Fotostudio

Started by HappyFisherman, January 23, 2015, 20:35:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Elke keer als ik vliegjes op de foto wil zetten moet ik alles weer opnieuw 'opbouwen' en daar was ik wel een beetje klaar mee. Al een poosje over een vaste opstelling zitten nadenken en het wijnkratje van laatst zag er toch wel erg handig uit. Bijna alles van spulletjes gemaakt die over waren of ik niet meer gebruikte, dus heeft het me totaal nog geen 15 euro gekost  :)





Camera kan nu stabiel liggen en ik kan de vliegen in hoogte verstellen om het goed in beeld te krijgen.
Morgen maar eens uitproberen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

wouter veuger

Professional! Mooi man :)

FrancoisCKX

Als fotograaf kan ik alleen maar zeggen: chapeau. Ben benieuwd naar de resultaten.

Arie de Vries

Wat voor lampen gebruik je Bram?
Groet, Arie

HappyFisherman

LED lichtjes. Klein en veel licht.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Arie de Vries

Groet, Arie

Bone F

Mooi uitgelicht  en daar draait het om!

HappyFisherman

Afgelopen week van alles uitgeprobeerd en ik kwam er achter dat de afstand tussen de lampjes en de achtergrond te groot was. Dus of de lampjes naar achter (waar geen ruimte voor is) of het hele ding uit elkaar en de achtergrond naar voren plaatsen. Beide geen optie en opeens had ik een hersenscheet, waarom geen los achterkantje die ik er in kan hangen!



Ideaal, omdat ik nu de achterkant kan aanpassen en niet achteraf met de foto's moet gaan spelen (da's me allemaal maar abracadabra...). De belichting kan nog steeds beter, maar ik vind het eigenlijk wel prima zo (voorlopig ;) ).

Het bovenste LED lampje is inmiddels vervangen door een normale lamp, omdat LED het geheel overbelichte.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

FSCHAMP

Er is niets zo slim als een mens, maar hij moet leven  ;)
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Arie de Vries

#9
@Bram
mogelijk kun je de led lampen en gewone lamp vervangen voor twee daglichtlampen?
je kunt de witbalans van je camera dan instellen op daglicht en je krijgt bij benadering de meest natuurlijke kleuren.

ik heb zelf twee bureaulampen van Ikea gekocht. Daar zit een soort TL lamp in en die heb ik vervangen voor daglicht lampen
De hele operatie kost een paar tientjes maar naar mijn mening gaat de kwaliteit van de foto's er met sprongen op vooruit.



[attachment deleted by admin]
Groet, Arie

Rossie69


Bone F

Quote from: Arie de Vries on January 30, 2015, 13:25:03
@Bram
mogelijk kun je de led lampen en gewone lamp vervangen voor twee daglichtlampen?
je kunt de witbalans van je camera dan instellen op daglicht en je krijgt bij benadering de meest natuurlijke kleuren.

ik heb zelf twee bureaulampen van Ikea gekocht. Daar zit een soort TL lamp in en die heb ik vervangen voor daglicht lampen
De hele operatie kost een paar tientjes maar naar mijn mening gaat de kwaliteit van de foto's er met sprongen op vooruit.
Misschien had je ook ff die wit nylon opbergbox er bij moeten kopen die geeft aan de buitenkant belicht mooi diffuus licht door. ;D

Inderk

Dat licht is 6500kelvin van die Osram lampen.
(Voor de nerds)  ;)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Erwin

Ziet er schitterend uit. Ben wel erg benieuwd naar een vliegenfoto uit deze opstelling. Zou je die eens willen delen?
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

HappyFisherman

Nee, daar ga ik niet aan beginnen. Weet je wel hoeveel tijd dat kost?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Aaaaaahhhhh toe nou.......


Sieger

HappyFisherman

Kan ik net zo goed aan SVSen beginnen... Dat doe ik niet, nee echt niet..!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Erwin

Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Sieger

Lullo ben je ook... nooit iets delen of een ander iets wijzer willen maken....  ::fluiten::


Sieger

HappyFisherman

Nee, zoek het lekker zelf uit!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69