Hoi allemaal,
ik ben opzoek naar informatie over het vliegvissen in het Baskenland en meer bepaald in de regio op de grens tussen Frankrijk en Spanje. Ik ben opzoek naar vooral informatie over goede stekken op de volgende rivieren GIPUZKOA, L’IRATI,NIVELLE, RIVIÈRES DE SARE, NIVE DES ALDUDES, ARNEGUY, BEHEROBIE en NAVARRE, allen gelegen in het Nive river bassin. Ik weet al dat er twee fish association zijn nl. AAPPMA en de APRN. Nu, misschien is iemand van jullie er al geweest en kan je me meer informatie geven over de verschillende rivieren. Alle info is welkom, daar mijn Frans alles behalve goed is en Spaans ken ik al helemaal niet. Ik heb op de vliegvisbeurs van Charlerloi een gids, die in dat gebied vertoeft, gezien evenals een aantal mooie filmpjes van hem, maar van deze man krijg je natuurlijk alleen maar informatie los als je hem boekt, wat begrijpelijk is, want het is zijn bij job.
Nu, ik kies mijn hele leven lang al (ondertussen al 37 jaar vliegvisser) om bij voorkeur geen gids te gebruiken, maar alles zelf te doen (DIY is nog steeds het leukste, nl. de reis voorbereiden, de vliegenbinden en dan de kroon op het werk, zelf de mooie vissen vangen), tenzij het me niet lukt om de nodige info te vinden.
Alvast bedankt om dit eens te bekijken