Okuma airframe 7/9

Started by Woenos, May 10, 2016, 09:52:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Woenos

Goedemorgen,

Merkte dat mijn account al was verlopen, even een nieuwe aangemaakt onder dezelfde naam :)

Ik heb een Okuma airframe #7/9 gekocht met 3 reservespoelen. En deze wil ik gaan inzetten onder een 5/7 en een 6/8 hengel. Vooral op witvis eigenlijk, op rivier/kanaal/plas. Alleen vraag ik me af wat voor lijnen ik nou het beste op de 3 spoelen kan zetten. Verschillende # of toch beter alle 3 voor de 7/9 hengel?
Iemand tips? :)

Het gaat trouwens om een Daiwa osprey profly carbon #5-7  9' 1/2 " en een Daiwa whisker #6-8 10'. Wellicht onbekende stokken maar heb er veel goed dingen over gelezen verder. Zijn nog de in Schotland gemaakte hengels van Daiwa.

Groeten,

Jeroen

Gerrit59

Het verschil tussen een 5-7 of 6-8 hengel lijkt me niet zo groot. Ik kan niet beoordelen welke lijn op welke hengel het meest ideaal is omdat ik de hengels niet ken.
Ik ken de Airframe 7/9 met 3 reserve spoelen wel. Ik zou hem op de 6-8 hengel gebruiken en kiezen voor 3 verschillende lijnen in de 7 of 8 klasse. Voor een 5 of 6 lijn vind ik de reel te groot.
Maar dat is mijn mening.

Gerrit

Woenos

Ja de 6/8 hengel is een stuk zwaarder, ik denk ook wel dat het de beste combinatie is.