Uiteindelijk..........

Started by Evert, February 12, 2013, 17:21:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72

Allereerst Evert een mooi en duidelijk verhaal, daar kan ik alleen groot respect voor hebben.
Alhoewel ook ik het niet overal mee eens ben, is jouw mening mij geheel duidelijk en een mooie basis
om verder over te praten. Dat begon ook goed.

Aangezien ik de laatste tijd wat veel aan het woord ben  geweest over wat mij dwars zit, heb ik er voor gekozen even niet te
reageren. Ik wil niet degene zijn, waardoor een post om zeep geholpen wordt.

Nu ik zie dat Hilco, na een uitnodiging zijn visie te geven op een goedkope manier wordt afgeslacht weet ik dat ik er goed aan heb gedaan eerst niet te reageren. Ook zie ik dat heel voorspelbaar Bert er weer bovenop duikt, met zinnen die amper te begrijpen zijn.

Ik heb spijt van mijn negatieve verhalen van gisteren en het meegaan in discussies die volgden.

Wel is me meer dan ooit duidelijk dat er maar 1 of 2 man nodig zijn die onbeschoft zijn, waardoor de sfeer om zeep gaat en moderators
hard nodig zijn. Indien die met respect zouden reageren, waren moderators amper nodig en kan een ieder weer genieten van dit mooie forum.

Evert sorry, maar mijn geweten zegt dat ik moet schrijven wat ik nu doe, al vind ik het zeer spijtig dat jouw opbouwende verhaal nu verzand is een pesterij.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

#26
Sommige forum'ers Vonden dat Evert z'n betoog de zaak goed verwoord .Nou,die van Hilco mag er ook wezen! :) :) ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

#27
Ik weet niet of ik mezelf al tot de oude garde mag rekenen of hoe anderen dat zien. Draai al een tijdje mee in ieder geval, en heb al veel gedoe gezien, ook op de oudere fora die niet meer draaien, maar waar een groot deel van onze oude garde zat. Dus om nou te zeggen dat het vroeger allemaal zo geweldig was maar alleen maar verpest wordt door de niewelingen vind ik onzin.
Maar ook ik stoor me wel eens aan nieuwelingen die lopen te bietsen en weer aftaaien of gewoon eigenwijs blijven rondhangen en de goeie tips in de wind slaan. Uit eigenwijsheid, OF omdat ze er geen geld voor (over) hebben.

Ben het grotendeels met Evert eens, maar Hilco heeft hier en daar ook wel een punt vind ik. Wat ik dan weer jammer vind: blijkbaar zijn zij het nergens eens. En dat begrijp ik niet.

Ik heb het al eens eerder geschreven: je mag iemand een eikel vinden, maar dat wil toch niet zeggen dat hij alleen maar uit z'n nek lult en nergens verstand van heeft. Negeer elkaar, of wees reeel en geef iemand eens wel gelijk als ie dat gewoon heeft.

Ik realiseer me na de post van Evert dat ik ook zelden reageer op een mooi gebonden vlieg, of leuk verslag. Zal daar rekening mee gaan houden, want ik vind het zelf soms ook wel een afknapper als ik een verslagje maak en er is weinig response.

Ik ben geen straatjongen, maar versta ze over het algemeen wel. Jongens van de straat is niet per definitie hetzelfde als ruziezoekers, maar het is soms lastig met ze discussieren. Blijkbaar is het hebben van "het laatste woord" soms belangrijker dan de inhoud. Nu heb ik even het laatste woord, maar dat zal niet lang duren vermoed ik  ;D

Groet,
Gert

Edit: ik ben begonnen te typen na de reactie van Bert van 21:48. En daarna zijn er dus al weer een heeeeleboel postings geweest die ik NU ga lezen...

hilco

Quote from: maurice on February 12, 2013, 21:05:04
uiteindelijk, vraag ik me af wat er gaat gebeuren als de "oude garde" een maand niet post of gaat reageren

ik vermoed dat er veel meer gezocht moet worden naar de kennis.  dus veel youtube kijken en lezen op de site van Sieger of Erik de Noorman enz enz
Maar ik denk dat de sfeer er wel op vooruit zal gaan .

