seizoen start 2020

Started by Troutbuster, March 18, 2020, 16:00:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

henkverhaar

Als ik me goed herinner zijn de regels van het Waalse gewest een paar jaar geleden gewijzigd, van waden pas toegestaan bij de grote opening naar waden toegestaan vanaf de kleine opening...

gijsie20

Ok, dacht nog steeds waden op openbare stukken enkel vanaf grote opening. Zal het nog eens nakijken.

Trouwens Nederlandse vliegvisser gesproken langs de Ourthe bij de brug van Renziwez van het weekend, toevallig iemand van hier?

JEVDE

Had ik zomaar kunnen zijn. Maar ik was het niet. Helaas. Binnenkort weer.

paul de bruijn

Voor het eerst in jaren begint mijn seizoen aanstaande woensdag pas.Dan wel meteen anderhalve week Denemarken.
Eens kijken of de forel en geep er weer zijn

sarca2

Daar gaan we (nou ja, ik in ieder geval) weer, nu voor het eerst op de eerste zaterdag van maart. Vissen op de beekjes.
::new::

JEVDE

op de Ourthe? ag dat het forelseizoen 2 weken vroeger startte. Heb overwogen te gaan maar het weer stond me tegen. Goed bevallen? Las matige vangstverslagen. Ik ga in april voor het eerst die kant op denk ik.

sarca2

Ik heb geblankt maar het niet heel lang geprobeerd vanwege lekgeraakte waadlaars. Was prachtige qua waterstand en weer ook prima. Ik ga het in april nog eens proberen.
::new::

FSCHAMP

Mijn seizoen start begin april 2024 op de Kyll in Duitsland.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

gijsie20

#33
Quote from: sarca2 on March 08, 2024, 15:08:09Ik heb geblankt maar het niet heel lang geprobeerd vanwege lekgeraakte waadlaars. Was prachtige qua waterstand en weer ook prima. Ik ga het in april nog eens proberen.

Water stond nog wel redelijk hoog als ik zo zie online, was er de week daarvoor nog even het weekend, maar toen stond er nog wel 20 cm meer op de Ourthe. Ongeveer 80cm bij de brug bij Rensiwez. Dan wordt je wel weggeblazen haha... Maar weet niet waar jij geweest bent?
Ben er denk ik met Pasen weer het weekend.

https://hydrometrie.wallonie.be/home/observations/hauteur.html?station=DCENN%2FL7070&topic=H-hr
Kan je beetje de waterstanden volgen op de diverse rivieren in Wallonie, voor degene die het interessant vinden.

sarca2

Ik was op de Martin Moulin, daar mooie waterstand (zie foto) Ourthe veel te hoog/wild inderdaad.
En de waterstanden haal ik er vaak wel bij inderdaad.
::new::

gijsie20

Ha leuk vissen idd als er daar een beetje water staat, mooi riviertje!