Vliegvissen is bevlogen vissen

Started by HappyFisherman, November 26, 2011, 23:56:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Quote from: Hilco on November 28, 2011, 20:14:16
mag ik dan stellen dat er veel meer sessies nodig zijn bij het vliegvissen om aan je quota te komen?

Voor een deel klopt dat wel Hilco.... In het begin kon ik ook weinig tot niets vangen... Heb daarna gemerkt dat als je door hebt hoe een aanbeet voelt of er uit ziet (met verklikker) EN je meer ervaring krijgt waar, hoe en bv. hoe diep je moet vissen je uiteindelijk ook meer gaat vangen....



Sieger

harlin

Dat mag jij stellen,
maar ik ga persoonlijk niet uit van een quota.
Moet er niet van leven.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

harlin

Quote from: Hilco on November 28, 2011, 19:16:42
Wat mij ook nog erg bevalt aan het vliegvissen is (noem me maar ijdel) dat het ook wel veel bekijks geeft.
Ik hou wel van een beetje aandacht  :P

Sinds 14 dagen mogen we niet meer met de eigen fiets het bedrijf/pand in naar je werkplek.
Dus staat m'n fiets nu voor de kantoren in het fietsenhok.
Nu het eerder donker wordt stop ik dus gewoon een uurtje eerder en kan ik nog een paar uur vissen.

Nu komen er steeds mensen op me af wat ik allemaal op mijn fiets heb,
ik heb niet eens een vlieghengel of een waterkant nodig als ik aandacht wil. ::liar::

Vandaag werd er op het werk wel aan me gevraagd of ik elke dag vis eet.
Als je zegt dat je geen vis eet kijken ze helemaal aan of je gek bent.
Moet ook weer allemaal uitleggen waar je mee bezig bent.
Als het zo doorgaat moet ik de krant straks nog in de baas zijn tijd lezen. ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Hilco

Bedankt weer voor de extra motivatie !!!!!!

weerwolf

ben ik wel eens, door meer te vissen verfijn je technieken en inzicht en vooral je beetregistratie.

Er zijn mensen die gek zijn van beetverklikkers, ik heb ze ook gebruikt en daarmee zag ik de aanbeet beter. Nu vis ik er eigenlijk nooit meer mee omdat ik het nu goed genoeg voel en zie.
En laatst met een paar gezellige maten aan het vissen geweest die wel beetverklikkers gebruiken en ik vang niet minder.  Ik gebruik nu eigenlijk alleen nog beetverklikkers als ik op een speciale diepte moet vissen en dan nog bepaal ik de diepte door het moment en snelheid van binnenstrippen.

Maar als je eens met anderen vist let vooral op hun, hoe strippen ze binnen? korte of lange strips of afwisselend? laten ze eerste afzinken? wat voor vlieg/gewicht/kleur/grootte.

Misschien eerst een handje vol voernimfen strooien? natuurlijk wel eerst kijken of je in het betreffende water wel mag voeren ;D ;D ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

beetverklikkers gebruik ik ook niet , dankan je net zo goed met een dobber en centrepin vissen.

en dan komt natuurlijk de kwalitiet van de hengel om de hoek kijken , de gevoeligheid.

maar bij de vissen die ik ving, was er geen registratie nodig , dat wa sgewoon zinloos geweld  :P.

ook heb ik bij het binnestrippen vaak niet eens door dat er een minibaarsje aan hangt :-[.

ik moet gewoon, zoals Harry doet, de boel op de fiets binden dan ben je wat mobieler.

weerwolf

Hilco dat is wel erg zwart-wit, de beetverklikker is toch duidelijk een hulpmiddel en bij het "gewone" vissen is het meer dan een hulpmiddel.

Toch zou ik het een poosje proberen om gevoel te kweken voor de subtiele aanbeten.


Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rene V.

Weerwolf,

Klopt wat je zegt over beetverklikkers,toen ik voor de eerste keren ging vissen op brasem op de rivier kreeg ik ook de tip voor een verklikker.was toch het verschil tussen wel en niet vangen.Je voelt het gewoon niet op dieper stromend water.Later ging het zonder wel beter,je weet hoe je moet reageren.Vliegvissen moet je ook leren,je moet er ook open voor staan om te blijven leren,niet indutten dus.Kijken,vragen,eigen onderzoek, internet afstruinen zijn mijns inziens goede mogelijkheden.Vis je op witvis,maak eens een praatje met vaste stokvissers in de haven,deze gasten hebben vaak een grote kennis van het lokale viswater die ze graag delen.

Groet Rene V.

harlin

Quote from: harlin on November 28, 2011, 20:39:13
Sinds 14 dagen mogen we niet meer met de eigen fiets het bedrijf/pand in naar je werkplek.
Dus staat m'n fiets nu voor de kantoren in het fietsenhok.
Nu komen er steeds mensen op me af wat ik allemaal op mijn fiets heb,
Wat inhoud dat je soms wat uit moet leggen hoe dat allemaal werkt.
Je verteld wat over vliegbinden enz.....
Zegt er een collega dat ie papagaaien heeft .....
Kinderboerderij om het huis......enz.

Vandaag was het: kijk maar ff in die rode polo, ligt nog wat in voor je.
Ik er heen, lag er een bos pauwenveren in. ;D
Leg ze ergens neer in een werkruimte.


Een tijdje later 1 van de vrouwen die wel met een veertje op de foto wil. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN