Suggestie voor reel Switchrod 11 voet #7/8

Started by Slechtvalk, April 18, 2015, 15:48:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Slechtvalk

Ik ben op zoek naar een bijpassende reel om een setje te maken met bovenstaande hengel. wat zijn jullie suggesties voor een budget van max 170,00 Euries ??

Slechtvalk

Het is uiteindelijk een A&M R7 #9/10 reel geworden. Lijkt me zo een leuk setje om mijn eerste stappen in Switchrod land mee te zetten  :)

Marco B

Niet om je plezier te vergallen, maar is dat reeltje niet een beetje groot voor zo'n hengeltje?
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Slechtvalk


gijsie20


Floor

Quote from: gijsie20 on April 20, 2015, 23:04:53
Waarom de 9/10 ipv de 7/8 reel?

Gr

De belangrijkste vraag is of de lijn er op past. Een lijn voor een switch rod is in de zelfde klasse zwaarder en dus dikker en heeft daarom een grotere reel nodig. Voor een spey rod gaan we gerust 2,3 of meer maten groter.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

gijsie20

Ah, ok. Weer wat geleerd, was benieuwd naar de achterliggende gedachte.

Marco B

Voor wat betreft speyhengels heb je wat mij betreft gelijk Floor, maar dan praat je, door de bank genomen, wel over hengels van 12,6 ft en langer. Switchhengels zijn over het algemeen wat korter en vragen in vergelijking met spey hengels meestal om iets minder gewicht. Op de switchhengels die ik hier heb staan gebruik ik meestal speciale switchlijnen, scandi-tapers of de Ambushlijnen van Lee wulff. Allemaal lijnen met een iets dikkere opbouw in de belly maar ook vrijwel allemaal een vrij dunne volglijn waardoor deze gewoon op de reel passen. Dus een #7/8 hengel met een #7/8 reel. Nu weet ik natuurlijk niet wat voor lijn hier wordt gebruikt maar persoonlijk vind ik zo'n grote reel qua diameter op zo'n 11 voets hengeltje geen kijken, hoewel het uiteraard een kwestie van persoonlijke smaak blijft.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

p.forel

Groot valt best mee 104 mm in diameter spoelbreedte 27   en maar 180 gr zwaar

Hatch 7 Plus Finatic  diameter 102   breedte 28.5 mm en flink zwaarder 243 gr en dat voor een 6-9 reel




Slechtvalk

Zo een bak van een reel is het niet. En het gewicht is zeer acceptabel.