mayfly JP Wings

Started by Johan, July 09, 2011, 23:50:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Johan

Hier onder een stap voor stap met de JP Wings.


Haak in de vise en draad opzetten.


Dit is een kant en klaar mayfly body en zo wordt het wel heel makelijk om deze vliegen te binden, knip er een schuine kant aan.


Prik de haak door de body en schuif de body naar boven.


Body nu stevig vast binden.


Neem een vleugel, mayfly small.


Vouw de vleugels precies dubbel, zo hoef je maar 1 keer te knippen en zijn de vleugel aan beide kanten gelijk.


Vouw ze weer open.


En hier zit het grote voordeel van deze vleugels, je bind het gedeelte tussen de vleugels in hier door kun je de vleugels zeer strak in binden zonder dat de boel verdraaid of verschuift, voor het gemak noem ik die dingen ''tags'' dus bind de tag aan de voorkant vast met een paar slagen, ga nu onder de vleugels door en bind de tag aan de achterzijde vast.


Vouw nu de voorste tag terug en bind die weer vast aan de achterkant, nu is je vleugel gezekerd en komt nooit meer los.


Met een stift de vleugels de gewenste kleur geven.


Neem 2 CDC veren, persoonlijk hou ik er van om kleuren te combineren voor mijn gevoel geef dit een realistische uitstraling.


Leg op elkaar maar in tegen overgestelde richting.


Met de MPJ tool doe ik ze in de papier klem.


Splits je draad en de CDC fibers er tussen.


Spin je draad op.


Ga nu tussen, onder en door je vleugels en zorg dat je aan de voorzijde uit komt.


Je draad even terug spinnen en afbinden.
Klaar ben je.

Alle materialen waaronder die prachtige kant en klare lijfjes zijn bij Fly&Spin verkrijgbaar.

Veel plezier met het binden.

Johan

Rossie69

netjes johan

mooie reeks gemaakt.


die body ja,die heb ik nu ook onder de knie.
dus jammer voor de winkelier ;)



mertens63

Ziet er mooi uit Johan,

mooi lijfje.

Greetz John

maurice

ook een zeer mooie.
was wat geweest voor in CZ
::bbq:: ::proost:: ::proost::