Schotse hooglanden

Started by guust, August 25, 2014, 10:13:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

guust

Hoi iedereen,

Zijn er mensen die reeds ervaring hebben in het vliegvissen op zalm of zeeforel in de Schotse hooglanden? Ik ben van plan er volgend jaar met een camper rond te trekken. Ik heb al wat info gevonden op het Internet maar niks zo goed als ervaringstips van collega vliegvissers. Dus heeft er iemand weet van goeie rivieren, welk materiaal, beste tijden, vergunningen enz geef me dan gerust een seintje of laat een reactie na.

Alvast bedankt

Mvgr
Guust

Scaramouche

Beste tijd breekt nu zo'n beetje aan, en duurt tot einde herfst als ik de experts kan volgen. Ik was er vorig jaar op vakantie in augustus en heb een paar keer heel dicht bij springende zalm gestaan in het riviertje de Garry (dat uitmondt in loch Oich. Er is er nog eentje met die naam die meer zuidelijk ligt. Bij Inverness zag ik hele scholen zalm al de baai in trekken (sprongen het water uit omdat ze ernstig belaagd werden door een groep dolfijnen).

Voor de grote rivieren kan het heel lastig zijn om een vergunning te krijgen, vaak zijn die al een jaar vantevoren volgeboekt, maar waar ik zelf zeker nog een keer naartoe wil, en waar ook zalm te vangen is, is de omgeving waar de rivieren Glass en Cannich samenkomen. Ongelooflijk mooie natuur, heel goed bereikbaar viswater en meer water dan je op kunt :-)

GoogleMaps maar eens op Glen Affric holiday park, dan zie je wel ongeveer wat voor omgeving dat is.

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Raymond

Ik ben vorig jaar op vakantie geweest in Schotland, heb er 8 dagen rondgetrokken. De Dee, Spey,Tay en de North Esk zijn o.a. zeer goed rivieren. oriënteer je goed van te voren want het is duur om daar op zalm te vissen. Heel duur. Maar wel prachtig.

@Scaramouche, ik heb één overnachting gehad in Invergarry, aan the river Garry. Toevallig ook geweest?
::wtf::

Raymond

Oh ja, stel je s.v.p. wel even voor, dat is wel zo netjes als je nieuw bent op het forum.

Welkom guust
::wtf::

Scaramouche

Quote from: Raymond on August 25, 2014, 16:45:33
@Scaramouche, ik heb één overnachting gehad in Invergarry, aan the river Garry. Toevallig ook geweest?

Invergarry Hotel? Daar heb ik wel twee keer gegeten, ik zat op het vakantiepark eventjes verderop.

En op de Garry 1 hele leuke dag beleefd, mijn eerste keer vissen op een rivier.



Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Raymond

#5
Kleine wereld, ik heb er ook gegeten. Zat in een B&B 100 meter verder in de straat...

Stond iets van reerug in rode wijnsaus op de kaart. En dat eind oktober, binnen aan de open haard en met buiten mistig regenachtig weer. Je kunt het slechter treffen... ;)
::wtf::

Scaramouche

't Is een mooi land hee  ;)

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Raymond

Als je dat maar weet, ga er zeker nog eens terug...  ::agree::
::wtf::

Scaramouche

Ik ook, hopelijk volgend jaar in de nazomer!

Guust: om je goed te orienteren zou ik zeker wat uurtjes rondhangen op dit forum:

http://www.flyfishing.co.uk/forums.php

Daar vind je naast visgidsen die je op sleeptouw kunnen nemen ook heel veel locals die je goed op weg kunnen helpen met vliegpatronen en specifieke locatiekennis, en ook de recente omstandigheden en vangsten. Met een beetje mazzel krijg je een uitnodiging om met iemand op te trekken maar dan moeten ze je een beetje leren kennen.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

guust

Bedankt heren voor de tips. Ik zal zeker ook eens je aangeraden forum bezoeken scaremouche. Wat het eten en drank betreft lijkt het me in ieder geval al een topper. Nu nog de juiste visstekken en mss een goeie gids.

Grtz

Raymond

Aangezien Schotland een echt schapenland is, vergeet dan niet een keer shepherd's pie te eten. Zo lekkerrrr... :D

Succes en houd ons op de hoogte! :D
::wtf::