kyllburg

Started by willemkts, July 06, 2021, 16:36:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

willemkts

hoi mannen net terug van een weekje kyllburg ,lekker weer water iets aan de hoge kant maar helder genoeg zelfs voor de droge vlieg maaaaaaar helaas er is tot nu toe geen vis uitgezet ,ik hoorde wel de verhalen van vissers die er een week of meer waren geweest en 1 tot 0 vissen hadden gevangen ,de vis die aan de oppervlakte kwam waren kleine kopvoorntjes ,op mijn vraag waarom er nog niets was uitgezet kreeg ik als antwoord water te hoog water te laag water te bruin water te warm en als laatste er zit vis genoeg in voor jullie  ::ban:: ::ban:: ::ban:: nu na een week weer thuis komen de berichten van bevriende vissers aldaar die hebben met duitse vissers gepraat en de burgemeester en die vertelden allemaal het zelfde ER WORD DIT JAAR GEEN VIS UITGEZET ,normaal zou ik dit niet melden omdat ik de eigenaars niet wil benadelen maar de camping staat vol echt vol er is gewoon geen plaats meer ,we zijn blij met de nieuwe eigenaars
dus zodra mijn vakantie begint koop ik uit principe geen vis vergunning meer in kyllburg en zoek mijn geluk wel in gerolstein en fliesum daar is namelijk al wel uitgezet en daar was het bestand al goed
mochten er nog berichten komen dat de plannen veranderen zal ik dit per direct melden

Woenos

Goed om te weten! Wat zijn dan nu goede plekken om een vergunning te regelen voor stukken met vis? En is alleen de Kyll de moeite waard in die streek?

willemkts

richting gerolstein is redelijk te vissen dat is ook de kyll en probeer st tomas ook daar een goed bestand maar iets lastiger om daar een vergunning te krijgen mits je daar in hotel zit

marc

Overal worden de reglementen door de Nederlanders aan hun laars gelapt.
Heel spijtige zaak en nefast voor de hobby.
Moeten wij bij jullie eens doen ,gevolg derect een dikke prent.
Bedankt noorderburen om het overal om zeep te helpen .

Woenos

Quote from: marc on July 07, 2021, 09:46:50
Overal worden de reglementen door de Nederlanders aan hun laars gelapt.
Heel spijtige zaak en nefast voor de hobby.
Moeten wij bij jullie eens doen ,gevolg derect een dikke prent.
Bedankt noorderburen om het overal om zeep te helpen .

Dit is nogal generaliserend en het heeft niets met deze post te maken. Waar komt dit ineens vandaan?

willemkts

marc
???? waar slaat dit nu weer op ????? maar ff opmerking tussen door ,ik zag iets van hollebeke haha stonden jullie er niet om bekend dat juistde belgen en de duitsers alles kapot maakte in nederland en duitsland ,op op derivieren waar alles wat beweegd en adem haalt doodgeslagen werd en mee genomen
geef voortaan goed en beter kommentaar en graag iets waar dit bericht over gaat oke dankje

p.forel

#6
Nu moet ik Marc wel een beetje gelijk geven.
Als er in Duitsland problemen zijn met vissen zonder juiste vergunning/ buiten de juiste strecke vissen zijn het vaak NL vissers

Dat er geen vis in Kyllburg wordt uitgezet is maar een vreemde zaak zullen de buur strecke zeer blij mee zij /dus niet
Gelukkig voor ons zijn er nog vele stukken waar je wel gewoon zonder overnachting vergunning kan kopen.



Martijn

Marc, puur uit interesse, de opmerking komt mij redelijk kort door de bocht over... maar wellicht moet ik mijn beeld bijstellen.

Dat wij nederlanders regels aan onze laars lappen, is dit ook nader toe te lichten?
De gemiddelde nederlandse visser, stroopt die, vist voornamelijk zonder vergunning, trekt wateren met dreggen leeg, oid?!

Voor zover ik altijd mee had gekregen was dat vliegvissers doorgaans hun zaken redelijk goed op orde hebben. Hierbij wordt/werd er geen onderscheid gemaakt in nationaliteit, maar meer "het soort visser".
Zo hoor je wel eens dat een karpervisser wel eens een hengeltje teveel in de het water legt, maar ik wil niet iedere karpervisser hiervan beschuldigen.

