Welkom ReneF

Started by Vliegvissers.nl Team, January 09, 2022, 15:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo ReneF welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


ReneF

Hallo allemaal,

Even voorstellen maar:
René , 57 jaar uit Andijk.
Heb 15 jaar geleden denk ik zo een setje aangeschaft bij Bert Schouten en daar ook een uurtje werples van gekregen.
Er een paar keer mee gevist, wat klein spul gevangen op een nimfje en een hele horde vliegen verspeeld aan takken, zweepslagen dat de vlieg gelijk "gevlogen " was en allerhande andere oorzaken.
Dus ook maar een beginnersset " knoop je eigen vlieg" aangeschaft en menig avondje zitten knopen. Leuke fantasiecreaties die misschien na lang zoeken zelfs nog op iets kunnen lijken.
Bij het vissen ging het wat minder, voelde me altijd wat opgelaten als er publiek in de buurt was en ik met die stok stond te zwaaien, goed werpen was iets anders.
Het hele spul eindigde zoals misschien wel verwacht in de mottenballen. Jaren me alleen druk gemaakt om werk en woning, aan vissen kwam ik niet echt meer toe.
Door gezondheidsproblemen werd ik met de neus op de feiten gedrukt dar ontspanning ook wel een belangrijk ding is.
Visspullen uitgegraven en geïnspecteerd. Vliegenlijn die 15 jaar zit opgerold wordt er niet beter op en het reeltje was toch al niet geweldig dus wat vers spul aangeschaft.
Wil het dit keer wel goed doen dus eerste contact is gelegd met een vereniging. Daar kunnen ze me vast wel vertellen wat ik kan verbeteren.
Heb met het nieuwe reeltje al een plukje wol op grasveld oefen sessie gedaan. Valt nog tegen maar ik geef niet op.
Woon in een waterrijk gebied, dus binnenkort maar eens kijken of ik een rustig plekje kan vinden om eens rustig te oefenen en misschien wel een aanbeet te krijgen.
Tips en advies altijd welkom.

Groeten René





Arie de Vries

Hoi René
Van harte welkom hier en veel plezier met je "nieuwe"  hobby
Groet, Arie

FSCHAMP

 ::welkom:: En veel plezier hier op het forum.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>