermeer

Started by Sieger, September 26, 2011, 20:19:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Heb gisteren een heerlijk dagje met 'de boys' gehad.... Roelof, Wilco, Johan en Jordy bedankt...!
Heb er een blogje van gemaakt... De tekst en kleine foto's hieronder... de grote via mijn blog...

http://tight-loops.nl/?p=1044


Dat Nederland is een waterland... Sloten, beekjes, rivieren en plassen... Kuststroken en grote (open) watergebieden waar je als hengelsport liefhebber je hart flink kunt laten overslaan... Ik heb al vaak over de kleine beekjes en watertjes geschreven en ben daar ook super enthousiast over. Wat me tot nu toe nog steeds niet goed afging is het vissen op open water.... Vaak sta ik aan de waterkant, kijk over het grote nat en voel me dan hopeloos verloren....


Drontermeer.... groot en waar moet ik beginnen....

Gelukkig zijn er meer vliegvissers in Nederland en kom ik mensen tegen die me meenemen naar hun favoriete stekken en deze visserij dan graag met me willen delen. Gisteren op een heel mooie nazomer dag stonden we om 8 uur 's morgens al paraat om in de boot te stappen en een aantal mooie plekken bezoeken op het Drontermeer... Eén van de stukken waar ik al eens heb gestaan, heb gekeken en van ellende maar weer ben omgekeerd.... Ik vind het zo groot en ik voel me zo verloren dat ik niet weet waar ik moet beginnen...

Het weer zat zondag helemaal mee, het zou 21 graden worden en de wind komt uit het zuiden dus als de vis nu ook nog op de goede plek ligt kan het een heel mooie dag worden. De eerste stek is al gauw gevonden en de plekjes werden ingenomen... We zagen wel wat vissen stijgen dus de hoop is groot.....


Voor we beginnen eerst een broodje... mooi straks water hé....

Ik vang zelf binnen een paar worpen 2 vissen en Roelof is ook al lekker aan het vangen... Heel veel kleine roofblei op deze plek en andere vissen laten zich niet of nauwelijks zien... Na een paar uur laten de vissen zich helemaal niet meer zien en gaan we verkassen... Dat is het voordeel als je een boot tot je beschikking hebt... Je bent mobiel en kunt gaan waar je wilt...


Het water klein maken is de kunst....

De hele dag door hebben we zo een aantal stekken uitgevist en over het algemeen werd er eigelijk "slecht" gevangen. Grote vis liet zich niet zien en alleen in de "kraamkamers" werden er visjes gevangen.


Wilco heeft ook gevangen.... :)

's Avonds nog even terug naar de eerste plek en zowaar lag er een schooltje Windes te azen... Johan's dag werd toch nog goed gemaakt en hij ving in korte tijd een handvol mooie vissen... Wilco wist er op spectaculaire wijze zeker 2 te missen en de rest stond erbij en keek erna...


Pa wijst zoon de weg...

Aan het eind van de dag ben ik bekaf, maar heb ik ook een heerlijk voldaan gevoel... Voor het eerst op groot water gevist en een beetje gevoel gekregen hoe je zoiets aanpakt....

Maar vooral een hele dag op stap met een paar heerlijke gasten, malen deze dag ook weer onvergetelijk.....

Roelof, Wilco, Johan, Jordy ... BEDANKT!!!!!

Nog een paar mooie plaatjes......


Wilco, Roelof, Jordy en Johan op een rij....

Johan en Jordy (vader en zoon...)

En nog een keer.....


Sieger

harlin

Quote from: Sieger on September 26, 2011, 20:19:26
1 Vaak sta ik aan de waterkant, kijk over het grote nat en voel me dan hopeloos verloren....