Maar het zou ook zo maar kunnen zijn dat niet jullie alleen de wijsheid in pacht hebben en dat er ineens
heel veel kennis en inbreng komt van andere ervaren vliegvissers die nu niet aanbod komen omdat de oude garde de boel compleet verstikt.

daarbij moeten wij als beginnelingen en nieuwelingen maar aan nemen dat de oude garde werkelijk zoveel weten en niet gewoon zelf benoemde goeroes zijn ..........

hilco

en ik hoef helemaal niks te veranderen , ik hoef geen gelijk te hebben .

ik wil gewoon dat jullie ook een andere mening horen dat die van jullie zelf.

ik ben persoonlijk geen partij!!!!!!!!!!

en ik ben ook zo weer weg als jullie dat willen , maar doe wel wat met wat ik zeg !!!!!!!!!

anders gaat het forum kapot en dat is zonde.......

nou dat was mijn bijdrage voor vanavond en voor de komende dagen .

jullie moeten er zelf uit gaan komen !!!


Beertje

Evert zei al;"BEZINT EER GIJ BEGINT"als het zo doorgaat,dan komen we wel weer aan de 300 reactie's.



If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Plantje

Een hele tijd geleden heb ik een oproepje geplaatst of er vliegvissers in de omgeving Zwolle waren met wie ik eens mee kon.

Evert en Bert J hebben me toen op sleeptouw genomen. Dank daarvoor heren! Ik heb geen vis gevangen, maar wel in een avondje weer het één en ander geleerd! Nog even met Bert zijn hengel kunnen werpen. Evert heeft toen ook aangegeven: als je echt vooruit wil komen moet je je gewoon bij een club aansluiten. Dat moet er nog steeds van komen! En ik vind het jammer, dat ik niet vaker met de heren mee heb kunnen gaan. (Iets wat overigens absoluut niet aan Evert en Bert gelegen heeft! Ik heb er niet om gevraagd, omdat ik er te weinig tijd voor heb (gemaakt))

Moraal van het verhaal: ik vond het cool dat ze me mee hebben genomen. Maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen, dat ik niet het gevoel had door een stel "oud gedienden" mee op pad genomen te worden. Tuurlijk luister je als je wat verteld wordt. Tuurlijk neem je gemakkelijk wat van ze aan. Maar ik heb het ervaren als dat we gewoon als vliegvissers onder elkaar waren. En als ik een mening had had ik die met hetzelfde fatsoen kunnen brengen als waarmee Evert en Bert me zaken uitlegden!

Voor mij is dit forum een forum over vliegvissen en voor vliegvissers! De hele discussie ervaren vs beginner, oud gediende vs nieuwkomer, van het prikbord vs alleen dit forum....komt me allemaal op een tweede spoor! Zolang er over en weer maar fatsoen is!

Ik snap het punt ook wel, dat een beetje meer waardering voor advies op zijn plaats zou zijn. Op zijn minst het RESPECTEREN van advies. Als een jonge hond advies in de wind slaat kun je er ook voor kiezen om er niet op te reageren; hij zal het dan door schade en schande leren. Als iemand om advies vraagt, dat krijgt en er vervolgens fel tegen in gaat kun je dat in een topic uitvechten, maar het topic wordt er niet beter van. Het is vooral kwalijk als iemand in het ene topic niet naar wens op advies reageert en vervolgens in een topic van iemand anders weer afgebrand wordt. Daarmee help je iemand anders zijn topic om zeep en bovendien kunnen heel veel mensen die context van die reacties ook niet zien.
Wat ik een beetje proef soms is: als je het allemaal zo goed weet, waarom dan om advies vragen?!? Ik begrijp wel waar die gedachte vandaan komt. Maar de meesten die dit wel eens denken zullen inmiddels toch ook ervaren hebben dat zo iemand eens flink toespreken in een topic of in PB niet constructief is en zelden leidt tot wél gewenst resultaat. Dus inhakken op iemand die advies niet ter harte neemt zou als net zo zinloos gezien kunnen worden als om advies vragen en daar vervolgens tegenin gaan.

maurice

Quote from: hilco on February 12, 2013, 21:28:15
Niet op de spelfouten letten  8)

en op die van mij ook niet, heb ff een biertje en bitterballen gepakt, dit kost tijd


ik loop gewoon even jouw post door:
ik die van jou
- Hoe ver kan je gaan op een forum.

