het resultaat van een middagje knooien

Started by Robin Weijn, September 27, 2012, 18:46:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robin Weijn

Hier het resultaat van een middagje spelen met het nieuwe materiaal. dank aan bas voor zeer veel en mooie materiaal  ;)

grijs zwarte achtergrond kaart + flitser van rechts en voor


Blauwe vuilnis zak als achtergrond  8) + flitser van rechts en boven 


Blauwe vuilnis zak als achtergrond  8) + flitser van rechts en boven 

mrproper

#1
Wat ben je eigenlijk aan het binden.????? 

En met wat als voorbeeld.?

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

mrproper


Team

NUNC  AUT  NUNQUAM

Robin Weijn

#5
zoals de tietel al zij ( het resultaat van een middagje knooien )

mrproper: dankje voor het mooie schema die kan ik wel gebruiken denk ik hahaha ::goodjob::  (hier bestaan geen voorbeelden van dit kan ik aleen bedenken ;) )

mrproper

We zijn allemaal een keer begonnen hoor.

Net wat bram zegt ik zou ze wel bewaren .( heel leuk om later op terug te kijken )


Rossie69

zet je een bron vermelding er niet bij ;)

Ja zo zijn de meeste begonnen,met knooien,ik knooi nog steeds  :o

Gerrit72



::goodjob:: Robin, je krijgt heel wat materiaal vast op een haak en ook de hackle is gelukt.

Nu een wat simpelere vlieg (conventioneel bindpatroontje) en dan komt het helemaal goed. GOED BEZIG!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rossie69

probeer is een redtag te binden.
met hackel en goudkop.
dan een serie maken van 3 of 5 zo leer je bijna precies de zelfde vliegen te binden als setje,en zo krijg je ook alles goed onder controle.

als dit dan een beetje onder de knie hebt,heb je al 2 vliegen in 1 klap.

succes

Robin Weijn

Rossie69: ik zal het morgen proberen en een paar foto's plaatsen van mijn creatie  ;)

Bone F


Troutbuster

Beste Robin

Beter goed geklooid, dan slecht gekocht

Niet dat ik de vliegen kopers (en geloof me die zijn er ook hier! ;)) als minder beschouw, begrijp me niet verkeerd.
Maar als je nooit begint te "klooien" zoals je het zelf noemt dan zul je nooit verder komen in de vliegbinderij.

Wat wel belangrijk is, is wat William (Mr Proper)  je liet zien, de verhoudingen van vlieg(en)
Die "moeten" (lelijk woord eigenlijk) wel een beetje kloppen.

Rossie gaf je ook een paar goede tips, de Red Tag in de 2 meest gebruikte varianten.
Ben je gelijk al een heel eind op weg als je ze ook nog in series van verschillende groottes maakt.
Nou is er iemand hier op 't forum, en ik zal zijn naam niet noemen, die een "aversie" heeft tegen deze Red Tag.
"Boze tongen" beweren dat deze persoon zich stiekem toch "schuldig" maakt door te vissen, en veel meer te vangen dan hij laat weten, met "devliegmetderodestaartdiehijnooitgebrukt"  ;)

Maar alle gekheid op een vliegbindklem, gewoon lekker blijven "klooien" veel naar de filmpjes op het internet kijken en wat vliegbindlectuur aanschaffen!
Maak het niet onnodig moeilijk, "less is more" is het devies!

Deze "creaties" NOOIT weg doen, mooi om over een paar maanden weer eens te kijken en te vergelijken met je vliegen die je dan al bind!!

Ik ben, en velen met mij, in ieder geval zeer benieuwd naar je volgende "geklooide creaties"  ;)

Gr en veel succes

Jan
"Petri Heil"


Bone F

Kijk hier ff, is wel engels maar wel duidelijk. Patterns>videos.
http://globalflyfisher.com/

mrproper

Quote from: Rossie69 on September 27, 2012, 20:13:43
zet je een bron vermelding er niet bij ;)

Ja zo zijn de meeste begonnen,met knooien,ik knooi nog steeds  :o

Gedaan...

Robin Weijn

hier de foto van mijn redtag die ik heb geknoopt tijdens het zoeken naar de redtag (honderdduizendverschillendevaranten) kwam ik nog een mooi artiekel  tegen van een water bij mij in de buurt en daat stonden ook nog twee nymphes bij die heb ik ook maar even gekopieerd 8) Heerlijk middagje Almelo-Nordhorn kanaal... (1 oktober 2010)






Inderk

Jij bent goed voor uit gegaan met je bindtechniek!
Super!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Robin Weijn

Wat dat betreft ben ik net een Chinees het kopiĆ«ren van dingen kan ik wel  ;D

Gerrit72


::goodjob:: En als Inderk het zegt...steek maar in je zak, GOED HOOR!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

mrproper


Gert

Ja Robin, dat is zekers een verbetering in een paar dagen tijd! Wat je alleen nooooooit  ;) meer mag doen is de hackles op lengte knippen.
Ik denk dat bijna elke beginnende binder dat wel eens gedaan heeft, maar die zijn als het goed is allemaal daarop gewezen. Voor de vangst zal het weinig uitmaken denk ik, maar het hoort niet.
Je moet de juiste hacklelengte zien te vinden die bij de haak en de maat vlieg past.

Succes en groet,
Gert

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: Gert on September 29, 2012, 11:53:37
Voor de vangst zal het weinig uitmaken denk ik, maar het hoort niet.
Je moet de juiste hacklelengte zien te vinden die bij de haak en de maat vlieg past.

Nu het een nimfje is zal het inderdaad niet veel uitmaken :)
Maar bij een droge vlieg is het effect desastreus, die gaat niet meer drijven maar zakt door het wateroppervlak.

Troutbuster

"Petri Heil"



Robin Weijn

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on September 29, 2012, 11:58:49
Nu het een nimfje is zal het inderdaad niet veel uitmaken :)
Maar bij een droge vlieg is het effect desastreus, die gaat niet meer drijven maar zakt door het wateroppervlak.

Ik zal wel wat verkeert doen  ::) maar ik heb het volgende even getest ik heb de Bangor Duster (zie link) gekopieerd op een dry fly haak maat 18 volgens het schema van zelfs heb ik de hackles nog wat langer gelaten.
Ik heb deze op de manier geknoopt zoals het hoort dus de hackles niet geknipt en op de manier hoe het niet hoort
Ik ben tot de conclusie gekomen dar er geen verschil in het drijfvermogen zit of het niet door de film laag heen prikken zoals in de tekst genoemd van Bas.

PS dit is niet bedoeld om iemand te beledigen in welke vorm dan ook  ;)

http://ukflydressing.proboards.com/index.cgi?action=display&board=sbs&thread=612

Het schema met dank aan mrproper:


Horizontaal ongeknipt en verticaal de geknipte verzie


ongeknipt boven water


ongeknipt onderwater


geknipt boven water


geknipt onder water