2 De hele dag door hebben we zo een aantal stekken uitgevist en over het algemeen werd er eigenlijk "slecht" gevangen.
   Grote vis liet zich niet zien en alleen in de "kraamkamers" werden er visjes gevangen.
1 Zo ben ik ook begonnen, maar voel nu niet meer zo verloren. ;)

2 Ben gisteren ook weg geweest in de middag, na 2,5 uur vissen had ik het bekeken. :(
Dan zie ik kringeltjes, toch wat worpen er aan wagen, een uurtje verder en je hebt er een kleine 40 onthaakt. ;D
Gevolg was wel dat ik met donker thuis kwam.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

#2
Ja in die "kraamkamer" werd wel gevangen, maar echt allemaal <10 cm..... wel veel maar nauwelijks te voelen... Dus in aantallen ging het over de dag wel, maar je wilt toch eigenlijk ook een 2tje of 3tje wel wat krommer zien staan.... :D


Sieger

Rossie69

mooi verslag van een mooie dag :)

en uh hoe was jij te water Sieger bb ? of boot ook .

Sieger

Quote from: Rossie69 on September 26, 2011, 20:45:16
mooi verslag van een mooie dag :)

en uh hoe was jij te water Sieger bb ? of boot ook .

In de boot en dan lekker waden... gaat prima op die stukken... :)


Sieger

Rossie69

oke :)

moet er ook nog steeds aan geloven,maar die tijd daar zit het hem in :(
maken ja dat moeten we zekers.


Wilco

Het kan niet altijd feest zijn. Soms moet je wat meer moeite doen om je visje te vangen.

Niet iedereen kan daar evengoed mee overweg met dat gevoel    ;D ;D ;D ;D
Ik heb idd twee mooie windes gemist op een kleine zwarte klinkhamer.
Sieger heeft een paar mooie moves laten zien. De volgende stap zou zijn de zweefduik maar dat ging hem iets te ver ondanks het mooie weer.


Als het de gehele week dit weer blijft dan gaan de vangsten omhoog. Het water was nu behoorlijk koud maar wel redelijk helder

HappyFisherman

Mooi water,  mooi weer en een stel dat net zo gek is als jijzelf... Wat wil een mens nog meer?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Wilco


Sieger

Quote from: HappyFisherman on September 26, 2011, 21:01:36
Mooi water,  mooi weer en een stel dat net zo gek is als jijzelf... Wat wil een mens nog meer?

Absoluut niets...... ;D


Sieger

Rossie69

mischien nog een gekker iemand mee mischien  :(

Sieger



Sieger

Wilco

Quote from: Sieger on September 26, 2011, 21:12:23
;D
Dat zal dan de overtreffende trap moeten worden. Misschien dat we ergens in the middle of nowhere op het veluwe meer een boom moeten planten voor jou om je boomvis te vangen ;D ;D ;D ;D ;D ;D 

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Ach ja, ik schijn nog wel eens geluk te hebben op groot water  :-X
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Quote from: Rossie69 on September 26, 2011, 21:11:19
mischien nog een gekker iemand mee mischien  :(

ahhh, meneer solliciteerd naar een uitnodiging...........misschien ben jij wel te gek voor ons ;D ;D

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Johan

Was inderdaad weer top mannen, bedankt.
Gek genoeg lijkt niemand zich die 5 dikke windes die ik op laatst ving te herinneren :P en ik aangevallen werdt door een kudde stampende stekken pezers ;D

Johan

Sieger

#17
Quote from: Johan on September 27, 2011, 10:05:42
Was inderdaad weer top mannen, bedankt.
Gek genoeg lijkt niemand zich die 5 dikke windes die ik op laatst ving te herinneren :P en ik aangevallen werdt door een kudde stampende stekken pezers ;D

Johan

Wel goed lezen hè.... Net boven de laatste foto's staat dat 'johan een hand vol mooie vissen ving'.... Stekkenpezers heb ik niet gezien.... ;D


Sieger

Wilco

Quote from: Sieger on September 27, 2011, 15:10:19
Wel goed lezen hè.... Net boven de laatste foto's staat dat 'johan een hand vol mooie vissen ving'.... Stekje lezers heb ik niet gezien.... ;D
En een handvol is dus 5 tenzij jij meer/ minder  uitsteeksels aan je hand hebt.  ;D ;D ;D

Johan

Ja doet toch zeer he jongens :P ;D

Rossie69

 :P

goed gedaan Johan

5 vissen in 1 keer vast houden ;)

is het spotten van de vis nog een beetje makkelijk dan of is het nu gewoon droppen die hap ?

johannes


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::