"jullie" zijn blijkbaar jongens van de straat , die spreken een heel andere taal als de rest van het land.
Toen ik net op het forum kwam had ik het idee op een karperforum terecht te zijn gekomen ; ik vond het taalgebruik onfatsoenlijk , ongemanierd en ronduit beledigend.
Het vervelendste vond ik dat de reactie's ook altijd door de zelfde groep leden in de zelfde volgorde gedaan worden.
kun je na gaan is nog zo, de oude garde reageerd nog steeds minder net als het posten ook minder word

- Wat je wel veel krijgt zijn stront brutale pb, tjes. Bv het vissen op de zeebaars.

Je komt als nieuweling dol enthousiast het forum op . je bent helemaal vol van het vliegvissen en wilt alles weten .
Dan lees je verhalen van stoere vissers , dus dan wil je zelf ook stoer zijn en zeg je , ik ga wel een keer mee als jullie weer gaan.
Niks mis mee toch?  ook niet brutaal, weet ik veel wie jullie zijn en of het wel of niet gebruikelijk is?????????

maar dan wordt er in 1 keer geen straat taal meer gesproken nee dan moeten we het lief vragen of we alsjeblieft mee mogen?
kijk Hilco straattaal praten is wat anders als schijven, heb Evert nog nooit zien schrijven in straattaal.
sterker nog de meesten van ons spreken 1 op 1 de straattaal maar hier op het forum in schrift nederlands of wat er voor door moet.
maar kan of mag ik een keer mee klinkt al anders als ik ga mee


-Maar leden die denken dat wij dit doen om weer een veer in een reet te krijgen, of misschien wel een hele kip.
Die garnaal was zo perfect daar was niet zo veel op te zeggen , als je zegt mooi  slaat dat nergens op want ik heb er geen verstand van .
als ik zeg , wat vang je er mee wordt ik uitgelachen .
dus wat moet ik met zo.n afbeelding ???? juist kijken en van genieten
er zijn dus dikke 250 man geweest die met bewondering hebben gekeken.
dat is dus ook positief uit te leggen.
de bedoeling is dat men er wat van leert, ja wat leren van de vliegen die ze gemaakt en geplaatst hebbn.
niet alleen oooh wat mooi, goed gedaan maar wat heeft u gebruikt voor... welke haak hoe heet dat of dit, welke vis kan ik er op vangen.
daar deden ze het voor


-Ik snap precies wat Marc ( de kleine belg ) en spey en anderen.... bedoelen, je mag/moet wel de waarheid vertellen over een
geplaatste vlieg, en soms komt het dan wat hard aan maar daar moet je het maar mee doen

Dit is nog wel de grootste misvatting van het forum.
als nieuweling lees ik jullie commentaar als afbranden.
logisch want voor jullie is het de 30ste eigenwijze wijsneus maar ik ben beginnen vliegbinder en ik wil gewoon met respect behandelt worden.
[color=redkan zijn maar het commentaar is wel eerlijk [/color]

je zegt dat speycast de tip gaf om les te gaan geven .
Maar dat heb ik er niet niet gelezen hoor.
Hij degradeerde de beginner door hem niet eens persoonlijk aan te spreken , maar enkel te zeggen   een bindlesje zou op zijn plaats zijn...(of iets dergelijks. 
dat vond ik een zeldzaam arrogante opmerking ! hoe goed ik bedoelt mag zijn.
als ik dat topic heb geopend dan weet ik dat het voor mij bedoelt is en niet voor de gene die er net voor een antwoord heeft geplaatst, tenminste zo denk ik dan

maar een volwassen kerel
moet daar maar tegen kunnen.