Zonder vergunning vissen, is niet goed te keuren, zeker niet als je fervent visser bent, dan weet je over het algemeen redelijk goed wat de regels zijn. Als je de regels dan overtreedt dan doe je het waarschijnlijk bewust.
Ik heb het dus niet over iemand die nooit vist, die op een camping een hengel koopt, en zich niet bewust is van visvergunningen, dat soort figuren kom je overal tegen, in ieder land, uit ieder land. Maar dit zijn niet de figuren die bedoeld worden neem ik aan.

Mijn laatste -en tevens enige- overtreding, ....voor zover ik mij bewust ben.....  is dat ik met een jig-nymph haak (haakje 16) dus geen viste in een riviertje waar dat niet toegestaan was. Kwam ik toevallig zelf achter, dus niet door een controle oid., meteen ook mee gestopt dus (Als ik hiermee jouw beeld heb geschetst dat wij alle regels overtreden, sorry :-))

Ik ben gewoon benieuwd naar jouw mening.

marc

Zelf wanneer je de papieren versie voorlegt wordt er gewoon verder gedaan.
Weten van niks,is hun antwoord.
Die types moeten eruit,zorgen alleen voor een zeer slecht imago voor onze sport.
Zelfs forel van 20 cm vliegt op de BBQ,walg van zo een mannen .

Woenos

Quote from: marc on July 08, 2021, 05:12:33
Zelf wanneer je de papieren versie voorlegt wordt er gewoon verder gedaan.
Weten van niks,is hun antwoord.
Die types moeten eruit,zorgen alleen voor een zeer slecht imago voor onze sport.
Zelfs forel van 20 cm vliegt op de BBQ,walg van zo een mannen .

Dat kan zijn, maar misschien beter daar een nieuw topic voor te openen? Of zelfs een nieuwe rubriek "Ethiek en regelgeving" o.i.d. En rotte appels heb je overal, zeker op campings in het hoogseizoen. Heb mensen met zeehengels met een worm eronder forel zien vangen, maar goed dat was uitgezette regenboogforel.... Dat is dan ook misschien weer een onderwerp voor die rubriek.

sarca2

bedankt voor dit bericht. en gewoon nog wel dagvergunningen verkopen? zal er niet snel meer naartoe gaan.

Marc; zou toch iets meer toelichten wat je heb meegemaakt, wat je nu schrijft is nogal vaag
::new::

Martijn

Tja, hier herken ik de (nederlandse) (vlieg-)vissers die ik in de loop van de tijd ben tegengekomen totaal niet in. Zeker niet om hier dus een landenstempel op deze manier op te zetten. Er zijn dan genoeg "andere landen" die ik hier eerder voor zou benoemen.

En vind dit iets te kort door de bocht om mijn mening door te veranderen.
Idd beter een ander topic voor te openen.

p.forel

duitse vereniging waar ik al jaren kom om op de kyll te vissen hebben alleen problemen met nederlanders   geen vergunning oeps wist niet dat deze strecke een andere vergunning vereist 
zit geen vis eis mijn geld terug   
ja wij nederlanders zijn niet allemaal even netjes 

met duitsers en belzen zijn er bijna tot geen problemen op dit stuk water



bronco billy

Toch gaan we volgende week weer vliegvissen in Kyllburg. Weer een weekje op de camping samen met mijn kleinzoon (17) voor het 6e jaar in een tentje aan de rivier.
Het zal een uitdaging worden ,als er geen forel is uitgezet dit jaar .
Wij houden ons altijd aan de regels . Gewoon respect voor de vis. Inderdaad doet dat niet iedereen, jammer.
Kyllburg blijft een plaats om te genieten , de camping en het bier is ook prima.  ::bbq::::proost::


maurice

#14
Hey Willem heb je de caravan al verplaatst?
Voorspellingen zijn dat de Kyll deze dagen tot 3mtr gaat stijgen.
Dat is 2,5 mtr meer dan normaal

https://www.hochwasser-rlp.de/karte/einzelpegel/flussgebiet/mosel/pegel/DENSBORN_2
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Steelhead

