Vakantie zuid Frankrijk

Started by EB86, May 11, 2022, 18:59:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EB86

Goedenavond allen,

Over een kleine 2 weken ben ik op vakantie in de buurt van Beziers in Frankrijk. Sowieso is er de mogelijkheid om de kust de bevissen maar ik heb ook de rivier Orb zien liggen. Heeft iemand enige ervaring hier in de buurt? Zo ja, enige informatie mbt vergunningen zou welkom zijn.

Vissen aan de kust is waarschijnlijk vergunningvrij?

JEVDE

Heb je wel eens eerder een vergunning gekocht in Frankrijk? Het werkt namelijk voor in principe heel Frankrijk hetzelfde. Het is tegenwoordig best makkelijk en kan vrijwel altijd online.

vanderschoor

Inderdaad zijn die vergunningen goed geregeld online. AAPMA.
There's a fine line between fishing and just standing on the bank like an idiot.

EB86

Nee nog nooit eerder gekocht.

Ben in contact met een visgids, mooie rivier met vlagzalm en bruine forel op een uurtje rijden.

Denk dat ik een vergunning voor een week regel en 1x4 uur met de gids op pad ga. Dan kan ik daarna zelf nog een keer.

Vergunning voor de kust lijkt mij niet nodig toch? Vaak is het immers zo dat kustwater 'openbaar' is. Dan bedoel ik meer het zoute water bij rotsen etc, misschien kan ik daar nog iets verschalken.

EB86

Vandaag gevist in de rivier L'orb. Prachtige rivier. Eerst met de droge vlieg wat azende vissen geprobeerd te vangen, helaas zonder succes. Wel vlak boven ons meerder wouwen.

Daarna nog met euro nymphing gevist in het snelstromende stuk. Zelf nog nooit gedaan, maar uiteindelijk super mooi getekende bruine forellen gevangen.

wh82

Super cool! De Orb is mooi. Als je met droge vlieg wilt vangen kun je het beste er een "pleeborsteltje" er aan hangen. Een donkere sedge of een hertenhaar.