Nee dus , ik wil als volwassen kerel zeker netjes en met respect te woord gestaan worden.
een volvassen persoon moet zekers tegen een recht door zee antwoord kunnen, goed of slecht maakt niet uit

Hilco lijkt me best een goede kerel, en ik weet ook niet of er achter de schermen is bepaald dat het nu op deze manier moet,
maar vind het echt nergens opslaan

Nou ja daar zijn we dan uit,  ik en vele anderen lezen in de meeste posts gewoon beledigingen en grof taal gebruik en jullie vinden dat heel normaal. en dus zijn die door Modhilco steeds weggehaald zoals beloofd.
sorry, maar niet altijd terecht. maar daar was jij niet de enigste

De topic, ton temming vliegbinddaagse staat een mooi voorbeeld.
Ik lees dan hoe Happyfisherman daar reageerd, nu stond ik te springen om een reactie te geven.
Maar na minsten 5 keer lezen kan ik er niet op uitmaken of dit nu gemeend is of sarcastische bedoeld is,
dus reageer ik maar niet.

Ik was het totaal niet eens met Happy fisherman (temeer omdat ik Ton zelf ken en er vaak kom ) en begreep ook niet hoe hij er bij kwam om zoiets te zeggen . ik heb ook niet gereageerd.

Maar Rob heeft wel gereageerd door te zeggen dat Bram op een terp woonde en geen onzin moet verkopen . 
Nou dat kan je dus gewoon niet maken , dat is een grove belediging .
en dan niet gaan zeggen wie de schoen pas en dergelijke uitvluchten.
namen noemen mag ja niet ;)  dan is het toch weer persoonlijk

maar daar heb je het weer dat is jullie taal en dat kan gewoon niet .
echt wel, is altijd zo geweest.
als je hebt gelurkt en je meld je aan weet je het hoe en wat van het forum toch?
dus ook de taal


Misschien moeten de beheerders van het forum de teksten van Harlin is goed lezen, want
die kan het perfect weergeven.

Is je wel eens opgevallen dat e niet veel reactie;s komen op harry's opmerkingen .
ik snap er namelijk nooit geen ene moer van wat ie zegt en hoe ie het bedoelt,  het is altijd een verwijzing naar het verleden of een verwijzing naar iets anders. ik kan er geen touw aan vast knopen .
behalve in een 1 op 1 gesprek dan is het een gouden vent.
dan mis je een stuk geschiedenis Hilco, maar die hadden de anderen wel moeten snappen


en nu hoeft er helemaal geen discussie te komen dit is gewoon hoe ik het persoonlijk ervaar als nieuwkomer en volwassen kerel .

Het is een beginnersforum en ik heb het gevoel dat de oude garde de nieuwelingen helemaal niet wil hebben.
ja hoor, zijn welkom. alleen moet het niet zo zijn dat het forum zich naar hun moet aanpassen en dat word er nu wel verwacht
vandaar dat je zovaak de vergelijking krijgt met de club van 50 .........
ja maar totaal misplaatst

neem de opmerking van Maurice...............vroegere tijden .
uit alles blijkt dat de oud gedienden zich storen aan de nieuwelingen .
nee hoor stoor me niet aan iedere nieuweling, ze zijn erbij met meerwaarde voor het forum.
ze zijn erbij die iets willen aannemen van anderen, ze zijn erbij die niet naast de schoenen lopen.
ze zijn erbij top gasten

of laat ik het zeggen zo voelen "wij"dat.
ja heimwee naar vroegere tijden, waar je mocht zeggen wat je wilde men respect had voor elkaar en voor elkaar open en klaar stond.
vroegere tijden waar het leuker was


leg nou jouw verhaal naast het mijne en zie daar maar eens een midden weg in te vinden .........

ik weet hem niet zo direct.........
ik wel maar dan moet ik een maand boeten :-X

shit alweer 17 antwoorden geplaatst
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Vliegvissers.nl

Ik geloof niet dat ik al iets gezegd heb over oudgedienden of nieuwkomers....wil ik hier wel doen.... "een oudgediende heeft niet per definitie meer kennis dan een nieuweling :) "
Reden tot meer discussie, maar daar gaat het mij hier niet om....