Net terug van 4 dagen Kyll. Gevist op de privé stukken van Hotel Zürich Krone. Alleen met nimfen gevist. De eerste 2 dagen circa 20 de man, 25-28cm werk, een enkele in de 30.
Op 1 regenboog en 3 vlagzalmen na allemaal bruine forel. Daar zijn we ook geen andere vliegvissers tegen gekomen. In het hotel wel, vader en zoon.
Toen steeg het water en werd het bruin, de laatste 2 dagen 2-3 visjes de man, ook beduidend kleiner. Droog geprobeerd maar die werden niet gepakt en er steeg ook weinig.
Nu is de waterstand bijna 1 meter, 40cm te hoog👿
my best memories are not that old!

sarca2

jullie zijn wel op tijd weg, 4 meter geweest bij Densborn, 100 jarig hoogwater record, dan zal je wel niet overal meer de weg kunnen nemen lijkt me
https://www.hochwasser-rlp.de/weitere-pegel/einzelpegel/flussgebiet/mosel/pegel/DENSBORN_2?fbclid=IwAR0rA0Ujar0a0ZO6GYK0Pd1qiOG635gsaqyYdwnXEuCOfDNLwTgt_53UBRQ


::new::

jo flyfishing

Vissen zal nu wsl de minste zorg van de locals daar zijn.
De Lomme, waar ik een jaar kaart heb stond op het meetpunt in Grupont op 2m86 vannacht, waar dat normaal gezien max 1 meter is.
Delen van Rochefort en Eprave en nog wel wat plaatsen staan blank. Op sommige plaatsen staat de eerste verdieping tot plafond onderwater...
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

willemkts

vannacht thuis gekomen van me vroegtijdig einde van onze vakantie,smorgens werden wij gewaarschuwd dat ik mijn caravan moest weg halen want er kwam hoog water aan en vanaf dat bericht tot 8 uur savonds bezig geweest om alle tenten en caravans helpen met af breken en proberen te redden wat er te redden was ,roy en melanie en hun beide ouders plus de jaar gasten met een vaste plek die hebben de hele dag in de stromende regen hun eigen uit de naad gewerkt  het leek wel oorlogs gebied je zag het water met de minuut hoger komen
maar helaas voor iedereen die zo hard hebben gewerkt het was geen redden aan ik kan helaas geen fotos plaatsen hier maar wat ikheb gefilmd en op de foto heb gezet spreekt boekdelen camping helemaal onder water ook de rij vaste caravans op het hoogste punt een meter onder water toilet gebouw de trots van de camping  stond het water al tot de deurkrukken terras bijna een meter onder water caravans die als rubber bootjes tegen elkaar botsten door het water dus ook die totallos ook de rij vaste gasten op het hoogstepunt bijna een meter onder water, de brug over de kyll was smiddags al niet tezien
spoor station stond onder water net als de edeka
bruggen in het dorp niet meer te zien
bergen kwamen naar beneden 1 giga grote ramp
wij hopen dat roy en melanie deze ramp in deze voor hun toch al moeilijke periode te boven komen ,we gunnen hun echt het aller beste

maurice

Zwaar kloten Willem,  dit gun je niemand.
Gelukkig geen persoonlijke slachtoffers.
Toch ook wel weer mooi dat de kracht van de vaste gasten nog bestaat, een voor allen en allen voor een.
Kan me voorstellen dat het heeft gespookt.
Petje af voor jullie inzet.

https://www.facebook.com/2027638837510624/posts/3004764659798032/
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

Quote from: maurice on July 15, 2021, 14:10:05
Zwaar kloten Willem,  dit gun je niemand.
Gelukkig geen persoonlijke slachtoffers.
Toch ook wel weer mooi dat de kracht van de vaste gasten nog bestaat, een voor allen en allen voor een.
Kan me voorstellen dat het heeft gespookt.
Petje af voor jullie inzet.

Hoop idd dat de eigenaren het kunnen bolwerken.
Ze zijn/waren zo goed bezig

https://www.facebook.com/2027638837510624/posts/3004764659798032/
::bbq:: ::proost:: ::proost::

willemkts


Woenos

Wat een ellende, ben blij dat je het er goed vanaf hebt gebracht. Ik zal de hengels thuislaten over 2 weken.

iMarco


HappyFisherman

Gelukkig dat jullie allemaal veilig zijn Willem. Doe Coby de groeten!

Brammetje
Vliegvissen is bevlogen vissen...