Zoutwater reel

Started by FSCHAMP, February 22, 2013, 23:14:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Ik ben opzoek naar een zout water reel. De reel moet dienst doen om bonefish, permit en tarpont te vangen.Heeft iemand van jullie hier enige ervaring mee? Zo,ja wat kan je me dan aanraden?

Grts,

Gino V.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Raymond

::wtf::

Arjan Maat

Mss kunnen de mede forum leden en ik, je beter adviseren als je er een indicatie van het te besteden bedrag bij kan zetten. Heb al vaker mensen gehad die voor een vermogen op reis gaan en dan vragen of ze met een LOOP Xact van 199 Euro op bonefish en permit kunnen gaan vissen. Het kan wel, maar of het optimaal is . . .  :o

Danielsson heeft goede reels, Loop heeft goede reels ook met een goede slip voor een kleiner budget, top of the bill zijn reels van Hatch. Die hebben momenteel de best verkrijgbare slip en een reel voor een "te doen" prijs, alleez dat is mijn persoonlijke idee dan  8)

TL Arjan Maat   

FSCHAMP

Arjan,

ik wil wel wat euro's (lees 5-600 euro of iets meer) uitgeven voor een reel en eventueel een reserve spoel opvoorwaarde dat het degelijk materiaal is.  Het hoeft voor mij ook geen nieuw materiaal te zijn.

Grts,

Gino V.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Huib

ik heb nog wel een stenzel regent 4 Large arbor met een reserve spoel liggen, perfect voor 7/9, dijk van een reel, kurk slip. mooi gefreesde full cage reel van slechts 175 gram, erg stabiel en licht.maar hij is vervangen voor een groene reel, past beter bij mn groene hengel.
nieuw kost een reel met reserve spoel 339+169, je mag ze voor de helft hebben.

voor tarpon heb je toch een 10 of 12 hengel nodig afhankelijk waar je vist. je kunt een 2de hands billy pate tarpon kopen in de e-baai, onverslijtbaar en 2de hands niet te duur.

succes met je zoektocht, maar vooral met je vistrip.

erikdenoorman

en een Reddington #12, 3-delig, ligt hier werkloos te zijn.

erik

Huib

ik heb ook nog een orvis saltrodder graphite #12 4-delig mocht iemand geïnteresseerd zijn, ondanks dat t een graphite is, toch erg stijf, echte 12 schat ik zo in. met mn 12 schietkop had hij geen problemen in ieder geval.

FSCHAMP

Iemand ervaring met een shilton reel of een vossler reel?

Grts,

Gino V.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Rene,

deze twee posts begrijp ik niet, misschien wat uitleg.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

hilco

#9
ik lees :

ik vind het lastig om links te kopieren en te plakken .

Zoek in google even "stripers online"     en zoek daar op " Shilton reels"

edit ,   oh ik zie dat Rene er zelf ook is .............sorry Rene ik dacht dat je weg was.





JB

Quote from: FSCHAMP on March 06, 2013, 19:55:09
Iemand ervaring met een shilton reel of een vossler reel?

Grts,

Gino V.

Ik ben in het bezit van de Vosseler DC in 3/4 en ben daar heel tevreden over. En dit type schijnt ook geschikt te zijn voor gebruik op zout water. En de prijs vindt ik ook wel aantrekkelijk.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)