Waar het mij om gaat is, zoals Maurice aanhaalt : "vroeger tijden waar men respect voor elkaar had"

Als dat in iemands postings ontbreekt, dan mag die persoon van mij gerust vertrekken, ongeacht of dat nu een oudgediende of een nieuwkomer is.

maurice

Quote from: hilco on February 12, 2013, 22:13:04


Maar het zou ook zo maar kunnen zijn dat niet jullie alleen de wijsheid in pacht hebben en dat er ineens
heel veel kennis en inbreng komt van andere ervaren vliegvissers die nu niet aanbod komen omdat de oude garde de boel compleet verstikt.


de boel verstikt?

oke ik ga op 1 maand lurken,
dus laat ze maar komen
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

kijken wat er van komt.
om 0,00 uur ::trusten:: stand
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bekeerling

Geloof er geen bal van dat jullie een maand niks kunnen posten hier, imbloodypossible!!

maurice

Quote from: Bekeerling on February 12, 2013, 23:02:46
Geloof er geen bal van dat jullie een maand niks kunnen posten hier, imbloodypossible!!

1000 euro wedden
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bekeerling

Hah! Wat denk je zelf?! Dan gaan jullie gewoon iemand anders jullie meningen laten posten onder het mom van dat het zijn eigen mening is!  ;) :P

Zelfde geldt als 1 van de drie blijft posten, wordt het pb verkeer tussen jullie ineens een stuk drukker en de posts van degeen die actief blijft ineens een stuk langer  ;)

maurice

jou mag ik wel, goed idee.

alleen werk ik zo niet
::bbq:: ::proost:: ::proost::

hilco

Quote from: Rob van H. on February 12, 2013, 22:56:48
Oh nee hoor Bert, ik ben wel bereid om een maand als lurker door het leven te gaan hier om te kijken of er dan meer andere ervaren vliegvissers hun kennis gaan delen, zelf denk ik van niet!!! Maar ik kan er natuurlijk altijd naast zitten!!!

doe ik mee , hou ik ook 30 dagen mijn kop.

harlin

Quote from: maurice on February 12, 2013, 23:17:40
jou mag ik wel, goed idee.

alleen werk ik zo niet
Dan laat je je toch bekeren!! ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

maurice

nee hoor geloof in me zelf das genoeg ;D
::bbq:: ::proost:: ::proost::

hendri

ik snap donders goed wat evert bedoelt, en kan me er helemaal in vinden.
top geschreven evert, khoop dat de mod's het ook begrijpen.

Lowlander69


Raymond

Wat een grote kleuterbende zeg. En ik kan hier mijn mening ook wel weer gaan neerzetten maar ook die wordt toch weer totaal verdraaid. Begrijpen en willen begrijpen, gelijk hebben en gelijk krijgen, 't lijken kleine verschillen maar dat zijn het niet. Het lijkt wel hoe harder er geschreeuwd wordt hoe meer gelijk men DENKT te krijgen. Maar ik wil iedereen wel nog een tip geven, alles kan hier door heel Nederland worden meegelezen en sommigen hebben zichzelf ondertussen al behoorlijk voor lul gezet, al denken ze wellicht van niet.

Ik zeg, toedeledokie!!! Ik houd het voor gezien en ga binnenkort weer lekker vissen. Misschien tot aan de waterkant en anders zal het mij ook een zorg zijn..!
::wtf::

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

hannus

en binden en vissen zit er niet meer voor mij in, dus ik lurk lekker verder...

vliegvisgek

Quote from: hannus on February 13, 2013, 16:20:50
en binden en vissen zit er niet meer voor mij in, dus ik lurk lekker verder...

das minder dus lurk maar lekker hahaha

dus binnekort staan de spullen op mplaats ??? ??? ???

hannus

Nee hoor, ik heb zo mijn eigen winkeltje....