zeeforel Eurpoort en/of IJmuiden

Started by j.klopper, December 11, 2015, 19:03:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

j.klopper

iemand ervaring er mee?Wat betreft tij,manier van vissen,havens,Calandkanaal ,Waterweg,spuisluizen,noord of zuidpier enz
Neem aan dat zeebaars ff gebeurd is tenminste.

Koen

Zeeforel is toch meer bijvangst van zeebaarzen?

MarcelN

#2
Nee Koen, zeeforel is heel goed te belagen hoor.
Joost, de zeebaars zit er nog volop hoor ;)
Leuke stek voor zeeforel is het strandje (lekker waden)'strekdam stenen glooiing' bij de ingang van de waterweg thv zeehonden eiland.
Dat is wel een klere eind rijden helemaal om de industrie heen.
Ik zie daar met grote regelmaat de zeeforellen over de rotsen ontsnappen aan de zeehonden, mooi gezicht.
Voor meer info moet je eigenlijk bij 'onze' zeeforel kenner Rene V. zijn, al zal die niet zo scheutig meer zijn met info.
Er waren wat flauwe lui van het forum die misbruik van de info maakten >:(

j.klopper

ja die stek ken ik.Hoezo zeebaars zit er nog volop.Worden ze nog gevangen dan?

MarcelN

#4
Ja hoor, die worden nog steeds gevangen, dacht je dat ze 'allemaal' wegtrokken dan?
Een aanzienlijk deel overwinterd daar gewoon, het is er warmer(centrales) en dieper en eten genoeg ;)
Kijk met je verrekijker maar eens naar die zeehonden wat ze nu nog steeds vangen , de vis ligt op hun buik tussen hun flappiepoten 8)

j.klopper

terwijl ze toch weten dat ze er niet meer als 3 mogen op eten!

Steelhead

Ik heb eind 80-er jaren aardig wat zeeforel in IJmuiden gevangen. Zowel met lepeltjes als met streamers. Bij de sluizen.
Een tip van Bertus Rozemeijer toen.
Ik ging elke zondagochtend in de winter en begon met laag water te vissen. De forel kwam echt tot vlak onder de kant bij het roodwier, soms in scholen van meerdere stuks.
De maat lag over het algemeen tussen de 40 en 50 cm.
Het was soms wel een hele toer om over de gladde schuine kant naar de waterlijn te gaan en ik doe dat nu dus ook niet meer. Te oud >:(
Oostenwind, gek genoeg, leverde de meeste resultaten op.
my best memories are not that old!

Peter68

Ik nam vroeger een weekje vrij in de wintermaanden om een week op zeeforel te vissen
op de Maasvlakte.
Soms lukte het maar vaak heel de week niets en dan toch was daar toch die aanbeet en maakte alles weer goed.
Ik heb wel het idee dat je deze dagen meer kans maakt .
Misschien het water schoner ik weet het niet,maar vang nu toch wel regelmatig zeeforel tijdens het zeebaarzen.
Goed teken toch. :D